ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 اسفند 1395     |     کد : 176074

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خبرداد:

ثبت نام۸۷داوطلب در آذربایجان شرقی برای انتخابات میان دوره ای مجلس

رییس ستاد انتخابات استان از نام نویسی ۸۷ داوطلب برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابی اهر-هریس و مراغه- عجب شیر خبر داد.

 رییس ستاد انتخابات استان از نام نویسی ۸۷ داوطلب برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابی اهر-هریس و مراغه- عجب شیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شبستری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نام نوسیی ۵۱ نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی  در حوزه مراغه و عجب شیر تا روز هفتم، اظهار کرد: از این تعداد۴۳ نفر از طریق فرمانداری و هشت نفر از طریق وزارت کشور نام نویسی کرده اند.

وی ادامه داد: تا پایان روز هفتم ۳۶ نفر در حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۱ نفر از طریق فرمانداری و ۵ نفر از طریق وزارت کشور نام نویسی کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود:از کل تعداد ۸۷ نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه های مراغه- عجب شیر و اهر- هریس تا پایان روز ششم یک زن  در حوزه انتخابی مراغه و عجب شیر نام نویسی کرده اما تا این مدت در حوزه انتخابی اهر و هریس خانمی ثبت نام نکرده است.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت های اجرایی از فردا آغاز می شود، تصریح کرد: بررسی صلاحیت ها به مدت ۱۰ روز شروع می شود و از مراجع چهار گانه استعلام شده و پاسخ هر استعلام ظرف ۵ روز اعلام می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: در تاریخ ۲۵ اسفند ماه اسامی افراد رد صلاحیت شده اعلام می شود و این افراد باید در طی ۴ روز به هیئت های نظارت استان شکایت کنند که تا ۱۹ فروردین به شکایت ها رسیدگی می شود.

وی به تفاوت این دوره از انتخابات شورای اسلامی نسبت به  دوره های قبلی اشاره کرد و گفت:  باید در شوراها گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشند وداوطلبان از اکنون برای دریافت این گواهی اقدام کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: هر چه قدر احزاب و شکل کاندید ها معرفی شود مردم در انتخاب افراد راحت تر اقدام می کنند و سعی می کنیم تشکیل های جاری را به صورت قانون مند پیش ببریم.

شبستری با بیان اینکه در طی سه سال گذشته از ۲۶ حزب به ۳۶ حزب شناسنامه دار افزایش یافته، ادامه داد: این انتخابات باتوجه به لیستی رای دادن در آراء مردم به خصوص کلانشهر ها بسیار موثر است این نشانگر آمادگی تبریز برای رای لیستی است که باید این روند به سایر استان ها نیز گسترش یابد و مردم اقبال بیشتری در کاندید های لیستی نشان می دهند.

وی با بیان اینکه  شبکه های اجتماعی هم فرصت وهم  تهدید است که دارای مزایا و معایب است، ادامه داد: می تواند وارد فاز تخریبی شود و بدون دلیل و غیر مستند اشخاص  را تخریب کند و هم فرصتی را برای آشنایی با کاندید ها و افزایش رشد و آگاهی مردم را ایجاد می کند.

معاون امنیتی و سیاستی استاندار آذربایجان شرقی  خواستار شد : افرادی که از کانال های تلگرامی استفاده می کنند با صداقت به این موضوع وارد شوند و به جای تخریب سایر کاندید ها و پرداختن به مسائل حاشیه ای، ایده، تفکر و برنامه خود را آشکار کنند.

شبستری با بیان اینکه امروزه بیشتر از هر زمانی نیازمند وحدت نیروهای داخلی وگروه های مختلف هستیم، عنوان کرد:  دولت برای رفاه، آسایش و سلامت مردم تلاش می کند و باید این گروه ها و جناع ها در سایه یکدیگر حرکت کنند و باعث تقویت نظام شوند.

وی گفت: رای مردم و افراد خارج شده از صندوق مورد قبول همه است بنابراین باید در کنار همدیگر باهم بودن را تجربه کرد.

 


نوشته شده در   يکشنبه 15 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode