ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 دي 1386     |     کد : 156

برگزيده اخبار فناوري در سال جديد ميلادي

کشف راز راه رفتن روي آب

اگر چه تاکنون دانشمندان به نتايجي درباره چگونگي راه رفتن حشرات روي سطح آب رسيده اند، اما مکانيسم جست و خيز راحت آنها تا اين هفته همچنان حل نشده بود.

گروهي از دانشمندان کره جنوبي با استفاده از دوربين هاي ويژه با سرعت بالا بدقت چگونگي جست و خيز نوعي از اين حشرات را روي سطح آب دنبال کرده و دريافتند اين حرکات به واسطه پرتاب گوي هاي فوق العاده رافع آب در سرعت هاي متفاوت روي سطح آب انجام مي شود. اگر چه جزييات دقيق اين فرآينده اعلام نشده ، اما نتايج اين يافته جديد مي تواند تحولي نوين در صنعت روباتيک سازي و بويژه ساخت روبات هاي ويژه حرکت و جست و خيز روي آب ايجاد کند.

آب دزدک

عامل شناسايي ملكولهايي مثل DNA

محققان دانشگاه MIT هم موفق شده اند تا با استفاده از نور روي ذرات سه بعدي نقش و نگارهايي ايجاد کنند. در اين طرح از نور ماورائبنفش استفاده شده و به اعتقاد بسياري از کارشناسان از اين تکنيک مي توان در آرمان هاي پزشکي و مهندسي بافت استفاده کرد.

به گفته آنها، مي توان از اين ذرات حجاري شده به عنوان عامل شناسايي کننده مولکول هايي خاص همچون DNA استفاده کرد و يا آنها را براي آزادسازي داروها يا مواد مغزي در بدن به کار برد. اين تکنيک نوين در واقع امکان اعمال کنترل بي سابقه اي روي اندازه ، شکل و تار و پود اين ذرات را به دانشمندان مي دهد و امکان طراحي روي ذرات با ضريب دقت بالا فراهم شده است.

DNA

راز شكل گيري اقمار زحل

نتايج تازه ترين تحقيقات موسسه ملي علوم فضايي که در مجله ساينس منتشر شده است هم نشان مي دهد، کاوشگر کاسيني اطلاعات جديدي از چگونگي شکل گيري اقمار کوچک زحل ارائه کرده است و با بررسي اطلاعات رسيده از اين کاوشگر منشاء و ماهيت شکل گيري روکمر کوچک زحل با نام هاي پان و اطلس مشخص شدند. اين در حالي است که براساس مدل فعلي شکل گيري اين قمرها، بخش ها و قمرهاي متعدد اطراف زحل در ادامه برخوردهايي که ميان قمرهاي در ابعاد وسيع تر شکل گرفته ، به وجود آمده اند و اين برخوردها بخش هايي را توليد کرده اند که بعدها صيقل داده شد، و به طرف حلقه هاي اين سياره غول پيکر حرکت کرده اند. اين در حالي است که اکنون نتايج تحقيقات نشان مي دهند قمرهاي کوچکتر از به هم پيوستگي جرمي از مواد خود حلقه ها ساخته شده اند.

نوت‌بوك صورتي، هديه خواستگاري!

نوت‌بوكي‌ در ژاپن روانه بازار شده  كه  ظاهري براق و  صورتي‌رنگ دارد. شانس فروش آن هم بالاست.

سخنگوي شركت NEC با اعلام ورود اين مدل جديد با نام La Vie G Hello Kitty  به بازار ژاپن، ابراز اميدواري كرد كه اين نوت‌بوك زنانه بتواند خانم‌ها را در ژاپن علاقه‌مند به خريد نوت‌بوك كند يا اينكه آقايان را ترغيب به خريد آن تحت عنوان هديه ازدواج نمايد. لازم به ذكر است كه بسياري از مردان در ژاپن، داراي نوت‌بوك بوده و بازار در اين عرصه به نوعي اشباع شده است، به همين منظور شركت‌هاي ژاپني سازنده نوت‌بوك قصد دارند با تمركز بر روي خانم‌ها، محصولات مورد علاقه آنها را توليد كنند.Hello Kitty كه از چهارشنبه وارد بازار شده ا، با استقبال بسياري روبرو گشته؛ ولي سخنگوي اين شركت تعداد دقيق فروش آن را اعلام نكرده است.

اين نوت‌بوك 1650 دلاري، با همكاري يك شركت ژاپني ديگر به نام Sanrio تهيه شده و در آن از 299 كريستال واروفسكي براي مجسم كردن 4 قلب در چهارگوشه پشت نوت‌بوك  استفاده شده است و يك گربه حبابي شكل كه يك تاج بر سر داشته و يك كمان بر دوش، در وسط آن نقش بسته است. اين نوت‌بوك كه به جعبه جواهرات شبيه است داراي يك هارد ديسك 100 گيگابايتي و حافظه Ram   يك گيگابايتي است و ويندوز ويستا نيز بر روي آن نصب شده است.

نسخه‌هاي جديد كامپيوتر همه‌كاره ايراني در راه است

نسخه‌هاي جديد نخستين كامپيوتر همه‌كاره دنيا كه به نام يك ايراني در سازمان ثبت اختراعات جهاني ثبت شده، به‌زودي وارد بازار مي‌شود.

كلونايزر نخستين كامپيوتر همه‌كاره دنياست كه در سال 2002 اختراع آن به نام مهندس مهدي كاشاني، مدير عامل شركت گسترش رايانه فردا ثبت شده.

بسياري از روش‌هاي ارسال اطلاعات در كامپيوترها در اين كامپيوتر كه كلونايزر نام گرفته ساده شده است.

حسن اين كامپيوتر به كاربري آسان آن است. اين كامپيوتر به گونه‌اي طراحي شده كه افراد ناآشنا با كامپيوتر كه براي اولين بار با آن مواجه مي‌شوند بتوانند ظرف يك ساعت وارد دنياي ديجيتال شوند و حتي اي‌ميل ارسال كنند.

مثلا در مرحله ارسال اي‌ميل براي افرادي كه به تايپ كردن علاقه‌اي ندارند گزينه‌اي در نظر گرفته شده كه با نوشتن متن مورد نظرشان روي كاغذ، اسكن آن و كليك كردن روي يك دكمه مي‌توانند اي‌ميل بفرستند.

براي اي‌ميل كردن عكس حداقل سه مرحله بايد انجام داد. در كلونايزر تعداد اين مراحل تنها يكي است.

كم حجم بودن يكي ديگر از حسن‌هاي اين كامپيوتر است. كوچكترين مادربرد دنيا با طراحي ايراني‌ها و ساخت شركتي تايواني روي اين كامپيوتر نصب شده است. اين كامپيوتر كيس ندارد.

اين كامپيوتر كه به همراه خود پرينتر، اسكنر، وب‌كم،فكس و كپي را دارد و قابليت اتصال به تلويزيون را دارد، به طور كامل توسط ايراني‌ها طراحي شده است و ساخت بخش‌هاي سخت‌افزاري آن با كمك شركت‌هاي اروپايي و تايواني انجام شده است.

نمونه ديگر اين كامپيوتر را شركت hpدر سال 2003 ميلادي در نمايشگاه كامپيوتر لاس‌وگاس آمريكا ارائه داد كه برنده جايزه اول نمايشگاه هم شد.

سيستم عامل اين كامپيوتر ويندوز xp است كه نرم‌افزار ويژه كلونايزر به آن اضافه شده است تا مراحل كار با كامپيوتر را تا حدامكان ساده كند.

در اين كامپيوتر مي‌توان صفحات وب را به طور كامل به فارسي ترجمه كرد و در عين حال چيدمان صفحه را ثابت نگه داشت.

نسخه‌ آلفاي اين كامپيوتر از سال 2003 ميلادي با مانيتورهاي 15 اينچ وارد بازار شد. نسخه‌هاي جديد آن با مانيتورهايي در اندازه‌هاي 17، 19 و 32 اينچ وارد بازار خواهند شد.

قيمت مدل آلفا يک ميليون و 195 هزار تومان است كه قيمت مدل‌هاي جديدتر با بالا رفتن توليد، كاهش مي‌يابد. اين كامپيوترها در شركت گسترش رايانه فردا و با مشاركت بخش دولتي توليد مي‌شوند.

درايو يو‌اس‌بي با پشتيباتي آنلاين

شرکت سان‌ديسک (SanDisk) ورود درايو يو‌اس‌بي جديد خود به نام "Cruzer Titanium Plus" را به بازار اعلام کرد که به  طور خودکار از فايل‌هايي که وارد آن مي‌شود، کپي آنلاين تهيه مي‌کند.

به گزارش تک دايجست اين درايو  يو‌اس‌بي 4 گيگابايتي  که هفته آينده به نمايش در خواهد آمد، هر بار که شما فايلي را درون آن کپي مي‌کنيد، در يک محل ذخيره آنلاين هم يک کپي از آن نگه مي‌دارد.بنابراين در صورتي که اين درايو را گم کنيد يا همراه نداشته باشيد، مي‌تواند از هر کامپيوتري به آن فايل دسترسي پيدا کنيد. اين محل ذخيره آنلاين با رمز‌ واژه خود درايو  و نيز يک اکانت آنلاين حفاظت مي‌شود.

فروش Cruzer Titanium Plus در ماه مارس (فروردين) در آمريکا به قيمت 59.99 دلار آغاز خواهد شد.خريداران شش ماه پشتيباني آنلاين رايگان دريافت خواهند کرد، اما پس از آن بايد سالي 29.99 دلار بپردازند.

درايو يو‌اس‌بي با پشتيباتي آنلاين

تلفن‌ همراه ضدآب

تلفن‌هاي همراه ضد آب در نمايشگاه اتجهيزات"وايرلس" در ژاپن عرضه شد.

اين تلفن كه از "بلوتوث" برخوردار نيست حتي در حالي كه در تانكري از آب غوطه‌ور باشد به خوبي كار

مي كند اما به خاطر نداشتن بلوتوث تنها در حالي كار مي كند كه شما نيز زير آب باشيد تا جواب تلفن را بدهيد.  سازنده اين موبايل شركت سوني اريكسون است.

تلفن‌ همراه ضدآب

 

گردآوري توسط بخش دانش و فناوري تبيان


نوشته شده در   دوشنبه 24 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode