ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 1 مرداد 1396     |     کد : 179030

در جلسه جمع‌آوری داده‌های دینی مطرح شد؛

ضرورت راه‌اندازی سامانه داده‌های دینی در آذربایجان شرقی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن انتقاد از ارائه آمارهای مختلف درباره مساجد و مراکز فرهنگی، از ضرورت راه‌اندازی سامانه داده‌های دینی در استان خبر داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن انتقاد از ارائه آمارهای مختلف درباره مساجد و مراکز فرهنگی، از ضرورت راه‌اندازی سامانه داده‌های دینی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه جمع‌آوری داده‌های دینی روز یکشنبه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با حضور نمایندگانی از سوی دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این جلسه اظهار داشت: مساجد و مکان‌های دینی ما اطلاعات مختلفی دارند که هرکدام  از دستگاه‌ها آمار مختلفی درباره آن‌ها ارائه می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از ضرورت راه‌اندازی سامانه تحت وب داده‌های دینی در استان خبر داد و افزود: باید در این سامانه به‌روز، مساجد از شناسه‌های اختصاصی برخوردار باشند و نیز طبقه‌بندی‌هایی نظیر تفکیک شهرستان‌ها صورت بگیرد.
تلاش فراوان، نتیجه نامطلوب
دکتر حسینی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که عضو این ستاد و سامانه بشوند، می‌توانند به راحتی آمار خود را در آن وارد و همچنین از اطلاعات موجود در آن به صورت بهینه استفاده کنند.

وی در بخشی از سخنان خود درباره انسجام دستگاه‌های فرهنگی اعلام کرد: ما ارگان‌های فرهنگی زیادی داریم ولی عدم موازی‌کاری و هماهنگی بین آن‌ها باعث می‌شود علی‌رغم تلاش‌های فراوان، نتایج مطلوب حاصل نشود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر هر دستگاه فرهنگی به تخصص خودش بپردازد و امور فرهنگی بین دستگاه‌ها به صورت تخصصی تقسیم‌بندی شود، قطعا با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

در ۶۸مسجد نماز صبح برگزار می‌شود

وی همچنین اظهار کرد: در ۶۸ مسجد ما نماز صبح برگزار می‌شود که ۱۳دستگاه به طور مستقیم و ۲۴دستگاه به طور غیرمستقیم در بحث مساجد مرتبط هستند اما آماری که ارائه می‌شود متفاوت است و در همین راستا باید سامانه‌ای برای انسجام این داده‌ها و آمار داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان اضافه کرد: اداراتی همچون اداره برق نیز باید هرچه زودتر نسبت به ارائه آمار مربوط به مساجدی که دارای برق هستند اقدام کنند تا ما بتوانیم اطلاعات جامعی نسبت به مساجد و امکانات موجودشان داشته باشیم.

همچنین در این جلسه، نماینده امام جمعه تبریز با بیان اینکه بقا عالم به‌وسیله نظم است، گفت: ما در مراکز دینی تبلیغ کرده‌ایم که نظم ما در بی‌نظمی ماست اما واقعا اینگونه نیست.

برقرای نظم و انسجام، دغدغه نماینده ولی فقیه در استان است

حجت الاسلام سید داود روحانی با  اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به برقراری نظم، افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین  آل‌هاشم به‌وسیله اینکه سالیان سال در حوزه نظامی به مدیریت مشغول بودند، در استان به برقراری نظم تاکید زیادی دارند.

نماینده امام جمعه تبریز ادامه داد: به آمار و ارقام مساجد هنوز توجه کافی نمی‌شود درحالی که در این زمینه مسئول زیاد است و یکی از علل بی‌نظمی همین تکثر مسئولان هرمسجد است.

روحانی با اشاره به محوریت تبلیغات اسلامی در ساماندهی مساجد استان اعلام کرد: باید تمام ارگان‌های مرتبط آمارشان را یک‌جا جمع‌آوری کرده و ارائه کنند تا بتوان با آمار کارهای درست و مفیدی انجام داد. در صورتی که آمار دقیق نباشد، مشکلات همچنان ادامه پیدا خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان شد: با توجه به اینکه موضوع انسجام و برقراری نظم در مساجد مورد تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز هست، باید با همکاری دستگاه‌های مختلف گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شود.

 


نوشته شده در   يکشنبه 1 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode