ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 4 خرداد 1403
جمعه 4 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1389     |     کد : 14666

امام جمعه مهربان: عمر ديكتاتوري در كشورهاي سلطنتي به پايان رسيده است‌

امام جمعه مهربان با اشاره به حركت‌هاي مردم تونس و مصر گفت: عمر ديكتاتوري در كشورهاي سلطنتي به پايان رسيده است.

امام جمعه مهربان با اشاره به حركت‌هاي مردم تونس و مصر گفت: عمر ديكتاتوري در كشورهاي سلطنتي به پايان رسيده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت الاسلام سيدعلي خاكپور امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مهربان، ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، با اشاره به آمادگي كامل مردم ايران اسلامي براي خلق حماسه‌اي ماندگار و عظيم در يوم‌الله 22 بهمن اظهار داشت: در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، عزت و عظمت ايرانيان، جهان را شگفت زده خواهد كرد.
وي افزود: در22 بهمن امسال نيز به توفيق الهي، مردم به صورت گسترده به صحنه خواهند آمد و اين حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن دشمن را در مقابل ملت ايران دچار خسران خواهد كرد.
خاكپور به ويژگي‌هاي مهم انقلاب اسلامي ايران اشاره كرد و تصريح كرد: اسلامي و مردمي بودن انقلاب ايران در جهان بي‌نظير است و مكتبي بودن و اسلامي بودن مهم‌ترين ويژگي انقلاب اسلامي ايران است.
خطيب جمعه مهربان حضور مردم در صحنه را از الطاف الهي دانست و بيان كرد: حضور مردم در صحنه از الطاف الهي است و اين حضور دائمي و خستگي‌ناپذير و آمادگي و فداكاري‌هاي خالصانه مردم دلير ايران براي هر مسلماني غرورانگيز و براي جهانيان اعجاب انگيز است.
وي حضور مردم در صحنه را حنثي كننده توطئه‌ها و استمرار انقلاب اسلامي ايران دانست و افزود: حضور مردم در صحنه خنثي كننده توطئه‌ها و دوام انقلاب و ياس و درماندگي دشمنان است و رمز پيروزي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اتحاد امام و مردم است.
خاكپور در ادامه خطبه دوم دهه فجر را بزرگ‌ترين خاطره ملت ايران را دانست و اضافه كرد: دهه فجر طليعه انقلاب و تجديد ميثاق ملت با انقلاب و رهبري است.
خطيب جمعه مهربان با اشاره به دهه فجر با دهه سوم ماه صفر بر گرايش مذهبي و فرهنگي برنامه‌هاي دهه فجر در اين ايام تأكيد كرد.
امام جمعه مهربان به تهديدهاي مختلف عليه انقلاب اسلامي از آغاز آن تاكنون اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامي از ابتدا تاكنون تهديدها و چالش‌هاي زيادي را پشت سر گذاشته است كه جنگ تحميلي هشت ساله، ترورهاي كوركوانه منافقان و تحريم‌هاي اقتصادي و سياسي مختلف از آن جمله است كه به لطف الهي و رهبري پيامبرگونه حضرت امام خميني (ره) و بعد از آن مقام معظم رهبري، دشمنان در همه اين اقدامات ناموفق بوده و شكست خورده‌اند.
خاكپور احياي فرهنگ اسلامي و ارزش‌ها را از بركات و دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي ايران دانست و افزود: پس از انقلاب اسلامي احياي فرهنگ اسلامي و ارزش‌هاي آن مورد توجه قرار گرفت و در واقع، انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب فرهنگي براي احياي دين و فرهنگ اصيل اسلامي بوده و وظيفه ما هم حفظ آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايران و ارزش‌هاي ناب محمدي است و حضور با بصيرت مردم در صحنه‌هاي مختلف مي‌تواند، توطئه‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي را خنثي كند.
خطيب جمعه مهربان انرژي هسته‌اي را يكي از مهم‌ترين و جنجالي‌ترين موضوعات بين ايران و دنياي غرب دانست و افزود: در چند سال اخير بحث برخورداري ايران اسلامي از انرژي صلح آميز هسته‌اي و همچنين دستيابي كشورمان به فن‌آورهاي جديد علمي و پزشكي و تجهيزات ساخت ماهواره و ديگر توانمندي‌هاي پيشرفته به يك بحث چالش برانگيز بين ايران و غرب تبديل شده است.
وي ادامه داد: غربي‌ها با اين‌گونه اقدامات خود نشان داده‌اند كه حتي با فن آوري علمي ديگر كشورها مخالف هستند و در واقع غرب با پيشرفت ديگر كشورها مخالف است و مي‌خواهد همه كشورها تحت سلطه و سيطره آنها باشد كه يكي از اهداف انقلاب اسلامي قطع وابستگي و خودكفايي در تمام ابعاد و زمينه‌ها بوده است.
امام جمعه مهربان به پايان عمر ديكتاتوري در كشورهاي سلطنتي اشاره كرده و گفت: انقلاب مردم تونس در سرنگوني دولت ديكتاتور و غرب‌گراي بن علي شباهت‌هاي زيادي با انقلاب اسلامي ايران دارد و طنين اذان از ماذنه‌ها و اقامه نماز جماعت و جمعه در اين كشور نويد تحولي عظيم در اين كشورها و پايان عمر دولت‌هاي ديكتاتور را نشان مي‌دهد و ادامه حركت‌هاي مردم در كشور مصر در همين راستاست.
خاكپور با تسليت 28 صفر سالروز ارتحال پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) و همچنين سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبي (ع) خاطرنشان كرد: جامعه اسلامي ما وقتي جامعه اسلامي كامل است كه خود را بر رفتار پيامبر منطبق كند.


نوشته شده در   جمعه 8 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode