ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 فروردين 1390     |     کد : 17061

نخبگان و مبلغان ابعاد و راهكارهاي «جهاد اقتصادي» را در جامعه تبيين كنند

سازمان تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد:نخبگان و مبلغان ابعاد و راهكارهاي «جهاد اقتصادي» را در جامعه تبيين كنند .

سازمان تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد:نخبگان و مبلغان ابعاد و راهكارهاي «جهاد اقتصادي» را در جامعه تبيين كنند .
روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، در آغازين روزهاي سال 1390، ضمن تبريك سال نو و فرارسيدن بهار و عيد نوروز به عموم هموطنان، با لبيك گفتن به پيام اخير رهبر فرزانه انقلاب، از عموم نخبگان و مبلغان كشور دعوت به عمل ‌آورد تا با بصيرت‌افزايي در جامعه، ابعاد پيام نوروزي معظم‌له را در پژوهش‌ها و خطابه‌هاي خود تبيين كرده و راهكارهاي فني و علمي را در اين زمينه در اختيار بخش‌هاي مختلف جامعه قرار دهند تا بسترهاي تحقق اين شعار در جامعه، هر چه بيشتر فراهم گردد.

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي در اين اطلاعيه آمده است:

طليعه سال نو در ايران اسلامي همزمان با اولين روز فروردين‌ماه سال يك‌هزار و سيصد و نود هجري شمسي آغاز گرديد و نوبهاري ديگر با دامني پر از گل و طراوت و خرمي از راه رسيد تا نويدبخش سالي سرشار از سعادت و بهروزي براي ايرانيان آزاده و سرفراز و پرتلاش در جاي جاي ميهن اسلامي‌مان باشد.

مردم آگاه و فهيم كشورمان در سالي كه گذشت با موضوعات متعددي به ويژه در زمينه مسائل اقتصادي رو به رو بودند كه شايد بتوان مهم‌ترين موضوع را در اين زمينه، اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها دانست كه مستلزم تغييرات مؤثري در وضعيت معيشتي مردم بود، اما خوشبختانه با همكاري و همياري متقابل آحاد ملت و مسئولين محترم دولت جمهوري اسلامي، مراحل اوليه اين طرح با موفقيت پشت سر گذاشته شد و اين طرح بنيادي و عظيم، در آستانه مرحله تثبيت و شكوفايي خود در سال جديد قرار گرفته است. طبعاً‌ اين موفقيت جز در سايه همت بلند و تلاش مضاعف و متقابل ملت و دولت حاصل نمي‌شد كه با تأسي از پيام روشن رهبر معظم انقلاب در آغازين لحظات سال گذشته خطاب به مردم و مسئولين جامه عمل پوشيد.

همچنين امسال نيز پيام نوروزي مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي مدظله‌العالي كه طي آن سال 1390 را سال «جهاد اقتصادي» نامگذاري فرمودند، حاكي از عنايت معظم‌له نسبت به وضعيت اقتصادي جامعه و امور معيشتي اقشار مختلف و آحاد مردم ميهن‌مان بوده و نشان‌دهنده اين است كه از نقطه‌نظر رهبر معظم انقلاب پيشرفت اقتصادي يكي از مؤلفه‌ها و شاخصه‌هاي مهم در مسير «پيشرفت و عدالت» است.

طبعاً پيشرو بودن در زمينه‌هاي علمي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و... در ارتباط تنگاتنگي با پيشرفت اقتصادي قرار دارد و هر يك از اين مؤلفه‌هاي توسعه، در تعاملي چند سويه، بر همديگر تأثير مي‌گذارند و از يكديگر تأثير مي‌پذيرند. لذا اين آرمان بزرگ ملي يعني نيل به پيشرفت و عدالت كه دهه‌ حاضر نيز در كشورمان به نام دهه پيشرفت و عدالت نامگذاري شده است، مي‌تواند در سايه يك عملكرد جهادي در مسائل اقتصادي محقق گردد و ملت ما را به عنوان الگويي براي ساختن جامعه‌اي پيشرفته و عدالت‌محور با تكيه بر دين و معنويت و اخلاق و ارزش‌هاي ديني و ملي، در سراسر جهان مطرح كند.

سازمان تبليغات اسلامي به نوبه خود به عنوان دستگاهي كه داراي مجموعه‌ و ظرفيت عظيمي در زمينه توسعه فرهنگ ديني بوده و منسجم‌ترين نهاد فرهنگي و تبليغي كشور مي‌باشد، ضمن لبيك گفتن به پيام اخير رهبر فرزانه انقلاب، تمامي مساعي و اهتمام خود را در سال جديد بر تحقق اين شعار مهم متمركز نموده و با اين اعتقاد كه جريان‌يافتن «جهاد اقتصادي» در كشور منجر به رونق و شكوفايي بازار عرضه محصولات فرهنگي خصوصاً در حوزه كتاب‌ و نشريات و... در كشورمان خواهد گرديد و بر كيفيت و مرغوبيت اين توليدات در سبد كالاهاي فرهنگي خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه خواهد افزود، از عموم پژوهشگران، محققان، اساتيد و نخبگان اقتصادي و فرهنگي كشور، به ويژه از مبلغان عزيز، ائمه جمعه و جماعات و روحانيون مستقر و فضلاي حوزه‌هاي علميه، دعوت به عمل مي‌آورد كه با بصيرت‌افزايي در جامعه ضمن تبيين ابعاد پيام نوروزي معظم‌له در كرسي‌هاي علمي، پژوهش‌ها، خطابه‌ها و آثار مكتوب خود، راهكارهاي فني و علمي را در اين زمينه در اختيار بخش‌هاي مختلف جامعه قرار دهند تا ان‌شاءالله بسترهاي تحقق اين شعار در جامعه اسلامي‌مان هرچه بيشتر فراهم گردد. 


نوشته شده در   چهارشنبه 3 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode