ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 بهمن 1389     |     کد : 15428

کشتي نوح در ايران است!

يك باستان شناس ايراني: به گفته دشتي، دکترين او درباره حضور کشتي نوح در ايران و ديگر کشفياتش در منطقه جم استان بوشهر هنوز از نظر علمي و از سوي هيچ مقام رسمي در داخل و خارج کشور رد نشده است.

يك باستان شناس ايراني: به گفته دشتي، دکترين او درباره حضور کشتي نوح در ايران و ديگر کشفياتش در منطقه جم استان بوشهر هنوز از نظر علمي و از سوي هيچ مقام رسمي در داخل و خارج کشور رد نشده است.
يک پژوهشگر ايراني ادعا مي‌کند طبق بررسي‌هاي سي ساله اش در منطقه جم استان بوشهر کشتي نوح در اين منطقه از ايران واقع شده است.
بديعه دشتي با بيان اينکه مدارکي دارم که نشان مي‌دهد برپايه دانسته‌هاي تاريخي و تاييد کامل شواهد امر اين کشتي در ايران است به مهر گفت: بر اساس منابع موجود، داستان طوفان حضرت نوح 27 هزار سال پيش اتفاق افتاده است اين در حالي است که رده‌هاي آبي خشک شده در منطقه جم تاريخي بيشتر از آن را نشان مي‌دهد.
وي با بيان اينکه اکنون مي‌توان اين تاريخ را براي قدمت آثار موجود در اين کوه پذيرفت ادامه داد: چون درياي ايران( خليج فارس و درياي عمان) در آن زمان تا کوهپايه مي‌رسيده است اطلاق نام کشتي به اين کوه دست تراشيده و نيز انتساب اختراع کشتي به زمان جمشيد جم عينيت و سنديت مي‌يابد.
دشتي گفت: برخي کشورهايي که ادعاي حضور کشتي نوح را در سرزمينشان دارند توانسته‌اند که با ادعاي مردود گردشگران زيادي را به سوي خود جذب کنند. يکي از اين کشورها ترکيه است که ادعا مي‌کرد کشتي نوح در کوه آرارات واقع شده و تنها سند خود را نمايي از کوه به شکل هلال يک کشتي ارائه مي‌کند.
اين پژوهشگر ادامه داد: اسفنديار رحيم مشايي، رئيس سابق سازمان ميراث فرهنگي نيز در يکي از سخنراني‌هاي خود در تاريخ پانزدهم شهريور سال 86 ادعاي برخي کشورها مبني بر وجود اين کشتي در کوه آرارات را مردود اعلام کرد. غير از او مسئولان کشورهاي ديگر مانند واتيکان نيز اين فرضيه را در سال 1993غير مستند خوانده اند.
به گفته دشتي، دکترين او درباره حضور کشتي نوح در ايران و ديگر کشفياتش در منطقه جم استان بوشهر هنوز از نظر علمي و از سوي هيچ مقام رسمي در داخل و خارج کشور رد نشده است.
دشتي معتقد است که مي‌تواند مدارک خود را براي کساني که ادعاي رد اين مسئله را دارند ارايه و در محافل جهاني از نظريه خود دفاع کند. او همچنين از سال 1374 تا کنون مقالاتي در سطح بين المللي با اين موضوع ارائه کرده است.
دشتي تا کنون موفق به کشف آثار و کشفيات مهمي در منطقه جم استان بوشهر مانند جام جهان نما، نخستين تلسکوپ جهان و شناسايي اولين جهان متمدن در منطقه‌اي به وسعت سه هزار کيلومتر مربع شده است.
پيش از اين نيز يک پژوهشگر با استناد به باور مردمي اعلام کرده بود که کشتي نوح در ارتفاعات کوه زاگرس پهلو گرفته است اين درحالي است که تا کنون سازمان ميراث فرهنگي نسبت به اين ادعاها هيچ پاسخي نداده است.


نوشته شده در   يکشنبه 24 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode