ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 اسفند 1389     |     کد : 16499

تاكيد رهبر معظم انقلاب بر برخورد با زمين‌خواران

همزمان با هفته منابع طبيعي، ديروز با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي احداث بزرگ‌ترين بوستان شهري كشور در محل سابق پادگان قلعه‌مرغي در جنوب تهران، رسما آغاز شد.

همزمان با هفته منابع طبيعي، ديروز با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي احداث بزرگ‌ترين بوستان شهري كشور در محل سابق پادگان قلعه‌مرغي در جنوب تهران، رسما آغاز شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در اين مراسم كه جمعي از اعضاي هيات دولت، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، شهردار تهران و فرماندهان نظامي حضور داشتند، رهبر معظم انقلاب، ابتدا 2 اصله نهال را غرس كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس در جمع مسوولان بخش‌هاي مختلف منابع طبيعي، محيط زيست، شهرداري تهران و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در سخناني ضمن اظهار خرسندي از توجه بيش از پيش مسوولان به مسائل مربوط به سالم‌سازي محيط زيست و گسترش فضاي سبز تاكيد كردند: حفاظت از محيط زيست، جنگل‌ها و منابع طبيعي و فراهم كردن فضايي سالم و با طراوت براي زندگي از اساسي‌ترين وظايف است كه مسوولان بايد آن را در اولويت كاري خود قرار دهند.
ايشان لازمه زندگي شيرين را وجود محيط زيستي سالم در كنار پيشرفت‌هاي علمي، صنعتي، اقتصادي و شهرسازي دانستند و خاطرنشان كردند: منابع طبيعي از ثروت‌هاي ملي است كه مربوط به ملت‌ها و نسل‌هاي مختلف در طول تاريخ است، بنابراين بايد درخصوص حفظ منابع طبيعي و جنگل‌ها اهتمام جدي‌تري شود.

رهبر انقلاب اسلامي با توصيه موكد به دولت و مجلس براي در اولويت قرار دادن مسائل محيط‌زيست و حفظ منابع طبيعي در برنامه‌ريزي‌ها، از طرح باغ شهرها اظهار نگراني جدي كردند و افزودند: اين موضوع كه اخيرا مطرح شده است، زمينه را براي ورود افراد سوءاستفاده كننده و تخريب جنگل‌ها و منابع طبيعي فراهم خواهد كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين بر لزوم نظارت جدي براي جلوگيري از گسترش شهر تهران تاكيد كردند و افزودند: بايد با جديت تمام در مقابل متعرضان به زمين‌هاي دامنه جنوبي البرز و اطراف تهران ايستاد و از منافع ملي پاسداري كرد. ايشان اقدامات خدماتي و رفاهي انجام شده در تهران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي را غيرقابل مقايسه با قبل از انقلاب خواندند و تاكيد كردند: با همه اقدامات انجام گرفته، همچنان تهران از كمبود فضاهاي تنفسي رنج مي‌برد و بايد طرح‌هاي گسترش فضاي سبز بويژه در مناطق جنوبي تهران در دستور كار مسوولان شهري باشد. رهبر انقلاب اسلامي همچنين برخورد با زمين‌خواران را از موضوعات بسيار مهم دانستند و خواستار همكاري بيش از پيش مسوولان شهري با قوه قضاييه براي مقابله با زمين‌خواري شدند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مساله آبخيزداري را نيز مهم برشمردند و تاكيد كردند: دولت بايد اين موضوع را با جديت و با نظارت قوي دنبال كند. ايشان با تاكيد بر اهميت بالاي مسائل فرهنگي، فرهنگ را روح زندگي دانستند و خاطرنشان كردند: در مسائل فرهنگي شهرها بايد جهتگيري، ديني و الهي باشد تا زندگي و جامعه موردنظر اسلام تحقق يابد.

رهبر انقلاب اسلامي اظهار اميدواري كردند، بوستاني كه قرار است در محل سابق پادگان قلعه مرغي احداث شود، در همان زمان وعده داده شده و در سوم خرداد سال 90 تحويل مردم جنوب تهران شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode