ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 بهمن 1389     |     کد : 15382

نظام سلامت و درمان بايد الگو شود

رييس‌جمهور دستاوردهاي پزشكي كشور را افتخار‌آميز دانست و جامعه پزشكي را به تعريف استانداردهاي سلامت و درمان، توسعه اخلاق بومي و علمي در عرصه پزشكي و احياي مكتب ايراني در پزشكي فراخواند.

 
جام جم آنلاين: رييس‌جمهور دستاوردهاي پزشكي كشور را افتخار‌آميز دانست و جامعه پزشكي را به تعريف استانداردهاي سلامت و درمان، توسعه اخلاق بومي و علمي در عرصه پزشكي و احياي مكتب ايراني در پزشكي فراخواند.
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي‌نژاد در ديدار روساي سازمان‌ها، اعضاي مجمع و شوراي عالي نظام پزشكي ايران با قدرداني از خدمات جامعه پزشكي كشور با تاكيد بر اينكه وضعيت بهداشت و درمان و پزشكي كشور قابل مقايسه با گذشته نيست و سرعت پيشرفت در اين بخش بسيار بالا و روزافزون است، گفت: جامعه پزشكي در دوران دفاع مقدس با فداكاري هم به رزمندگان و مدافعان سرزمين و عزت خدمت كردند و هم دانش و فن پزشكي را ارتقاء دادند به نحوي كه امروز به واسطه اين فداكاري و ايستادگي‌ها در بخش پزشكي به خودكفايي دست پيدا كرده‌ايم و هيچ عرصه پزشكي و درماني هر چند پيچيده باشد از توان جامعه پزشكي كشورمان خارج نيست.

وي خاطر نشان كرد: اگر چه ايران در عرصه پزشكي از پيشرفت گسترده‌اي برخوردار بوده است اما نمي‌توان مدعي شد كه به نقطه مطلوب دست يافته‌ايم چنين ادعايي آغاز سقوط يك فرد است چرا كه حركت در مسير پيشرفت و كمال هيچ‌گاه متوقف نمي‌شود.

وي افزود: بايد در همه عرصه‌ها الگوي متعالي و انساني را به بشريت عرضه كنيم و بي‌ترديد بخش مهمي از آن در بخش سلامت،‌ بهداشت و درمان است.

دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه افق نگاه در نظام پزشكي بسيار فراتر از مباحث جاري و روزمره است، گفت: يكي از مهمترين انتظاراتي كه از نظام پزشكي وجود دارد اين است كه بهترين و موفق‌ترين استانداردهاي درمان را تدوين، تعريف و معرفي كند به گونه‌اي كه هم مجموعه جامعه پزشكي از نظر اقتصادي و هم كيفيت خدمات ارتقاء پيدا كند و هم حقوق مردم رعايت شود.

رييس‌جمهور با اشاره به وجود مقررات پيچيده و موازي‌كاري در نظام پزشكي كشور گفت: دستگاه سلامت كشور بايد تحت يك مديريت واحد اداره شود و متولي بخش بيمه‌گذاري هم مركز ديگري باشد ضمن اينكه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در اداره و پيشرفت كشور مشاركت دارند و جدا از حاكميت نيستند.

دكتر احمدي‌نژاد هزينه بخشي از منابع كشور براي درمان و واردات دارو را رنج‌آور دانست و گفت: مسئوليت و وظيفه نظام و جامعه پزشكي كشور اين است كه راه‌حل‌هايي براي رفع اين مشكلات پيدا كرده و به دولت ارايه كنند تا دولت آن را اجرايي سازد و دولت وظيفه خود را پشتيباني و ترسيم مسير حركت مي‌داند.

رييس‌جمهور گفت: به آينده پزشكي كشور بسيار خوش‌بين هستم و روزي فراخواهد رسيد كه ايران مرجع علم، فرهنگ و خدمات پزشكي در جهان باشد چرا كه اين ظرفيت، توانمندي و استعداد در ايران وجود دارد.

دكتر احمدي‌نژاد توسعه اخلاق بومي و ملي ايراني – اسلامي در عرصه پزشكي را يكي ديگر از انتظارات خود از سازمان نظام پزشكي دانست و گفت: امروز دنيا به عرصه پزشكي به عنوان صنعت نگاه مي‌كند در حالي كه ما معتقديم پزشكي بالاترين خدمت به انسانيت است و آنچه پزشك را در فعاليت‌هايش موفق مي‌كند ايمان و عشق او به مردم است از اين‌رو ضرورت دارد نگاه نظام پزشكي ايراني را ضابطه‌مند كرده و به بشريت معرفي كرد.

دكتر احمدي‌نژاد همچنين احياي روش پزشكي ايراني را مورد تاكيد قرار داد و گفت: ملت ايران هيچگاه در برابر دانش و حتي عناصر فرهنگي ديگران با تعصب برخورد نكرده به همين دليل در طول تاريخ هر هجمه اي را در درون خود هضم و آن را بومي كرده است ضمن اينكه پرچمدار و پايه گذار مكاتب فلسفي، فكري و پزشكي هم بوده است.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: باورم اين است كه مي‌توان تلفيق ارزشمندي از داشته‌هاي ايران و دانش روز در عرصه پزشكي بوجود آورده و به جهانيان عرضه كرد.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه حرفه پزشكي را مقدس دانست و گفت: طبابت يكي از تجليات اسماء الهي است و حرفه طبابت در طول تاريخ مقدس بوده است و ملت ايران بر خلاف نظام سرمايه‌داري، جامعه پزشكي را مقدس مي‌داند و به آن اعتماد دارد.

رييس‌جمهور با تاكيد بر وجود اعتماد كامل به جامعه پزشكي كشور خاطر نشان كرد: ملت ايران به طبيب روح و طبيب جسم خود اعتماد كامل دارند و شخصا به عنوان خادم ملت نيز به جامعه پزشكي كشور اعتماد كامل دارم البته در هر قشري ممكن است عده معدودي اقدام خطايي مرتكب شوند كه اينگونه امور اصلاً آسيبي به شخصيت و جايگاه آن قشر وارد نمي‌كند.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: بايد به جايگاهي برسيم كه مقالات و نظرات پزشكان ايراني در مجامع بين‌المللي هر چه بيشتر افزايش يافته و ايران به مرجع پزشكي جهان تبديل شود و معتقدم اين استعداد، ظرفيت‌ و توانمندي وجود دارد كه بايد آن را شناسايي، تقويت و گسترش داد دولت نيز در اين زمينه آمادگي دارد سرمايه‌گذاري و پشتيباني كند.

رييس‌جمهور اظهار داشت: بايد نظام سلامت و درمان متعالي را طراحي و آن را اجرايي كرد و در اين زمينه ضرورت دارد موضوعات مختلفي مانند بيمه، روش درمان و موضوع سلامت مورد آسيب‌شناسي قرار گيرد.

در ابتداي اين ديدار رييس كل سازمان نظام پزشكي و تعدادي از اعضاي شوراي مركزي پيشنهادات و ديدگاه‌هاي خود را با رييس‌جمهور در ميان گذاشتند.


نوشته شده در   يکشنبه 24 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode