ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 بهمن 1389     |     کد : 14948

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:اطاعت محض رژيم كنوني مصر از آمريكا و اسرائيل عامل اصلي قيام مردم است.

حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: وابستگي، نوكري و اطاعت محض رژيم كنوني مصر از آمريكا و اسرائيل عامل اصلي قيام مردم اين كشور است.

حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: وابستگي، نوكري و اطاعت محض رژيم كنوني مصر از آمريكا و اسرائيل عامل اصلي قيام مردم اين كشور است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي ولي امر مسلمين جهان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران، سخنان مشروحي درباره وقايع اخير مصر، تونس و برخي كشورهاي عربي ديگر ايراد فرمودند.

ايشان در ادامه سخنانشان با اشاره به وابستگي كامل زين‌العابدين بن‌علي رئيس‌جمهور فراري تونس به آمريكا و سازمان جاسوسي اين كشور، تصريح كردند: براي يك ملت بسيار سخت است كه رئيس‌ يك ملت آنهم با آن تبختر و نخوت كه آدم بسيار متكبري بود، نوكر رسمي دستگاه‌هاي آمريكايي باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: بن‌علي سال‌ها با شدت و حدت عليه مسائل مردم از جمله مسائل دين، حكومت كرد.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: در تونس كه يك كشور مسلمان و داراي سابقه طولاني اسلامي است و مفاخري از اين كشور در فرهنگ اسلامي برخاسته‌اند، مردم در زمان بن‌علي براي رفتن به مسجد مي‌بايست كارت ويژه ورود به مسجد كه دولت صادر مي‌كرد و به همه نمي‌داد، داشته باشند و اجازه رفتن به مسجد داده نمي‌شد و حتي اجازه نماز فرادا در مساجد داده نمي‌شد و حجاب نيز رسماً ممنوع بود.

حضرت آ‌يت‌الله خامنه‌اي اسلام‌خواهي را يكي از انگيزه‌هاي مهم مردم تونس برشمردند و افزودند: به مجرد اينكه اين خائن از كشورش فرار كرد و اوضاع به هم ريخت، دختران دانشجو با حجاب به دانشگاه‌ها رفتند كه اين نشان‌دهنده انگيزه عميق اسلامي است، ولي اين موضوع را تحليل‌گران غربي مي‌خواهند كتمان كرده و مخفي نگهدارند.

ايشان وابستگي به آمريكا را يكي از علل قيام مردم تونس عليه سردمدارانشان عنوان كرده و افزودند: آمريكائي‌ها مايل نيستند كه اين موضوع گفته شود كه علت قيام مردم تونس و اوج آن در مصر "وابستگي " است. اما اين حقيقت قضيه است، البته در تونس يك تغيير سطحي انجام شد و رئيس‌جمهور آن فرار كرد اما دستگاه او هنوز سر كار است و خداكند مردم در كشور تونس به درستي به موقعيت خود توجه كنند و مبادا دشمن بتواند آنها را فريب دهد.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامي كشور مصر را يك كشور بسيار مهم خواندند و تأكيد كردند: مصر اولين كشور اسلامي است كه با فرهنگ غربي آشنا شد. اواخر قرن هجدهم شروع آشنايي مصر با فرهنگ غربي و اروپايي بود و اولين كشور اسلامي بود كه در مقابل آن فرهنگ اروپايي و غربي ايستاد و عيوب آن را فهميد و در مقابل آن مقاومت كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: سيد جمال‌الدين بزرگ، آن مرد اسلام‌خواه شجاع مبارز، بهترين جايي را كه براي مبارزات خود توانست پيدا كند مصر بود و شاگرداني از جمله «محمد عبده» داشت. حركات اسلام‌خواهي در مصر چنين سابقه‌اي دارد و شخصيت‌هاي بزرگي از لحاظ سياسي و فرهنگي در اين كشور بودند كه همه آزادي‌خواه هستند و بدين ترتيب مصر رهبر دنياي عرب به لحاظ فكري و سياسي شد و در دوره طولاني‌اي كشورهاي عرب به مصر نگاه مي‌كردند.

"اسلام‌خواهي و آزادي‌خواهي در مصر موج مي‌زد و البته فرصت‌هاي خوبي در اختيار مردم آن قرار نگرفت جز فرصت‌هايي كوتاه. مصر اولين و بزرگترين كشوري بود كه به اتفاق سوريه براي قضيه فلسطين وارد جنگ شد؛ در حالي كه هيچ‌يك از كشورهاي ديگر اسلامي در اين چند جنگ با اسرائيل ورود پيدا نكردند اما كشور مصر سربازان، ارتش، مردم و پشتيباني‌هاي خود را گسيل داشت. "

ايشان با بيان اينكه مصر ملجأ و پناه فلسطيني‌ها محسوب مي‌شد و حتي ملجأ و پناه بسياري از انقلابيون ديگر كشورها بود، ادامه دادند: چنين كشوري 30 سال دست كسي افتاده كه نه فقط آزادي‌خواه نيست، بلكه دشمن آزادي‌خواهي است و نه فقط ضدصهيونيست‌ نيست بلكه همراه، همكار، امين و به يك معنا نوكر صهيونيست‌هاست. كشوري كه آن روز پرچم مبارزات ضدصهيونيستي در آن به همه دنياي عرب الهام بخش بود، كارش به جايي رسيد كه اسرائيلي‌ها و دشمنان صهيونيستي در همه فعاليت‌هايي كه عليه فلسطيني‌ها انجام مي‌دادند متكي به كمك اين نامبارك شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي به جنگ غزه اشاره كرده و با بيان اينكه "مردمي كه در غزه محاصره بودند الان چهار سال است كه در محاصره قرار دارند " فرمودند: اگر در جنگ غزه حسني مبارك به اسرائيلي‌ها كمك نمي‌كرد آنها نمي‌توانستند غزه را محاصره كنند. در جنگ 22 روزه غزه مرد و زن و كودك فلسطيني‌ها به وسيله آتش اسرائيلي سوختند و نابود شدند و خانه‌هاي آنها تخريب شد و نگذاشتند كاروان‌هاي كمك‌رساني نه فقط از خود مصر بلكه حتي از ديگر كشورها از جمله مردم ايران نيز از مصر عبور كنند كه در واقع حسني مبارك اجازه اين كار را نداد.

ايشان افزودند: اين وضعيت حاكم در مصر مردم اين كشور را به ستوه آورد و مردم مصر به خاطر طرفداري رژيم كنوني اين كشور از اسرائيل و به خاطر دنباله‌روي و اطاعت محض آن از آمريكا احساس ذلت و حقارت مي‌كنند كه اين عامل اصلي حركت مردم مصر است. اين حركت مردم مسلمان مصر از نماز جمعه و مساجد شروع شد و شعارها،‌ شعارهاي الله اكبر است و مردم شعارهاي ديني مي‌دهند و قوي‌ترين جريان مبارز در آنجا جريان اسلامي است و مي‌خواهند اين ذلت را از روي خود پاك كنند، امّا غربي‌ها نمي‌گذارند اين تحليل‌ در بين ملت‌ها و افكار عمومي عالم رواج پيدا كند و دائم به مسائل اقتصادي اشاره مي‌كنند.


نوشته شده در   جمعه 15 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode