ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1389     |     کد : 16311

حفظ دستاوردهاي نظام سلامت تحقق اهداف توسعه پايدار را موجب مي‌شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: حفظ دستاوردهاي نظام سلامت كشور تحقق اهداف توسعه پايدار را كه محور آن انسان سالم است، موجب مي‌شود.

حفظ دستاوردهاي نظام سلامت تحقق اهداف توسعه پايدار را موجب مي‌شود 
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: حفظ دستاوردهاي نظام سلامت كشور تحقق اهداف توسعه پايدار را كه محور آن انسان سالم است، موجب مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز مرضيه وحيددستجردي در پيامي به گردهمايي پزشكان و فعالان بهداشت محيط استان به مناسبت روز ملي بهداشت محيط، بر نقش عوامل بهداشتي در سلامت و توسعه جامعه تاكيد كرد.
وي در اين پيام با اشاره به مولفه‌هاي توسعه در جوامع بشري اظهار داشت: توسعه پايدار در ميان ملل مختلف با توجه به شرايط خاص اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي معنا مي‌يابد ولي محور هر توسعه پايداري انسان سالم است.
وزير بهداشت در ادامه اين پيام تصريح كرد: حفظ دستاوردهاي نظام سلامت كشور تحقق اهداف توسعه پايدار را كه محور آن انسان سالم است، موجب مي‌شود.
وحيددستجردي همچنين با اشاره به رشد روزافزون پديده شهرنشيني و پيشرفت صنعت و تكنولوژي تاكيد كرد: افزايش آلاينده‌ها در اثر رشد تكنولوژي خطرات بسياري را متوجه انسان مي‌كند و به همين خاطر براي ارائه فعاليت‌ها و خدمات بهداشت محيط براي پيشگيري از بيماري‌ها و حفظ و ارتقاي سلامت جامعه ضرورتي انكارناپذير است.
وزير بهداشت در ادامه پيام خود با اشاره به فرآيند عمليات بهداشت محيط افزود: فرآيند ارزيابي، تصحيح، كنترل و پيشگيري از خدمات بهداشت محيط است كه مي‌تواند بر سلامت نسل حاضر و آينده تاثيرگذار باشد.
وي تصريح كرد: بسياري از بيماري‌ها در جهان امروز حاصل ارتباط تنگاتنگ انسان با محيط زندگي اوست و با افزايش آلاينده‌هاي محيطي اين بيماري‌ها افزايش چشمگير داشته است.
وحيددستجردي تغيير الگوي مصرف از منابع طبيعي به منابع مصنوعي همچون مواد شيميايي در كنار بروز پديده‌هاي جهاني آب و هوا را موجب تحميل بار مضاعف بر مسئوليت بهداشت محيط دانسته است.
وزير بهداشت اظهار اميدواري كرده است، سالروز ملي بهداشت محيط موجب بازنگري و تحول در خدمات بهداشتي باشد.


نوشته شده در   شنبه 14 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode