ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 فروردين 1390     |     کد : 17074

ارتقاي كيفي توليدات صنايع دستي موجب ماندگاري در بازارهاي جهاني مي‌شود

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي گفت: ارتقاي كيفي توليدات صنايع دستي موجب ماندگاري در بازارهاي جهاني مي‌شود.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي گفت: ارتقاي كيفي توليدات صنايع دستي موجب ماندگاري در بازارهاي جهاني مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، نمايشگاه نوروزي صنايع دستي و هنرهاي سنتي، آيين‌هاي نوروزي و سوغات استان با حضور هنرمنداني از رشته‌هاي مختلف ظهر امروز در روا‌ق‌هاي مجموعه تاريخي مسجد كبود تبريز آغاز به كار كرد.
محمد اشرف‌نيا ظهر امروز در مراسم آغاز به كار اين نمايشگاه اظهار داشت: در نخستين روزهاي بهار و در اين نمايشگاه ارزشمند بايد از سه گروه مختلف تشكر كنيم؛ از مسافران و گردشگران كه استان آذربايجان شرقي را به عنوان مقصد بهاري خود انتخاب كرده‌اند، از هنرمندان سختكوش استان كه آثار خود را براي بازديد و خريد گردشگران آماده كردند و از همكاري و تلاش‌هاي تمام دست‌اندركاران و رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي كه موجب رونق يافتن سفرهاي نوروزي شده‌اند.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي افزود: صنايع دستي استان از صدها سال قبل در سطح جهان مطرح بوده و همراه شدن نام آذربايجان شرقي در كنار برخي از اين توليدات از جمله قالي و ورني و جواهر و سفال، موجب جلب اعتماد علاقه‌مندان بوده و هست.
وي افزود: هنوز هم نام قالي تبريز، اصفهان و كاشان، در تمام دنيا با عزت و احترام ياد مي‌شود و با توليدات مشابهي كه به شكل كپي در چين و پاكستان و ديگر كشورها توليد مي‌شوند بسيار متفاوت هستند.
اشرف‌نيا در مورد نقش صنايع دستي و هنرهاي سنتي در افزايش اشتغال و درآمدزايي گفت: با توجه به همه ‌گيري و بومي بودن بيشتر توليدات صنايع دستي و هنرهاي سنتي، با برنامه‌ريزي و بهره‌گيري از اين ظرفيت ارزشمند مي‌توانيم موجب رونق اقتصادي و حركت به سمت جهاد اقتصادي شويم.
نمايشگاه نوروزي صنايع دستي، آيين‌هاي نوروزي و سوغات آذربايجان شرقي تا روز سيزدهم فروردين ماه در رواق‌هاي مسجد كبود تبريز براي استفاده گردشگران و عموم همشهريان علاقمند برپاست.


نوشته شده در   پنجشنبه 4 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode