ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 مرداد 1397     |     کد : 184678

امام جمعه تبریز: ا

عتماد به آمریکا همیشه نتایج تلخی داشته است/ آغاز جنگ روانی دشمن

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه همیشه در طول تاریخ ایران اعتماد به آمریکا نتایج تلخی داشته، گفت: مسئولان باید هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه همیشه در طول تاریخ ایران اعتماد به آمریکا نتایج تلخی داشته، گفت: مسئولان باید هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به تاریخ ایران نگاه می کنیم می بینیم که همیشه اعتماد به آمریکا نتایج تلخی درپی داشته است.

وی در همین خصوص افزود: همین چند روز بعد سالگرد کودتای ۲۸ مرداد است، دکتر مصدق با همکاری نیروهای مذهبی و ظرفیت‌های داخلی موفق شد دست انگلیسی‌ها را از صنعت نفت کوتاه کند ولی متاسفانه مصدق در دوران نخست وزیری خود به جای تداوم اتحاد با روحانیت، به آمریکا روی آورد و وعده‌ های آنها را باور کرد که نتیجه آن ۲۸ مرداد شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در کودتای ۲۸ مرداد عواملی با هدایت آمریکا دولت قانونی دکتر مصدق را سرنگون کرده و ایران را به دوران استبداد پهلوی کشاندند.

آل هاشم با تاکید بر اینکه برجام دیگر نمونه ای دیگر از این اعتماد به آمریکا است، ادامه داد: تاریخ معاصر ایران مملو از تجربه عدم اعتماد به آمریکاست که هرگونه اعتماد نتایج تلخ در پی خواهد داشت.

امام جمعه تبریز در خصوص برجام همچنین گفت: برجام بازهم نشان داد نباید به آمریکا اعتماد کرد. رهبری نیز با قاطعیت فرمودند که نه جنگی رخ خواهد داد و نه با آمریکا مذاکره ‌ای می کنیم.

ضرورت وحدت مردم و مسئولان

وی همچنین به آغاز جنگ روانی دشمن اشاره کرد و گفت: در این شرایط وحدت بین مردم و مسئولان باید روز به روز بیشتر شود. دشمن چاره ای جز تحریم اقتصادی ندارد و برای همین می خواهد مردم ایران را تحت فشار قرار دهد.

آل هاشم با تاکید بر اینکه طرح مذاکره بدون شرط در آمریکا جدی گرفته نشد، افزود: در همین خصوص وزیر خارجه بلافاصله شروط ۱۲ گانه را مطرح کرد.

وی در همین خصوص افزود: در داخل کشور عده‌ ای تلاش کردند که به این موضوع پرداخته و دوباره آن را مطرح کنند که جای تعجب داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همزمانی مطرح شدن تحریم با تهدید نظامی و طرح موضوع مذاکره موجب شد برخی افراد مجددا به بحث مذاکره با آمریکا بپردازند، گفت: واقعیت این است که یک جنگ روانی به راه افتاده و هدف این اقدامات با پشتوانه رسانه‌ ای قوی شکل گرفته است.

وی ابراز داشت: هدف دشمن این است که با ایجاد ترس در بین مردم و مسئولان، فضای ترس و دو قطبی جنگ روانی ایجاد کنند برای همین باید وحدت را حفظ کنیم.

آمریکا هر روز تنهاتر می شود

وی به شکست سیاست های آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا هر روز تنهاتر می شود. امروز هیچ کشوری به جز چند کشور مستبد منطقه از سیاست آمریکا حمایت نکرده و روز به روز شاهد شکست سیاست ‌های آمریکا در منطقه هستیم.

آل‌ هاشم به سالروز بازگشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید مشکلات آزادگان و جانبازان در کشور حل شود، گفت: از مسئولان می‌ خواهم فقط یک روز به فکر آزادگان نباشند و همیشه به فکر آنها باشند.


نوشته شده در   جمعه 26 مرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode