ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 بهمن 1389     |     کد : 14470

پليس فتا راه اندازي شد

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات - «فتا» - گفت : اين پليس با هدف ايجاد امنيت و كاهش مخاطرات فعاليت هاي سياسي و اقتصادي در تهران راه اندازي شد.

جام جم آنلاين: رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات - «فتا» - گفت : اين پليس با هدف ايجاد امنيت و كاهش مخاطرات فعاليت هاي سياسي و اقتصادي در تهران راه اندازي شد.
به گزارش ايرنا، سرتيپ دوم پاسدار سيد كمال هاديانفر روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود : پليس فتا تا پايان سال آينده در 32 استان كشور و با هدف صيانت از هويت ملي ، ديني و ارزش هاي اسلامي راه اندازي خواهد شد.

وي گفت: در ايران 81 درصد جرايم سايبري با انگيزه مالي، 13 درصد انگيزه غيراخلاقي، 3 درصد انتقام‌جويي و دو درصد با انگيزه كنجكاوي به وقوع پيوسته است.

هاديانفر گفت: ابزار فناوري اطلاعات اكنون سود بيشتري به سوء استفاده‌كنندگان مي‌دهد به نحوي كه در سال 2010 درآمد جرايم اينترنتي سه هزار ميليارد دلار بوده كه اين درآمد بيش از درآمد حاصل از فروش مواد مخدر است.

وي گفت: نفوذ اينترنت در خاورميانه در سالهاي اخير 28 درصد و در آسيا 42.4 درصد بوده كه اين نشان از توسعه فضاي مجازي در كشورهاي جهان سوم است.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات با يادآوري اينكه رشد كاربران اينترنت در سال 2010 بيش از دو ميليارد نفر در دنيا بوده است،افزود: با توسعه اينترنت و فضاي مجازي در ايران بيش از 75 درصد از مشاغل وابسته به فناوري مي شود و حدود 22 ميليون فرصت شغلي و 18 ميليون شغل در كشور ايجاد مي‌شود.

وي افزود: ايران با 32 ميليون و 200 هزار كاربر اينترنت رتبه اول را در استفاده كنندگان اينترنت در خاورميانه دارد.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات تصريح كرد: در حال حاضر جرايم در دنيا شكل ديگري يافته و دو هزار تفكر مجرمانه بشر هيچ تغييري نكرده و تنها روشها و ابزارهاي ارتكاب جرم متفاوت شده است و همچنين سن جرايم به شدت در دنيا با پيشرفت تكنولوژي و ايجاد فضاي مجازي كاهش يافته است.

وي گفت: در سال 2009 هشت ميليون و 226 هزار و 800 فقره جرم سايبري در 20 كشور دنيا رخ داده كه آمريكا با 22 درصد صدرنشين و آرژانتين با يك درصد كمترين كشور وقوع جرم سايبري بوده است.

هاديانفر افزود: در سال 2010 شاهد بوديم كه 54 درصد جرايم فضاي مجازي با انگيزه مالي، 26 درصد انگيزه غيراخلاقي، 9 درصد كنجكاوي وهشت درصد انتقام‌جويي بوده است.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات گفت : 75 درصد جرايم رايانه‌اي در تهران و مابقي به ترتيب در خراسان رضوي، كرمان، گيلان، مازندران و ساير استانها بوده است.


نوشته شده در   دوشنبه 4 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode