ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 1 خرداد 1403
سه شنبه 1 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1395     |     کد : 175372

برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی برای بانوان خانه دار ورزقان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورزقان از برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی برای بانوان خانه دار در محل مسجد جامع روستاهای روزی و بکرآباد از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛ حجت‌الاسلام سید حجت سیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورزقان گفت: کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی برای بانوان خانه دار در محل مسجد جامع روستاهای روزی و بکرآباد از توابع این شهرستان با سخنرانی روحانی اعزامی از این اداره در روز های سه شنبه وچهارشنبه مورخ 5 و6 بهمن ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدحبیب بنی فاطمه روحانی اعزامی به این کارگاه گفت: سبک زندگی کمتر تعریف شده است، ولی آنچه که در عرصه اخلاقی امروزی تعریف می‌شود؛در واقع یک نظام واره زندگی متعلق به یک فرد یا یک خانواده یا یک جامعه بصورت خاص است یعنی در واقع این نظام واره هندسه کلی رفتارهای بیرونی ما را تنظیم می‌کند.

وی افزود: اگر از دیدگاه اخلاق کهن بخواهیم به این مساله نگاه کنیم، در واقع سبک زندگی هیئت ترکیبی از اخلاق و آداب هست، ترکیبی انسجام یافته از منش و کنش، من چه منش ها چه اخلاقها و چه ویژگیهای روحی باید داشته باشم، و چه کارکردها و عملکردها و رفتار بیرونی باید از خودم بروز بدهم ترکیب این راهها را می توانیم بگوئیم یک سبک زندگی یعنی من جلوه های ظاهری یک رفتار را بتوانم داشته باشم.
وی افزود: عرصه های متفاوتی از سبک زندگی را ما می توانیم داشته باشیم. به صورت کلی ما باید نظام معیشتی خودمان را مشخص کنیم تا سبک زندگی مشخص بشود مدیریت داشته ها و استعدادها، نعمت هائی که خداوند به ما داده در همه زمینه ها توانائی های جسمی توانائی های عاطفی بتوانیم اینها را مدیریت کنیم، و استعدادهائی اعم از کشف شده و نشده من باید اینها را مدیریت کنم.
وی افزود:اگر ما میخواهیم یک الگوی ایمانی و ارزشی و اسلامی برای سبک زندگی داشته باشیم بهر حال هر کدام از ائمه ما می توانند نماد سبک زندگی باشند، یک الگوئی که با تصویر برداری از آن الگو و ریز کردن و نقشه برداری آن و تطبیقش در زندگی خودمان بگوئیم ما می توانیم به آنها نزدیک بکنیم.


نوشته شده در   جمعه 8 بهمن 1395  توسط   ورزقان ورزقان   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode