ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1389     |     کد : 15173

صكوك برای اولین بار عملیاتی می‌شود

مدیرعامل بانك سپه با اعلام اینكه ابزار مالی جدید صكوك برای اولین بار عملیاتی می‌شود، گفت: بانكهای سپه و ملی دو بانكی هستند كه دولتی هستند و دولتی باقی خواهند ماند.

مدیرعامل بانك سپه با اعلام اینكه ابزار مالی جدید صكوك برای اولین بار عملیاتی می‌شود، گفت: بانكهای سپه و ملی دو بانكی هستند كه دولتی هستند و دولتی باقی خواهند ماند.

به گزارش شبكه اجتهاد، رامین پاشایی فام امروز در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت نیرو گفت: بانك سپه با توجه به اصل 44 قانون اساسی به همراه بانك ملی دولتی بوده و دولتی باقی خواهد ماند و حتی یك درصد از سهام این دو بانك واگذار نخواهد شد.
مدیرعامل بانك سپه افزود: سیاست كلان بانك سپه نقش آفرینی در توسعه اقتصادی كشور است و بر این اساس، اعلام آمادگی می كند كه تامین مالی پروژه های صنعت آب و برق را انجام دهد. در این راستا اگرچه امروز تفاهم نامه امضا شد اما از روزها قبل كار تامین مالی پروژه های صنعت آب و برق را آغاز كرده ایم.
وی تصریح كرد: تلاش ما این است كه معضل كمبود منابع مالی وزارت نیرو را مرتفع كنیم، این درحالی است كه منابع سرشار بانكی باید به سمت تولید سوق یابد و در پروژه های صنعت آب و برق كه باعث شكوفایی صنعت خواهد شد، سرمایه گذاری شود.
به گفته پاشایی فام، بانك سپه در حوزه تامین ال سی داخلی و پرداخت پیمانكاران با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور مذاكره كرده است تا به كمك تخصیص ها بیاید.
وی اظهار داشت: صكوك برای اولین بار از سوی بانك سپه در حوزه عملیات بانكی كشور عملیاتی خواهد شد، این درحالی است كه بانكداری اسلامی روشهای متنوع تامین مالی را در اختیار بانكها قرار داده است كه دامنه آن از صكوك، اوراق مشاركت، گواهی سپرده و سپرده تجمیع شده و عاملیت صندوق توسعه ملی و عاملیت حساب ذخیره ارزی كشیده شده است.
به گزارش شبكه اجتهاد، با توجه به اهمیت و جایگاه انرژی به ویژه برق در تعاملات اقتصادی و فرآیندهای صنعتی و ضرورت سرمایه گذاری روزافزون جهت احداث تاسیسات تولید و تبدیل انرژی و بهسازی شبكه های توزیع و انتقال برق و لزوم توجه به بهره گیری از فناوری های نوین صنعت برق این تفاهم نامه میان وزارت نیرو و بانك سپه به امضا رسید.
احداث نیروگاه‌های حرارتی اعم از بخاری، گازی و سیكل تركیبی به ظرفیت 4 هزار مگاوات، ظرفیت سازی برای تولید حداقل هزار مگاوات برق از طریق ایجاد مولدهای تولید پراكنده دی جی و یا مولدهای تولید همزمان برق و حرارت سی اچ پی، احداث و بهسازی شبكه های توزیع و خطوط انتقال برق با هدف كاهش میزان تلفات در شبكه برق كشور و نیز سرمایه گذاری در زمینه احداث شبكه های هوشمند به ویژه طرح تعویض كنتورهای مكانیكی و تبدیل آن به كنتورهای هوشمند و همكاری در زمینه خرید، تهیه و تامین كالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت برق كشور و فروش آنها به پیمانكاران و شركتهای مجری پروژه با ارایه تسهیلات مالی مناسب از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.
وزارت نیرو ضمن بررسی و صدور تمامی مجوزهای مورد نیاز بسترهای مناسب برای عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه از قبیل معرفی سایتهای اقتصادی نیروگاهی، پیگیری تامین سوخت مورد نیاز، بررسی و عقد قرارداد خرید تضمینی برق از نیروگاههای احداث شده، بررسی و اعطای مجوز ترانزیت برق تولید شده به هر نقطه از كشور و اخذ مصوبات لازم از شورای اقتصاد و تمامی مراجع قانونی برای هریك از پروژه های مورد توافق و اخذ تسهیلات ارزی از صندوق توسعه ملی را فراهم نموده و نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نماید.
همچنین مقرر شد تا طرف اول حداكثر مساعدت را جهت تسهیل عملیاتی شدن مفاد قرارداد به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی جهانی و مسایل بانكی و به ویژه تحولات منطقه ای به عمل آورد.
بانك سپه نیز به عنوان بانك عامل تعهد می كند كه تا حداقل مبلغ 50 هزار میلیارد ریال به صورت ارزی و ریالی با هدف سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های موضوع ماده یك را در مدت 4 سال تامین اعتبار كرده و برای اجرای پروژه های موضوع ماده یك این قرارداد در اختیار شركت مدیریت سرمایه گذاری امید قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر


نوشته شده در   سه شنبه 19 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode