ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 مرداد 1398     |     کد : 188723

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

برخی از مسائل به صورت کدخدامنشی حل و فصل شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ضروری است که شوراهای حل اختلاف محله‌ای تشکیل شده و برخی از مسائل به صورت کدخدامنشی حل و فصل شود، چرا که حل برخی از پرونده‌ها و موضوعات نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی نداشته و با کدخدامنشی قابلیت حل و فصل دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ضروری است که شوراهای حل اختلاف محله‌ای تشکیل شده و برخی از مسائل به صورت کدخدامنشی حل و فصل شود، چرا که حل برخی از پرونده‌ها و موضوعات نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی نداشته و با کدخدامنشی قابلیت حل و فصل دارند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌ هاشم در آیین تکریم و معارفه رئیس کل‌ دادگستری استان، اظهار کرد: در رابطه با نگه داشتن حجت‌الاسلام مظفری در استان تماس‌های زیادی با بنده شد تا جلوی این جابجایی گرفته شود، اما عرض کردم که موضوع ارتقای ایشان و همچنین نظر قوه قضائیه بر این جابه‌جایی مطرح است.
 
وی با تاکید بر اینکه برگزاری دیدارهای مردمی و همچنین انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در زندان‌ها از جمله برنامه‌های شاخص حجت‌الاسلام مظفری در دادگستری استان بود، افزود: زندانیان بسیاری طی دوران محکومیت خود با قرآن انس گرفته و از یک جزء گرفته تا حافظ کل شده‌اند؛ حتی افرادی نیز هستند که علی رغم نداشتن سواد، در زندان حافظ قرآن شد‌ه‌اند.
 
وی با با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی ورشکسته از دیگر اقدامات شاخص حجت‌الاسلام مظفری در دادگستری استان بود، افزود: در این رابطه اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شد.
 
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان به رعایت اخلاق حسنه در کنار انجام وظیفه تاکید کرد و گفت: برخی‌ گمان می‌کنند که قاطعیت یعنی فریاد زدن و تند برخورد کردن، در حالی که با مهربانی هم می‌شود قاطع بود؛ از این رو در برخورد با مراجعان، قاطعیت توام با حسن اخلاق رعایت شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به انتظارات مردم از دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: کاهش در اطاله دادرسی‌ها، سرعت بخشی به قضاوت‌ها اما بدون عجله، برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی، تلاش برای از بین بردن زمینه‌های فساد، نظارت دقیق درونی برای برخورد با نیروهای ناسالم، مطالبه از دستگاه‌ها برای توسعه شفافیت در امور مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی و... از جمله این مطالبات است.
 
وی در خاتمه تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌ جوانان مومن انقلابی به عنوان موتور محرکه‌ای در تحول دستگاه قضایی نیز مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 3 مرداد 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode