ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 بهمن 1389     |     کد : 15450

سالم نگه‌داشتن انقلاب تكليفي سنگين بر دوش ملت است

چشم جهان به سوي جمهوري اسلامي است كه پرچم معزز اسلام را با دست‌هاي نيرومند اين ملت بزرگ برافراشته نگاهداشته است، لذا سالم نگه داشتن انقلاب، تكليف سنگيني است كه آن را با هيچ تكليفي نمي‌توان مقايسه كرد.

 چشم جهان به سوي جمهوري اسلامي است كه پرچم معزز اسلام را با دست‌هاي نيرومند اين ملت بزرگ برافراشته نگاهداشته است، لذا سالم نگه داشتن انقلاب، تكليف سنگيني است كه آن را با هيچ تكليفي نمي‌توان مقايسه كرد.

به گزارش خبرنگار آئين و انديشه باشگاه خبري فارس «توانا»، حيات طيبه انسان در سايه‌ حاكميت دين خدا وقتي حاصل خواهد شد كه انسان‌ها دل خود را با ياد خدا زنده نگه‌دارند و به كمك آن بتوانند با همه جاذبه‌هي شر و فساد مبارزه كنند و همه بت‌ها را بشكنند و دست تطاول همه شيطان‌هاي دروني و بروني را از وجود خود قطع كنند.
لذا با انقلاب اسلامي ايران حفظ و تعميق ايمان و معنويت به عنوان شاخصه‌اي تعيين كننده براي تداوم آن مطرح است، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر توفيق‌هاي ملت ايران در سايه ايمان به خدا و جدايي و بي‌اعتنايي به قدرت‌هاي شيطاني تحقق يافته‌است، فرمودند: «شرف ملي و پيشرفت ما و اين حركت عظيم و اين نشاط مردمي و اين توفيق‌هاي بي‌شماري كه ملت ايران و دولت‌هاي ما بحمدالله تا امروز داشتند، به دليل جدايي و بي‌اعتنايي و اعراض از قدرت‌هاي شيطاني و نيز نزديك شدن به خداست و همين كليد حل مشكلات ماست.
همه ما بايد خدا را از خودمان راضي كنيم. و هيچ‌كس نگويد كه اول فلان كس خدا را از خود راضي كند. اول و دوم ندارد و همه ما بايد در راه كسب و تحصيل رضاي الهي تلاش كنيم. رضاي خدا با تقواي من و شما حاصل مي‌شود: گناه نكردن، از خدا ترسيدن، با بندگان خدا خوب بودن، با دشمنان خدا خصم و سرسخت بودن، در ميان برادران از اختلاف‌هاي كوچك راحت صرفنظر كردن ولي با دشمنان، ذره ذره را حساب آوردن.

* تقوا باعث اوج بخشيدن به حركت ملت مي‌شود

ايشان با اشاره به اهميت تقوا در پيشبرد اهداف انقلاب، تصريح كردند: «تقوا با شاخ و شانه كشيدن با همديگر سازش ندارد، بلكه با محبت و با گذشت و مدارا مي‌سازد و بدانيد كه تقوا در مسايل مالي، در مسايل ناموسي، در مسايل شخصي و در مسايل كاري، به خصوص تقوا در مسايل سياسي، در حركت تقوايي اين كشور و اين ملت چنان اوج و رونقي به حركت اين ملت مي‌دهد كه چشم دنيا را خيره مي‌كند. هرجايي ما يك نمايشي از تقوا ديديم، همين اثر را هم ديديم.
رهبر انقلاب لزوم تلاش در پاكسازي درون و صفا بخشيدن به نفس را خواستار شدند و بيان داشتند: «اين درس پيغمبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌وسلم است كه بدون اين درس، بار سنگين انقلاب اسلامي قابل تحمل نيست و حقيقتاً سالم نگه داشتن و به سلامت جلو بردن انقلاب، تكليف سنگيني است كه آن را با هيچ تكليفي نمي‌توان مقايسه كرد».

* انقلاب اسلامي مثل انقلاب‌هاي ديگر نيست

ايشان با بيان اينكه انقلاب اسلامي مثل انقلاب‌هاي ديگر و حكومت آن نيز مثل حكومت‌هاي ديگر نيست، اذعان داشتند: «همانطور كه خداي متعال به رسول اكرم (ص) خطاب فرمود: «يَا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ، قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا نِصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا، أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا، إِنَّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقِيلًا » و لذا وقتي اين سخن سنگين و اين بار سنگين، حتي بر دوش پيغمبر (ص) آن چنان است كه او را محتاج تربيت معنوي و نفساني و تزكيه روحي و تمرين مداوم مي‌كند، ما افراد ضعيف در مقابل آن چشمه جوشان قدرت و نيروي الهي جاي خود داريم. و رمز اينكه انقلاب تاكنون همچنان به پيش رفته همين است».
مقام معظم رهبري اشتباه سياست‌ها و قدرت‌هاي جهاني را ناشي از مقايسه مادي و ظاهري آنان دانستند و خاطرنشان كردند: «اشتباه بزرگشان همين بود كه اين معنويت و اين روح توجه به خدا و معنا را در مردم ما و در انقلاب ما دشمن درك نكرده است.
بنابراين اگر اين روح تقوا و توجه به خدا باشد، اين بگو مگوها و اختلافات كوچك و كم عمق و غيرمهم كه به نظر بنده كم‌اهميت‌تر از آن است كه به آن خيلي توجه بشود، نخواهد بود و به هر حال هرچه يكپارچگي و وحدت از همه جهات بيشتر باشد براي دشمن شكننده‌تر و براي دوست زيباتر و باشكوهتر و اميدوار‌كننده‌تر است».
ايشان با تاكيد بر اينكه هر جايي كه معنويت، ارتباط و اتصال با خدا، باور به فضل الهي و تسليم و خضوع و تضرع در مقابل خدا وجود داشته‌باشد، ديگر ضعف و ترسي وجود نخواهد داشت،افزودند: «أَلا إِنَّ أَوْلِيَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ؛ تاسفي هم وجود ندارد، وقتي ما براي خدا كار كنيم، اگر به حسب ظاهر پيشرفت كرديم، خشنوديم و اگر پيشرفت هم نكرديم باز هم خشنوديم؛ چون براي خدا كار كرديم و وظيفه‌مان را انجام داديم و اداي تكليف كرديم».

* تحول در درون، تحول در عالم را موجب مي‌شود

مقام عظماي ولايت يا بيان اينكه ما موظفيم براي تحول در درون خود، در زندگي خود و در جهان اقدام كرده و همت و تلاش به عمل آوريم، همه بدي‌ها و زشتي‌هاي عالم و متن زندگي را ناشي از انسان ‌دانستند و فرمودند: «اگر انسان‌ها خوب باشند، زندگي خوب و شيرين است، و اگر هواهاي نفساني و شيطان‌ دروني بر اعمال انسان حاكم نباشد، امور زندگي به گونه‌اي كه مورد رضايت و پسند رحمان است، تحقق يافته و جريان پيدا خواهد كرد.
هر جا انسان‌ها خوب شدند، زندگي هم خوب خواهد شد، و هر جا انسان‌ها در خود تحولي عميق به وجود آورند، زندگي آنها هم عميقاً متحول خواهد شد. اگر در اين دنيا بزرگ، بي‌عدالتي، تبعيض، فقر، تلخي و نشانه‌ها و خصوصيات شيطاني را شاهد هستيم، بايد ردپاي عامل اين همه را در وجود انسانها و در شيطان دروني آنها بيابيم».

* توجه به اخلاق براي تداوم انقلاب لازم است

ايشان با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي احتياج دارد، در درجه اول مسئولين و سپس آحاد مردم به صورت دقيق، منظم و مرتب در وجود خود و در دل خود تحولي در جهت هدف‌هاي اخلاقي اسلام به وجود آورند، فرمودند: «نفس پيروزي انقلاب دلالت بر اين دارد كه مجموعاً در دل‌ها يك دگرگوني و تحولي انجام گرفت كه بدون آن، انقلاب انجام نمي‌شد و لذا براي تداوم انقلاب و تداوم پيروزي‌ها و استمرار استقامت اين خط و عدم انحراف از خط كه از همه مهمتر است همه ما احتياج داريم كه در اخلاقيات و روحياتمان تغييراتي بدهيم».
امام امت در خصوص اينكه دشمن در كمين است، تا ببيند اين ملت كي از اسلام خسته مي‌شود و ايمان خودش را از دست مي‌دهد تا از همه طرف به او هجوم آورند، ابراز داشتند: «اين ملت بارها و بارها تو دهن آمريكا و ديگر قلدرهاي عالم زدند، اما آنها مايوس نيستند و وقتي مي‌بينند، نمي‌توانند اين ملت را از اسلام و ايمان و انقلاب و از امام جدا بكنند و شعارهايش را در دنيا اين طور منعكس مي‌كنند كه دولت به غرب متمايل شده و راه مثلاً چه و چه را به غرب باز كرده.
اين حرفها براي اين است كه روحيه ملت‌هاي دنيا را ضعيف كنند و براي اين است كه مسلمانان اقصي نقاط عالم را كه چشمشان به شما ملت شجاع و بزرگ است دلمرده و مايوس كنند تا آنها بگويند عجب، پس ايران هم اين طور شد، و اميدشان از دست برود. اما اشتباه كرده‌اند».

* دشمن در مقياس معنوي دچار ضعف شده ‌است

ايشان با بيان اينكه دشمن در مقياس مادي قوي و در مقياس معنوي دچار ضعف شديد است، افزودند: «ملت ما بايد با همين معنويت، با همين ايمان، با همين وحدت و با همين هوشياري و زيركي كه از اول انقلاب نشان داده است، در صحنه بماند».
آيت‌الله خامنه‌اي با بيان اينكه ملت ايران خواهد در سايه ايمان عميق و فضل پروردگار، آن چنان جامعه‌ آباد، آزاد، مرفه و راحتي در اين قطعه از عالم به وجود بياورد كه مشاهده آن جامعه براي ملت‌ها درس و مايه صدور فكر انقلاب باشد، اظهار داشتند: « حركت و موفقيت اين نظام فقط به بركت تقوا امكان‌پذير است و خاصيت نظام الهي اين است، نظام حق بي‌تقوا پيش نمي‌رود. نظام باطل كه در مقابل حق است، جور ديگري است. آنجا هم البته تقيدات و پايبند‌يهايي به يك اصولي لازم است تا پيش برود.
اما تقوا به معناي طهارت و پاكي و پرهيزگاري و رعايت همه ارزش‌هايي كه در يك جامعه ارزشي، مكتبي و اسلامي لازم است، در جبهه باطل لازم نيست. آنها چون پايبندي ندارند از روش‌هاي باطل پرهيز نمي‌كنند، از پيامد‌هاي زشت اجتنابي ندارند، مي‌زنند و پيش مي‌روند، يك چيزي از دست مي‌دهند و يك چيزي هم به دست مي‌آورند. جبهه حق اين جور نيست. جبهه حق در صورتي كه با خدا باشد، با تقوا باشد و با طهارت باشد، خواهد توانست در مقابل جبهه باطل بايستد و پيش برود و لاغير».
ايشان لزوم نگه‌داشتن نظام را بر مبناي نظام ديني و ارزشي را خواستار شدند و فرمودند: «اين چند ساله استكبار، ايادي و بند‌گوهايش دائماً سعي كردند، ما را از داشتن يك نظام ارزشي پشيمان كنند. مدام گفتند اينها مرتجع هستند، واپسگرا هستند، متعصب هستند. بعضي از احكام اسلامي را مطرح كردند و روي آنها تبليغات كردند.
كارهاي شخصي ما يا ديگر مسلمان‌ها را به حساب اسلام گذاشتند، براي اينكه ما سراسيمه بشويم، به جان بياييم و بگوييم كه نه آقا ما ديني نيستيم، ما هم يك نظامي هستيم مثل بقيه نظام‌هاي دنيايي. آنها قصدشان همين است. اگر به زبان هم نگوييد، اما عملتان عمل يك نظام غيرارزشي و دنيايي باشد، آنها به هدف خودشان رسيده‌اند و اين شكست ماست.

* جبهه اسلام فقط با تقوا مي‌تواند، پيش رود

رهبر انقلاب هدف استكبار از اين اعمال را،شكستن جبهه اسلام دانستند و تصريح كردند: «اين جبهه فقط باتقوا پيش خواهد رفت. اين نظام جز با رعايت تقوا و طهارت و پاكي و محاسبه دقيق و صحيح و حسابرسي هر كدام ما از خودش «حاسبوا انفسكم» پيش نخواهد رفت.
اشتباه است اگر كسي خيال كند همان كارهايي كه ديگر حكومت‌ها، ديگر كارگزاران دولتها در دنيا مي‌كنند، همان‌ها را ما هم بكنيم، خطاست. ما يك اصولي داريم، ما يك روش‌هاي مخصوص به خودمان داريم. اينها مال اسلام است. اين اصول بايد در دنيا حاكم بشود، نه اينكه آن اصول غلط دنياي جاهلي و استكباري خودش را بر ما تحميل بكند».
مقام معظم رهبري درباره اينكه ايران اسلامي توانسته فروغ اميد را در دل محرومان جهان برافروزد، خاطرنشان كردند: « نظام مقدس اسلامي با استقامت و پافشاري بر اهداف والاي الهي و استمرار مجدانه خود بر صراط مستقيم انبيا و اوليا و ايستادگي در حمايت از مظلومين و ستيزه با ستمگران و مجاهدت در راه قسط و عدل اسلامي و نهراسيدن از تهديد‌ها و فشارها و لطماتي كه در اين راه از سوي نظام سلطه جهاني بر او وارد آمده توانسته است، فروغ اميد را در دل محرومان و زجر‌كشيدگان در سراسر جهان برافروزد و زنده نگه دارد و به آنان شجاعت و قدرت اقدام ببخشد.

* قدرت اسلام تخريب‌تر از بمب اتم

ايشان با اشاره به اينكه نظام اسلامي با ايمانها و با زنده نگه داشتن شعارها حفظ مي‌شود، تاكيد كردند: «چيزي كه به يك نظام قدرت مي‌دهد بمب اتمي نيست. قدرت نظامي اسلامي كه آمريكا و شوروي سابق و بقيه قدرتهاي ريز و درشت عالم تا امروز نتوانسته‌اند و نخواهند توانست با آن مقابله كنند، قدرت ايمان نيروهاي حزب‌الله است».
امام امت با بيان اينكه ايمان قلبي و ديني در حركت‌هاي سازنده تاثير فراواني دارد كه نمونه عيني آن در امام خلاصه مي‌شود، تصريح كردند: « امام يك متدين واقعي بود. ببينيد با دنيا و سياست‌ها و با حوادث و با سازندگي چگونه برخورد مي‌كرد. اين اثر دين است. آنهايي كه مي‌گفتند دين ترياك ملت‌ها و افيون ملت‌هاست، آنها دين را نشناخته بودند.
شايد هم سوء نيتي نداشتند. آنها دين را نشناخته بودند، يك چيز بي‌ربطي به نام دين در دسترس‌شان بود و ديده بودند كه تخدير كننده است. فكر كرده بودند كه دين تخدير‌كننده است. نه، دين تخديركننده نيست. البته آنچه آنها ديده بودند ممكن است تخدير كننده باشد ولي دين اسلام برانگيزاننده و احيا كننده است».
لذا در اين دنيايي كه يك ملت مي‌خواهد در امواج طوفاني از تكالب دشمنان و سلطه‌گران و تصادم‌ها تحت تاثير قرار نگيرد و ساييده نشود، بساياند و شكست بدهد و اين امواج را بخواباند، بايد پولادين و مرصوص باشد و اين پولادين شدن جز در سايه معنويت امكان پذير نيست.


نوشته شده در   دوشنبه 25 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode