ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 فروردين 1390     |     کد : 18056

چگونه افكار مردم را بخوانيم؟

اغلب اوقات توسط نيروهايي كه خودمان به وجود مي‌آوريم، پايمال مي‌شويم. «ويليام شكسپير»اغلب ما مي‌دانيم كه به نفع‌‌مان نيست اطراف خود را آكنده از افكار منفي كنيم، حتي اگر در وضعيتي باشيم كه اين تصميم‌گيري را مشكل مي‌سازد.

جام جم آنلاين: اغلب اوقات توسط نيروهايي كه خودمان به وجود مي‌آوريم، پايمال مي‌شويم. «ويليام شكسپير»اغلب ما مي‌دانيم كه به نفع‌‌مان نيست اطراف خود را آكنده از افكار منفي كنيم، حتي اگر در وضعيتي باشيم كه اين تصميم‌گيري را مشكل مي‌سازد.

وقتي افكار منفي به سوي ديگران منعطف مي‌شوند، برايمان دشوار مي‌شود كه ضرر آن را متحمل ‌شويم يا از عادت ايراد گرفتن و قضاوت كردن چشم بپوشيم. چرا؟ چرا كه قضاوت در مورد ديگران به ما نوعي احساس قدرت موقت مي‌دهد، احساس نادرست حاكي از قوي بودن و تهاجم مثل اين‌كه اگر با خشم راجع به كسي فكر كنم. درواقع داريم به او صدمه مي‌زنيم. چنين چيزي به كل دور از حقيقت است.

افكار منفي مثل بادكنكي مي‌مانند كه به نخي وصل شده‌اند و روي سرتان شناور هستند و اين منفي‌بافي، شما را در همان دايره انرژي خودتان نگه مي‌دارد.

فكر مي‌كنم اين استدلال غلطي است كه فكر منفي درباره يك شخص همان تيري است كه به طرف هدف پرتاب مي‌كنيم در آرزوي اين‌كه به آن صدمه بزند. اگر از دست كسي عصباني هستيم كه فكر مي‌كنيم كار غيرقابل بخششي انجام داده است، افكار وحشتناكي درباره‌اش مي‌كنيم و ممكن است از اين كار نوعي احساس رضايت پنهاني به ما دست بدهد، درست همانند اين‌كه مي‌پنداريم هر فكر منفي براي ما نوعي پيروزي محسوب شده و با خود مي‌گوييم: «ازت متنفرم، پس من برنده‌ام.»

خوشبيني


ولي واقعيت با اين نتيجه‌گيري فرق به سزايي دارد. افكار منفي شما مثل تيري نيستند كه به شخص ديگري صدمه بزنند. در عوض مثل بادكنكي مي‌مانند كه به نخي وصل شده‌اند و روي سرتان شناور هستند و اين منفي‌بافي، شما را در همان دايره انرژي خودتان نگه مي‌دارد. هر بار كه درباره شخصي منفي‌بافي مي‌كنيد، شما آگاهي و ذهن خود را تباه مي‌كنيد. اين افكار منفي همانند مه غليظ احساسي هستند كه بالاي سر شما را احاطه كرده‌اند. آيا مي‌دانستيد كه شما قادريد افكار مردم را بخوانيد؟ آري اين حقيقت دارد، فقط كافي است به صورتشان نگاه كرده، انرژي آنها را حس كنيد و خواهيد توانست خيلي چيزها درباره محتويات افكارشان به دست آوريد.

منظور اين نيست كه شما فقط با چشمان فيزيكي خود به مردم بنگريد. بلكه منظور اين است كه توسط چشم دل و درون خود به آنها نگاه كنيد. مردمي كه افكار منفي بسياري آنها را احاطه كرده، مايلند ديدشان طوري باشد كه گويي هميشه ابري تاريك بر افكار و عقايدشان سايه افكنده است. وقتي شما اطراف آنها هستيد فكر مي‌كنيد كه هر آن ممكن است توفاني در بگيرد. از طرفي مردمي كه ذهنشان آكنده از عشق و افكار مثبت است، از بقيه افراد متمايز بوده و به نظر مي‌رسد مي‌درخشند، گويي نوري از درون آنها به بيرون ساطع مي‌شود.

علم و تجربه ثابت كرده افراد مثبت‌انديش با آرامش بيشتري لحظات را سپري مي‌كنند و از استرس‌هاي روزمره به دورند.

اگر بدقت به آنها بنگريد، تحسين‌شان كرده و متوجه مي‌شويد كه صورتشان روشنايي به خصوصي دارد. با انرژي فوق‌العاده به نظر مي‌رسند و اغلب بسيار بانشاط. اين نگرش از قدرت شگرف ذهن شما ناشي شده و باعث مي‌شود زشت يا زيبا به نظر برسيد.

منظور از زيبايي دروني اين است كه وقتي ذهن شما آكنده از افكار مثبت شود موج مثبتي از انرژي به وجود مي‌آورد كه هم بر روي خودتان و هم بر ديگران تاثير مي‌گذارد كه در اين صورت، انگيزه تازه‌اي براي ايجاد افكاري مثبت‌تر پيدا مي‌كنيد. يك راز مهم ديگر اين است كه ذهن نه‌تنها افكارتان را از يك ارتعاش دروني پر مي‌كند، بلكه اين ارتعاش پرتوافكني كرده و انرژي‌هاي مشابه را به خود جذب مي‌كند.

علم و تجربه ثابت كرده افراد مثبت‌انديش با آرامش بيشتري لحظات را سپري مي‌كنند و از استرس‌هاي روزمره به دورند. افكار منفي نوعي تشنج فكري را در ذهن افراد به وجود مي‌آورد كه مدام آنها را در ناآرامي غوطه‌ور مي‌سازد و فرصت لذت بردن از وقايع و بودن در كنار اطرافيان را به بدبيني و سوء‌ظن مبدل مي‌سازد. بنابراين شرط عقل اين است كه هر فردي براي استفاده بهينه از فرصت‌ها نهايت تلاش خود را داشته باشد. پس حال كه فرصتي به اين باارزشي را مي‌توان به دست آورد، سزاست كه در يافتن آن بكوشيم.


نوشته شده در   پنجشنبه 25 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode