ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 بهمن 1389     |     کد : 14834

جريمه 100 هزار توماني براي سرعت و سبقت غيرمجاز

رئيس پليس راهور نيروي انتظامي گفت: دو قانون جديد اخذ جرايم رانندگي ، جريمه سرعت غيرمجاز ، سبقت غيرمجاز و انجام حركات مارپيچ و خطرناك، 100 هزار تومان در نظر گرفته شده و اگر فردي همزمان دو تخلف مرتكب شود بايد 200 هزار تومان پرداخت كند. خودروي او نيز به مدت 3 روز در بار اول توقيف و نمره منفي در سوابق راننده لحاظ خواهد شد.

جام جم آنلاين: رئيس پليس راهور نيروي انتظامي گفت: دو قانون جديد اخذ جرايم رانندگي ، جريمه سرعت غيرمجاز ، سبقت غيرمجاز و انجام حركات مارپيچ و خطرناك، 100 هزار تومان در نظر گرفته شده و اگر فردي همزمان دو تخلف مرتكب شود بايد 200 هزار تومان پرداخت كند. خودروي او نيز به مدت 3 روز در بار اول توقيف و نمره منفي در سوابق راننده لحاظ خواهد شد.
سردار اسكندر مومني در گفت‌وگو با ايسنا، از آغاز تعويض گواهينامه‌هاي فعلي به گواهينامه‌هاي هوشمند از سال آينده خبر داد و گفت:‌ بر اين اساس از سال آينده طي برنامه زمان‌بندي گواهينامه‌هاي قديمي فراخوان شده و نسبت به تعويض و تبديل آنها به گواهينامه‌هاي هوشمند اقدام مي‌شود.

مومني با بيان اينكه اميدواريم قانون جديد اخذ جرايم رانندگي پيش از عيد نوروز اجرايي شود، افزود: دو سوم اين قانون نياز به آيين‌نامه ندارد و به محض ابلاغ لازم‌الاجرا مي‌شود.

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اين‌كه مبلغ جرايم در قانون جديد افزايش يافته است، گفت: سقف فعلي جرايم رانندگي كه 35 هزار تومان است به 200 هزار تومان افزايش يافته و بيشترين جريمه براي استفاده‌كنندگان از مواد مخدر، روان‌گردان‌ها، مشروبات الكلي و رانندگي در حالت عدم تعادل درنظر گرفته شده است كه بر اين اساس متخلفان ضمن محكوميت به پرداخت 200 هزار تومان جريمه، به حبس نيز محكوم مي‌شوند.

سردار مومني با اشاره به اين‌كه براي هر راننده 30 امتياز در گواهينامه وي شارژ مي‌شود، تصريح كرد: 20 تخلف براي رانندگان مشخص شده كه در صورت ارتكاب آنها از امتياز شارژ شده در گواهينامه‌ها كسر مي‌شود.

وي افزود: به عنوان مثال سرعت بالاي 50 كيلومتر از حد مجاز، 10 امتياز منفي داشته و در صورت 3 بار تكرار اين تخلف، كل 30 امتياز شارژ شده در گواهينامه راننده كسر شده و گواهينامه فرد متخلف به مدت 3 ماه ضبط مي‌شود.

رئيس پليس راهور ناجا تصريح كرد: در بار دوم 25 امتياز در گواهينامه فرد شارژ مي‌شود كه در صورت ارتكاب تخلفات و كسر اين امتيازات، گواهينامه شش ماه توقيف شده و در بار سوم نيز تنها 20 امتياز در گواهينامه شارژ خواهد شد كه در صورت انجام تخلفات، گواهينامه فرد به مدت يك سال ابطال مي‌شود.

به گفته وي، فرد متخلف پس از ابطال گواهينامه و يك سال محروميت از رانندگي بايد مجددا آزمون دهد و در شرايط خاص و تعهدات ويژه گواهينامه دريافت كند.

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اين‌كه يكي از بسترهاي لازم براي اجراي قانون جديد اخذ جرايم رانندگي گواهينامه‌ هاي هوشمند است، به ايسنا گفت: ‌قانون جديد هم جريمه محور است، هم بازدارندگي اجتماعي دارد و هم آن كه به پليس اجازه توقيف خودروي متخلفان را مي‌دهد.

تصويب نهايي آيين‌نامه جديد راهنمايي و رانندگي هم‌اكنون به دليل ايراد وارد شده به يكي از بندهاي آن به تاخير افتاده است و مسوولان پليس راهوربارها از نمايندگان مجلس درخواست كرده‌اند كه رسيدگي و تصويب نهايي آيين‌نامه جديد را در اولويت قرار دهند.


نوشته شده در   سه شنبه 12 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode