ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 فروردين 1390     |     کد : 17132

برف بهار را از آذربايجان بيرون كرد

با گذشت پنج روز از پايان زمستان برف بهار را از آذربايجان شرقي بيرون كرده و دوباره زمستان در اين استان ظاهر شد.

با گذشت پنج روز از پايان زمستان برف بهار را از آذربايجان شرقي بيرون كرده و دوباره زمستان در اين استان ظاهر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، بارش برف در پنجمين روز از بهار 90 رنگ و بوي بهار را از بين برده و چهره زمستاني به برخي از شهرستان‌هاي استان آذربايجان شرقي بخشيده است به طوري كه اين امر موجب غافلگيري مردم آذربايجان‌ و مهمانان نوروزي شده است.
شهروندان برخي از شهرهاي اين استان از جمله تبريز، بستان‌آباد، اسكو و شهر جديد سهند كه طي چند روز گذشته هواي بهاري، صاف و آفتابي توام با افزايش دما را شاهد بودند، از اوايل ساعات بامداد امروز با تغيير ناگهاني دما، بارش برف و برودت هوا را تجربه كردند.
به گفته كارشناسان هواشناسي استان، بارش برف و برودت هوا به دنبال ورود سامانه پر فشار و بارش‌زا از شمال‌غرب به كشورمان همراه بوده است.
در شهرستان بستان‌آباد بيش از 5 سانتي‌متر و در تبريز 3 سانتي‌متر برف باريده است و ارتفاع برف در شهرستان بستان‌آباد و غرب تبريز زياد‌ بوده و كاملا به اين مناطق چهره زمستاني داده است.
تغيير ناگهاني دماي هوا در آذربايجان شرقي موجب افت شديد و برودت هوا در منطقه شده بطوريكه نيمه شب و صبح امروز دماي هوا در برخي شهرهاي آذربايجان شرقي به صفر درجه رسيده كه اين ميزان در برخي از شهرستان‌ها بيشتر هم بوده است. اين ميزان در مقايسه با روزهاي گذشته بيش از 10 درجه افت نشان مي‌دهد.
اداره ‌كل راه و ترابري استان آذربايجان‌شرقي در اين زمينه اعلام كرد: با وجود بارش برف در ساعات گذشته در برخي شهرستان‌ها، تمام راه‌هاي مواصلاتي استان باز بوده و تردد وسائل نقليه در آن‌ها عادي است.
دماي هواي شهر تبريز نيز هم‌اكنون 2 درجه بالاي صفر و كمينه رطوبت در اين شهر 44 و پيشنيه رطوبت 94 درصد است و شهر سراب و اهر صفر درجه، شهر جديد سهند يك درجه زير صفر سرد‌ترين نقطه استان هستند.
هواشناسي استان آذربايجان شرقي هواي استان را در 24 ساعات آينده نيمه‌ابري همراه با بارش پراكنده باران در برخي نقاط استان و در ارتفاعات با بارش برف پيش‌بيني كرده است.



نوشته شده در   جمعه 5 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode