ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 فروردين 1390     |     کد : 17039

بهره‌برداري كامل از آزادراه تبريز ـ زنجان آغاز شد

با افتتاح آزمايشي تونل‌هاي دوقلوي شبلي، بهره‌برداري كامل از آزادراه تبريز ـ زنجان آغاز شد.

با افتتاح آزمايشي تونل‌هاي دوقلوي شبلي، بهره‌برداري كامل از آزادراه تبريز ـ زنجان آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي يك شنبه شب در حاشيه افتتاح آزمايشي اين پروژه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: 26 كيلومتر از آزادراه نبي اكرم (ص) از تقاطع بستان‌آباد تا قزلجه ميدان امروز به بهره‌برداري آزمايشي رسيد تا ميهمانان نوروزي بتوانند از اين آزادراه استفاده كنند.
محمد اشرف‌نيا افزود: عمليات عمراني اين آزادراه مدت‌ها قبل به پايان رسيده بود ولي به دليل رعايت مسائل ايمني بهره‌برداري از آن امكانپذير نبود كه خوشبختانه با همكاري وزارت راه و ترابري بيش از 90 درصد علائم و خط كشي‌هاي مورد نياز به انجام رسيد و امروز شاهد بهره‌برداري از اين پروژه افتخارآميز كشور هستيم.
وي با بيان اينكه براي اين پروژه بيش از 4 هزار ميليارد ريال هزينه شده است، ادامه داد: اين پروژه عيدي دكتر احمدي‌نژاد به مردم آذربايجان و تمام مسافراني است كه در ايام نوروز قصد عبور از اين راه را دارند.
وي با بيان اينكه تكميل بيش از 70 درصد پروژه آزادراه پيامبر اعظم (ص) در دولت نهم و دهم انجام شده است، اظهار داشت: 198 كيلومتر از اين پروژه در دولت نهم و 80 كيلومتر ديگر در دولت دهم احداث شده است.
وي يادآور شد: تا چند سال پيش عبور از گردنه شبلي براي رانندگان يك خطر بالقوه به شمار مي‌آمد كه افتتاح اين پروژه تسريع در امور ترافيكي و كاهش سوانح رانندگي را به همراه خواهد داشت.
اشرف‌نيا با بيان اينكه 2 هزار ميليارد ريال براي احداث اين قطعه هزينه شده است، گفت: طول اين قطعه 16 كيلومتر بوده كه پنج كيلومتر آن را دو تونل دوقلو تشكيل مي‌دهد.
وي افزود: هزينه احداث هر كدام از تونل‌ها 500 ميليارد ريال بوده و با وجود اينكه وسعت آن بيشتر از تونل توحيد تهران است در بازه زماني كمتر از آن احداث شده است.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي ابراز داشت: افتتاح تونل‌هاي دوقلوي شبلي افتخار بزرگي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي و خاري به چشم دشمنان نظام محسوب مي‌شود كه از حساسيت خاصي نيز براي ما برخوردار بود.
وي خاطرنشان كرد: هماهنگي‌هاي لازم با پليس راه براي حفظ امنيت جاده انجام شده ولي از رانندگان درخواست مي‌شود تا مسائل ايمني را مد نظر قرار دهند تا مشكل خاصي در سال نو و در آزادراه جديد ايجاد نشود.
گزارش فارس حاكي است، آزادراه زنجان ـ تبريز كه با عنوان آزادراه پيامبر اعظم نامگذاري شده است، قسمتي از آزادراه تهران ـ قزوين ـ زنجان ـ تبريز ـ بازرگان و همچنين بخشي از راه ابريشم محسوب مي‏شود كه عمليات احداث آن از سال 1375 آغاز شده است.
اين آزادراه به طول 285 كيلومتر نخستين آزادراه كوهستاني و يكي از عظيم‌ترين طرح‏هاي راهسازي كشور است.
تونل‏‌هاي دوقلوي شبلي در انتهاي اين آزادراه و در 25 كيلومتري تبريز احداث و هر يك از آنها 5.2 كيلومتر طول و 11متر عرض دارد.
با اتمام ساخت اين تونل‏‌ها آزادراه پيامبر اعظم به بهره‌برداري رسيد.



نوشته شده در   سه شنبه 2 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode