ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 فروردين 1390     |     کد : 17118

سوغات مراغه جاذبه اي رنگين و دلنشين براي ميهمانان نوروزي

سوغات متنوع مراغه جاذبه اي رنگين و دلنشين براي گردشگران و ميهمانان نوروزي اين شهرستان است.

سوغات متنوع مراغه جاذبه اي رنگين و دلنشين براي گردشگران و ميهمانان نوروزي اين شهرستان است.
به گزارش ايرنا ، ميهمانان نوروزي در سفر به شهرستان سرسبز مراغه كه به باغ شهر ايران شهرت يافته علاوه بر بازديد از ده ها اثر تاريخي و جاذبه هاي طبيعي و گردشگري ، سوغات متنوع ، رنگارنگ ، شيرين و ارزشمندي را از اين شهرستان با خود به ارمغان مي برند.
فرش و تابلو فرش ابريشمي ، باسلوق ، سجوق ، گردو و بادام پوست كاغذي ، كشمش ، عسل طبيعي سهند ، صابون سنتي مراغه ، دوشاب ، پنير و سرشير از جمله سوغاتي هاي مهم اين شهرستان است كه براي ميهمانان نوروزي و علاقه مندان به تهيه سوغاتي ، كالاي ارزشمندي به حساب مي آيد.
اين شهرستان با قرار گرفتن در جوار كوه سرسبز سهند با دامنه هايي پوشيده از گياهان متنوع و غني ، از مراكز مهم توليد عسل طبيعي ، پنير ، سرشير ، گياهان و عرقيات دارويي و خوراكي محسوب مي شود.
صابون سنتي مراغه با قدمتي در حدود نيم قرن هر سال به همراه ميهمانان و گردشگران اين منطقه به ديگر نقاط كشور حمل شده و از سوغاتي هاي ارزشمند و طبيعي اين شهرستان به شمار مي رود.
اين صابون كه در رنگ هاي سفيد ، زرد و سياه در بازار يافت مي شود از دنبه گوسفند ، سود سوز آور و بدون استفاده از مواد شيميايي مصنوعي تهيه شده و براي سرشويي ، بدن شويي ، رفع عوارض پوستي و جلوگيري از ريزش موي سر مورد استفاده قرار مي گيرد.
گردو و بادام پوست كاغذي ، انواع كشمش و قيسي از ديگر سوغاتي هاي ارزشمند و مورد وثوق ميهمانان نوروزي و گردشگران منطقه است.
كهن شهر مراغه با بيش از 20 هزار هكتار باغ ميوه سالانه حدود 237 هزار تن انواع ميوه از جمله سيب ، انگور ، گردو ، بادام و گوجه سبز توليد مي كند كه حدود 70 درصد از اين توليدات به صورت مستقيم يا در قالب فرآورده هاي كشاورزي به كشورهاي مختلف صادر مي شود.
فرش و تابلو فرش ابريشمي از سوغاتي هاي ارزشمند و ذي قيمت اين شهرستان بوده كه علاوه بر ميهمانان داخلي براي گردشگران و تجار خارج از كشور نيز سوغاتي گرانبهايي به حساب مي آيد.
مراغه سالانه با توليد حدود 65 هزار متر مربع فرش ابريشمي كه 70 درصد آن جنبه صادراتي داشته رتبه دوم توليد اين كالاي ارزشمند را در كشور به خود اختصاص داده است.
بازار مراغه بويژه مغازه هاي سوغاتي و خشكبار اين شهرستان در طول ايام تعطيلات نوروزي از رونق خاصي برخوردار بوده و پذيراي ميهمانان نوروزي منطقه است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در 147 كيلومتري جنوب غربي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.


نوشته شده در   جمعه 5 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode