ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 8 دي 1389     |     کد : 13398

ورود نسل سوم دوج به بازار

بالاخره پس از يك‌سال «دورانگو» براي عرضه در سال 2011 در صف خط توليد دوج قرار گرفت و نماد جديد دوج را به نمايش گذاشت.

جام جم آنلاين: بالاخره پس از يك‌سال «دورانگو» براي عرضه در سال 2011 در صف خط توليد دوج قرار گرفت و نماد جديد دوج را به نمايش گذاشت. نگران نباشيد اگر به اين موضوع فكر مي‌كنيد كه دوج دورانگو 2011 شباهت زيادي به يك جيپ گراند چروكي كشيده شده با جلو پنجره‌اي متشكل از دو خط متقاطع دارد، چرا كه لزوما اين همان چيزي است كه بايد باشد.

دوج دورانگو به لحاظ شاسي و زيربندي تا حد زيادي شبيه جيپ چروكي است.طراحي بدنه دورانگو شكل كشيده‌تر جيپ گراند چروكي است كه تا چند وقت ديگر به بازار عرضه مي‌شود. شايد بتوان گفت اين طراحي از شكل مرسدس كلاس‌هاي ML و GL عاريه گرفته شده است.

برخلاف طراحي جيپ چروكي كه به منظور استفاده در جاده‌هاي خارج شهر و مناطق كوهستاني است در طراحي دورانگو بيشتر تمركز روي حمل افراد در جاده‌هاي شهري است.

به همين دليل و به خاطر شكل كشيده‌تر دورانگو 3 رديف صندلي دارد در حالي كه جيپ چروكي داراي 2 رديف صندلي است. در جيپ چروكي توانايي حركت در مناطق سخت ارتقا يافته، در حالي كه در مدل دورانگو تاكيد روي حمل بهتر افراد در شهر است.

پس از گرفتن مجوز در سال 2010 نسل سوم دوج دورانگو 13 سال پس از معرفي نمونه‌اي اوليه ظاهر مي‌شود.

موتور استاندارد اين خودرو اساسا موتور 3.6 ليتري Pentastar V-6 كرايسلر است.البته موتور Hemi V-8 نيز به عنوان آپشن در نظر گرفته شده است. سيستم محرك تمام چرخ‌ها نيز آپشن است اما شركت دوج مشخص نكرده كه دقيقا از چه نوع سيستمي به اين منظور استفاده مي‌كند.

قدرت يدك‌كش اين خودرو با موتور V-6 6200پوند و با موتور V-8 7400پوند است كه اين ميزان اندكي كمتر از مدل باري پيش از اين است.

استيل ماشين كمي خشن و متناسب با اندازه آن است. عقب ماشين شباهت قابل توجهي با گراند چروكي دارد. جايي كه چراغ‌هاي عقب به وسيله يك نوار كرومي به هم متصل شده‌اند. به نظر مي‌رسد نماي داخلي هر دو ماشين هم شباهت زيادي به هم داشته باشد. قرار است در عقب اتومبيل همانند درهاي جلو علامت يك قلعه (دا) حك شود.

اتومبيل به منظور برخورداري از قدرت بيشتر و صرفه اقتصادي داراي زمان‌بندي متغير سوپاپ‌ها و سيستم جابه‌جايي متغير است.

دورانگو قرار است داراي سيستم كروز كنترل انطباقي، كيسه هواي فول، سيستم نظارت در نقاط كور، هشدار برخورد با موانع جلو، استارت و ورود به ماشين بدون كليد و سيستم هدايت در حالت دنده عقب باشد.

سايت car and driver
مترجم: آتنا حسن‌آبادي


نوشته شده در   چهارشنبه 8 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode