ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 بهمن 1389     |     کد : 15531

دولت انگليس عامل اصلي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي عامل اصلي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان را دولت انگليس خواندند و فرمودند: همه سياست‌ها و تدبيرهاي كشورهاي اسلامي بايد در جهت اتحاد و افزايش قدرت جهان اسلام باشد.

 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي عامل اصلي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان را دولت انگليس خواندند و فرمودند: همه سياست‌ها و تدبيرهاي كشورهاي اسلامي بايد در جهت اتحاد و افزايش قدرت جهان اسلام باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار آقاي عبدالله گل رئيس جمهور تركيه و هيأت همراه، جمهوري اسلامي ايران و تركيه را دو كشور مسلمان، دوست و برادر خواندند و تأكيد كردند: روابط كنوني ايران و تركيه در ابعاد سياسي و اقتصادي، و در مقايسه با ساليان متمادي گذشته، كم نظير است و بايد از اين فرصت تاريخي براي به فعليت رساندن همه ظرفيت‌هاي فراوان دو كشور استفاده شود.

ايشان با اشاره به هدف گذاري دو كشور براي سه برابر كردن حجم مبادلات افزودند: ما معتقديم كشورهاي نزديك به يكديگر مي‌توانند همكاري‌هاي سياسي و اقتصادي خود را به صورت يك واحد ادامه دهند تا تأثيرگذاري آن بسيار بالا باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جايگاه فعلي تركيه در دنياي اسلام را بسيار متفاوت از سالهاي قبل ارزيابي و خاطرنشان كردند: استقلال در مقابل غرب، فاصله گذاري با رژيم صهيونيستي و حمايت از مردم فلسطين، از جمله مسائل مهمي هستند كه موجب نزديك شدن تركيه به امت اسلامي شده است.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اين سياست، سياست صحيحي است و تركيه هرچه به دنياي بزرگ اسلام نزديك‌تر شود، به نفع خود و همچنين به نفع دنياي اسلام است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نزديكي ديدگاه‌هاي ايران و تركيه در مسائل منطقه‌اي بويژه مسائل افغانستان، عراق، لبنان و فلسطين افزودند: تحولات اخير مصر نيز قضاياي بسيار مهمي است كه مي‌توان در جهت خير مردم مصر و منطقه فعاليت كرد.

ايشان سلطه دهها ساله امريكا و رژيم صهيونيستي در مصر و تحقير مردم را علت اصلي اين حركت دانستند و خاطرنشان كردند: مردم مصر، مردمي مسلمان و داراي انگيزه هاي قوي اسلامي هستند.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: هرگاه مردم وارد صحنه شوند، روند تحولات تغيير خواهد كرد و ابزارهاي متعارف سياسي و نظامي كارايي خود را از دست خواهند داد و اكنون نيز مردم مصر در وسط صحنه هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: امريكايي‌ها به دنبال مصادره حركت عظيم مردم مصر هستند و جمهوري اسلامي ايران با دخالت طرفهاي خارجي در مصر مخالف، و معتقد است مردم بايد تصميم‌گير اصلي باشند.

ايشان مهم‌ترين موضوع در دنياي اسلام را حفظ و تقويت وحدت امت اسلامي و پرهيز از افتادن در دام بيگانگان بمنظور ايجاد اختلاف و تفرقه دانستند و تأكيد كردند: اگر دنياي اسلام توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي بالاي خود را بشناسد، شرايط بسيار متفاوت خواهد شد و دنياي اسلام مي تواند به عنوان يك قدرت تأثيرگذار در تحولات بين‌المللي نقش ايفا كند.

رهبر انقلاب اسلامي عامل اصلي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان را دولت انگليس خواندند و با تأكيد بر اينكه همه سياست‌ها و تدبيرهاي كشورهاي اسلامي بايد در جهت اتحاد و افزايش قدرت جهان اسلام باشد، خاطرنشان كردند: غرب همواره دنياي اسلام را تحقير كرده است و هر دولت و ملتي هم كه بخواهد در مقابل اين تحقير حركت كند و توانايي‌هاي خود را نشان دهد، با مخالفت و كارشكني‌هاي غرب مواجه خواهد شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري وعده تخلف ناپذير الهي مبني بر نصرت مسلمانان افزودند: اگر به شرايط كنوني منطقه و قدرت‌هاي سلطه گر و مقايسه آن با گذشته، توجه شود، نشانه‌هاي كمك الهي كاملاً مشهود است.

ايشان خاطرنشان كردند: امريكا و قدرت‌هاي پر داعيه غربي سي سال پيش، منطقه را جولانگاه خود كرده بودند اما، اكنون در چه وضعيتي هستند؟ وضعيت رژيم صهيونيستي كنوني با رژيم صهيونيستي سي سال پيش چگونه است؟ ايران امروز را با سي سال گذشته مقايسه كنيد. تركيه امروز با سي سال قبل چه تفاوتي كرده است؟ عراق و فلسطين امروز با سال‌هاي گذشته چه تفاوت‌هايي دارند؟ همه اين موارد نشانه‌هاي كمك الهي است كه اين روند با سرعت بيشتري به پيش خواهد رفت.

در اين ديدار كه آقاي احمدي‌نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي عبدالله گل رئيس جمهور تركيه با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامي، روابط تركيه و ايران را روابطي كهن و تاريخي خواند و با اشاره به مذاكرات خود با رئيس جمهور اسلامي ايران گفت: مذاكرات خوبي در تهران انجام شده است و اميدواريم همكاريهاي دو كشور در بخشهاي گوناگون بويژه در بخش خصوصي زمينه ساز كارهاي بزرگي شود.

رئيس جمهور تركيه همچنين با اشاره به تحولات منطقه گفت: همه شواهد و قرائن نشان مي‌دهد منطقه در حال تغيير است و اميد است اين تغييرات به نفع مردم و كشورهاي منطقه باشد.

آقاي عبدالله گل موضوع حفظ وحدت كشورهاي اسلامي را نيز در مسائل منطقه‌اي، مهم برشمرد. 


نوشته شده در   سه شنبه 26 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode