ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 فروردين 1390     |     کد : 18218

روز ارتش جمهوري اسلامي ايران

بيست و نه فروردين، مصادف با روز ارتش جمهوري اسلامي ايران و بزرگداشت...

بيست و نه فروردين، مصادف با روز ارتش جمهوري اسلامي ايران و بزرگداشت حماسه آفريني هاي دلاور مردان نيروي زميني ارتش است. همزمان با به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي، ارتش رژيم شاهنشاهي كه پيكره اصلي آن را جوانان برومند خانواده هاي مسلمان و اغلب مستضعف ايراني تشكيل مي داد، به نداي آسماني رهبر انقلاب لبيك گفت و در نتيجه همصدا و همراه با امت در براندازي رژيم ستمشاهي وستيز بي امان با دشمنان داخلي و خارجي انقلاب برخاست و به عنوان نخستين بازوي توانمند نظامي انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوري اسلامي ايران تلاشهاي خستگي ناپذير و مستمري را با فداكاري و ايثار و در ابعاد مختلف آغاز كرد.

به همين مناسبت امام امت روز بيست و نه فروردين را به نام روز ارتش نامگذاري كرد. امام خميني (ره) روز پيوستن ارتش به مردم را با عبارت حكيمانه "لحظه شادي بندگان خدا و ياس ستمگران" نقطه عطف درخشان و افتخار آميز قلمداد فرمود. با نگاهي گذرا به تاريخ خونبار انقلاب اسلامي در مي يابيم كه از لحظه نخست پيروزي انقلاب، ارتش و ارتشيان، عشق و علاقه و ميل باطني خود را به حركت ستم سوز و توفنده انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام راحل ابزار داشتند و در اثبات اين معنا فداكاريها، تلاشها و ايثارگريهاي بسياري به خرج دادند. گسستن از رژيم فاسد و منفور پهلوي و پيوستن به اقيانوس ملت، بيعت با امام امت، درهم شكستن توطئه هاي گوناگون دشمن بويژه مقابله با ضد انقلاب، حضور گسترده، مستمر و چشمگير چندين ساله در عرصه هاي حماسه و شرف، حراست و دفاع از مرزهاي زميني، هوايي، دريايي و كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خود شاهدي صادق بر اين مدعاست.

امسال مراسم بزرگداشت روز ارتش با حضور يگان‌‏هاي نمونه ارتش و ساير نيروهاي مسلح در كليه شهرستان‌‏ها در ميادين اصلي شهر و در تهران در جوار بارگاه ملكوتي و مطهر حضرت امام خميني (ره) برگزار خواهد شد. معاون روابط عمومي ارتش گلباران مرقد مطهر حضرت امام (ره) و گلزار بهشت زهرا(س) و نثار گل و تجديد ميثاق فرماندهان و كاركنان ارتش با آرمان‌‏هاي امام راحل (ره) در مورخ 25/1/84 برگزاري دعاي پر فيض كميل در كليه پادگان‌‏ها و مراكز آموزشي و مساجد مستقر در مجتمع‌‏هاي مسكوني ارتش حضور گسترده فرماندهان و كاركنان ارتش در آيين عبادي سياسي نماز جمعه سراسر كشور ديدار وابستگان نظامي كشورهاي خارجي با امير سرلشكر محمد سليمي؛ فرمانده كل ارتش برپايي نمايشگاه‌‏هايي از دستاوردهاي تحقيقاتي و خودكفايي ارتش و برپايي نمايشگاه عكس و كتاب را از ديگر برنامه‌‏هاي روز ارتش ذكر نمود.معاون روابط عمومي ارتش در پايان خاطر نشان كرد: تيز پروازان هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با انواع هواپيماهاي جنگنده شكاري پشتيباني و ترابري توان و شجاعت و رشادت لاجوردي پوشان نيروي هوايي را در مورخه دوشنبه 29 فروردين ماه در جوار بارگاه ملكوتي حضرت امام را به نمايش در خواهند آورد.


نوشته شده در   دوشنبه 29 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode