ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 شهريور 1398     |     کد : 189054

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مساجد باید محور عزاداری های ماه محرم باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی باتاکیدبر نقش محوری مساجد در عزاداری های محرم گفت:متولیان مساجد زمینه را برای حضور هیئات در مسجد آماده کرده و عزاداری ها از مساجد شروع و خاتمه یابد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی باتاکیدبر نقش محوری مساجد در عزاداری های محرم گفت:متولیان مساجد زمینه را برای حضور هیئات در مسجد آماده کرده و عزاداری ها از مساجد شروع و خاتمه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان با بیان اینکه ساعات عزاداری‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که موجب سلب آسایش و آرامش مردم نشود، ادامه داد: رعایت حال آحاد مردم در عزاداری‌های محرم ضروری است.

وی با اشاره به اینکه عزاداران حسینی شروع و پایان مراسم های خود را به مساجد محلات مختلف متمرکز کنند، ابراز داشت: باید شور حسینی با شعور حسینی همراه بوده و اهداف قیام امام حسین(ع) به جوانان تبیین شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه توجه جدی به بسط و توسعه اندیشه ها و نظرات امام راحل و رهبر انقلاب پیرامون مناسب های مذهبی ضروری است، ادامه داد: ماندگاری آموزه های فرهنگ عاشورا و قیام سالار شهیدان در شکوه عزاداری ها  است.

وی ابراز داشت: ساعات عزاداری باید به نحوی تنظیم و برنامه ریزی شود که مزاحمتی برای آسایش مردم نداشته باشد.

آل هاشم بر بصیرت افزایی در شئون فرهنگی و مذهبی تاکید داشت و گفت: برای اینکه فرهنگ عاشورایی در عزاداری های حسینی بیش از پیش تبیین شود.

وی به اهمیت مساجد نیز تاکید کرد و گفت: باید بسترهای لازم برای بهره برداری هیات ها از مساجد در ایام عزاداری فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: برای مبارزه با توطئه های دشمنان و خنثی کردن آنها در مناسبت های مذهبی باید محتوای برنامه ها و مراسم ها در جهت بصیرت افزایی باشد.

ظرفیت هیئات مذهبی در مقابله با آسیب های اجتماعی

 مدیر کل  تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه که در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار شد ضمن تأکید بر ظرفیت هیئات مذهبی در مباحث خانواده و مقابله با آسیب های اجتماعی گفت : هیات‌های مذهبی و علمای معظم باید به فراخور آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف ورود کرده و مردم را در راستای حل مسائل مورد نیاز یاری دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شعبانی ادامه داد : اگر کل برنامه‌های فرهنگی را در یک کفه ترازو قرار دهیم و تأثیرگذاری ماه محرم در مسائل اخلاقی و فرهنگی را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم ماه محرم به تنهایی وزنه سنگین تری دارد.

وی افزود : تمام موضوعات اقتصادی، نابسامانی‌های موجود در مسائلی اجتماعی و تنش‌های ویران‌گر در عرصه‌های سیاسی ریشه در مسائل فرهنگی و معنوی دارد و ماه محرم  فرصتی است که تا بار دیگر وجود خود را با آب زلال محضر اهل بیت علیهم السلام شستشو دهیم‌.

شعبانی ادامه داد : ستاد ساماندهی شوون فرهنگی در راستای ساماندهی مراسمات مذهبی نقش اساسی و راهبردی دارد و تمامی اعضای این شورا توانسته‌اند برخی از نابسامانی‌هایی که در برنامه‌های مذهبی وجود داشت را سامان بخشند .

وی در پایان افزود : طبیعتاً قبل از ماه محرم، در حضور جنابعالی و دستگاه‌های مختلف بایستی تمام موارد بررسی و خلأ ها برطرف شوند که در این راستا همایش و برنامه‌هایی آموزشی با مبلغین برادر و خواهر، هیئات مذهبی وحتی کارشناس شهرستانی انجام خواهد گرفت تا شاهد ارتقا سطح فرهنگی  باشیم.


نوشته شده در   دوشنبه 4 شهريور 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode