ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 دي 1389     |     کد : 13887

سلامت تکنولوژی دیجیتال سلامت در نمایشگاه وسائل الکترونیک

شرکت‌های تکنولوژی در نمایشگاه سالانه وسائل الکترونیکی مصرفی (CES) در کنار تلفن‌های هوشمند، کامپیوترهای لوحی با صفحه لمسی و تلویزیون‌های سه‌بعدی، آخرین ابداعات خود در زمینه مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال را نیز به نمایش گذاشته‌اند.

 همشهری آنلاین: شرکت‌های تکنولوژی در نمایشگاه سالانه وسائل الکترونیکی مصرفی (CES) در کنار تلفن‌های هوشمند، کامپیوترهای لوحی با صفحه لمسی و تلویزیون‌های سه‌بعدی، آخرین ابداعات خود در زمینه مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال را نیز به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان‌دهندگان برای دومین سال یک روز کامل را به "اجلاس سلامت دیجیتال" اختصاص داد که در آن نشست‌هایی مانند "دکتر در دستان شما: جستجوی گزینه‌های سلامتی موبایل" و "آیا تکنولوژی افراد به سالم‌تر بود ن تشویق می‌کند؟"

برگزارکنندگان نمایشگاه می‌‌گویند تکنولوژی دیجیتال می‌تواند به طور قابل‌توجهی به پایین‌آوردن هزینه‌های بهداشتی کمک کند،‌چرا که به افراد توانایی دخالت فعال در مراقبت بهداشتی‌شان از طریق پایش (نظارت) شخصی بر سلامت و بهبود ارتباطات پزشک و بیمار را می ‌دهد.

جیسون گولدبرگ، 33 ساله، رئیس و بنیانگذار Ideal Life، شرکتی مستقر در تورونتو که وسائل پایشگر (نظارت‌کننده) سلامتی می‌سازد، می‌گوید: "نقطه تلاقی سلامت و تکنولوژی حوزه‌ای کاملا آماده برای رشدی سریع است."

او می افزاید:‌"پیش از این هزینه بالای تکنولولوژ‌ی‌ها مانع استفاده فراگیر از آنها در از این حوزه بود. اما اکنون می‌توانید پشت میز آشپزخانه بنشینید و صبحانه بخورید و قند خون‌تان را هم اندازه بگیرید." و بعد نتایج آزمایش را به طور هم‌‌زمان با استفاده از وسیله‌ای که کمتر از 100 دلار قیمت دارد، برای پزشک‌تان بفرستید."

الیوت اسپرچر، یک تحلیل‌گر ارشد اطلاعات برای یک شرکت سازنده یک حسگر ضربان قلب، می گوید تکنولوژی دیجیتال باید به "آگاهی بیشتر بیماران از وضع سلامت جسمی‌شان منجر شود."

او می‌افزاید: "برای مثال الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) به طور معمول ممکن است سالی یکبار گرفته شود. اما به این ترتیب نمی‌توان امکان بروز هر مشکل قلبی قابل‌توجهی را کشف کرد."

"یا اگر شما بتوانید آزمایش قند خون یا اندازه‌گیری فشار خون را به راحتی هر روز انجام دهید، می‌توانید اثرات سبک زندگی بد را نیز را بر روی آنها مشاهده کنید. و در مقابل می‌توانید بهبودی حاصل از شروع یک برنامه ورزشی را بر آنها ببینید."

گولدبرگ می‌گوید وسائل دیجیتال می‌تواند اثر عظیمی بر درمان بیماری‌‌های مزمن داشته باشند.
او می‌گوید: "شما می‌تواند با استفاده وسائلی ساده، با کاربرد آسان، و آشنا مانند بازوبند فشار خون یا دستگاه سنجش قند خون، این کار را انجام دهید."

چاک پارکر، مدیر عامل ‌ Continua ، یک کنسرسیوم صنعتی که در مورد وسائل پزشکی کار می‌کند،‌می‌گوید: "تکنولوژی دیجیتال این فرصت را دارد تا هزینه مجموع مراقبت‌های پزشکی را به واقعا پایین بیاورد.

او می‌گوید:‌"افراد می‌توانند اطلاعات پزشکی خود را جمع‌اوری کنند و برای پزشک‌‌شان در طرف دیگر خط بفرستند و از او مشاوره بگیرند."، به این ترتیب هزینه برخی از ویزیت‌ها گران‌قیمت در بخش اورژانس صرفه‌جویی خواهد شد."

آنانت بالاسوبرامانیان، مدیرکل مدیریت محصولات در شرکت iMetrikus مستقر در دسانی‌ویل کالیفرنیا که کارش انتقال ایمن اطلاعات بهداشتی ناشی از پایش شخصی است، می‌گوید: " مسئله مهم این است چگونه این صنعت بر عوامل سیاسی، بر کل مانع‌تراشی‌های سیستم موجد غلبه کند."

دکتر آمار ستی، یک مشاور تکنولوژی پزشکی مقیم بالتیمور، موافق است که پیش از استفاده کامل از انقلاب دیجیتال در حوزه پزشکی باید شمار از موانع را از سر راه برداشت.

او می‌گوید: "مسئله این است فروشندگانی بسیار متفاوت به تعداد بیش از حدی از سیستم‌های کاری می‌پردازند" و می‌افزاید وعده بزرگ "تبت الکترونیک مدارک پزشکی" هنوز دور از دسترس باقی مانده است.

او می‌‌افزاید: "مسئله حریم شخصی بیماران و مستعد بودن افراد به بیماری‌های خاص موضوعات مهمی است. مردم به نحوی از وارد شده به فضای دیجیتال می‌ترسند."

او می‌گوید: "پزشکان نیز در این مورد تا حدی هراس دارند، زیرا نمی‌خواهند به خاطر امکان علنی‌شدن سوابق بیمار، از آنها ادعای غرامت شود."

اما ستی می‌گوید در همین زمان شاهد "ارائه شمار زیادی از برنامه‌های کاربردی موبایل برای مصرف‌کنندگان بوده است که واقعا جالب هستند."

او می‌گوید: "به خصوص برای افرادی که می‌خواهند ورزش کنند- برنامه‌های کاربردی می‌تواند به افزایش انگیزه آنها و دنبال کردن اطلاعات مربوط پیشرفت وضع جسمی کمک کنند."

ستی می‌گوید: "به نظر من اکنون لحظه‌ای فرار رسیده است که این صنعت بر افرادی متمرکز شده است که انگیزه به دست گرفتن مسئولیت مراقب بهداشتی از خودشان را دارند."


نوشته شده در   دوشنبه 20 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode