ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 1 خرداد 1403
سه شنبه 1 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 مهر 1387     |     کد : 1269

براي رسيدن به پيشرفت واقعي بايد با نگاه اميدوارانه و تلاش بي‌وقفه حركت كرد

مقام معظم رهبري در ديدار دانشجويان و اعضاي تشكل‌هاي سياسي دانشجويي:

براي رسيدن به پيشرفت واقعي بايد با نگاه اميدوارانه و تلاش بي‌وقفه حركت كرد

رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردند: نسل جوان با همت و مسلمان بايد با نگاهي سرشار از اميد و با تلاش بي وقفه و برنامه‌ريزي صحيح و اصولي در مسير توليد انديشه نو و رسيدن به جامعه اسلامي برخوردار از پيشرفت همزمان مادي و معنوي گام بردارد.

 

به  نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار جمع زيادي از دانشجويان و برگزيدگان علمي دانشگاه‌ها، مهمترين وظيفه نسل جوان به ويژه حركت فعال دانشجويي را تلاش پرنشاط و همراه با عقلانيت براي تحقق پيشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب اسلامي خواندند و تأكيد كردند: نسل جوان با همت و مسلمان بايد با نگاهي سرشار از اميد و با تلاش بي‌وقفه و برنامه‌ريزي صحيح و اصولي در مسير توليد انديشه نو و رسيدن به جامعه اسلامي برخوردار از پيشرفت همزمان مادي و معنوي گام بردارد.
ايشان نظام اسلامي را با وجود گذشت 30 سال از عمر آن نظام جوان و نيازمند كار و تلاش بيشتر در مباني دانستند و افزودند: بر همين اساس شعار و هدف دهه چهارم انقلاب، پيشرفت و عدالت نامگذاري شده است تا همه تلاش‌ها و برنامه ريزي‌ها در جهت رسيدن به اين اهداف بزرگ باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در تبيين پيشرفت مورد نظر در نظام اسلامي خاطرنشان كردند: اين پيشرفت، همه جانبه و دربرگيرنده پيشرفت مادي و معنوي است و بايد ضمن تلاش براي برخورداري جامعه از سطح معيشت، اشتغال، رفاه و رشد علمي مناسب، جامعه از نظر برخورداري از عدالت، اخلاق والاي اسلامي، معنويت، ايمان عميق و انگيزه روزافزون نيز در سطح مطلوب باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر مراقبت از نيافتادن در بيراهه‌ها در مسير پيشرفت، خاطرنشان كردند: يكي از اين بيراهه‌ها، همان مسير غلط قبل از انقلاب است كه دنباله روي از ظواهر غربي‌ها به عنوان پيشرفت قلمداد مي‌شد.
ايشان افزودند: يكي ديگر از نمونه‌هاي بيراهه در مسير پيشرفت، تفكري است كه هويت ايراني اسلامي را نفي نمي‌كند اما نسبت به پيشرفت كشور حالت نااميدي و يأس دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به ترويج اين تفكر از جانب برخي افراد تأكيد كردند: متأسفانه نام اين تفكر، واقع بيني گذاشته مي‌شود و معناي آن هم اين است كه يك ملت مسلمان همواره محكوم به دنباله روي از غرب است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: اين تفكر غلط، خلاف تجربه طولاني مدت بشري است زيرا خداوند هيچگاه يك دسته از انسانها را به عنوان انسان‌هاي صاحب پيشرفت نيافريده است.
ايشان با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي سال‌هاي اخير در كشور افزودند: اين تفكر بيراهه، پيشرفته علمي كنوني را در زمان آغاز آن بي‌فايده و بدون نتيجه مي‌دانست اما جوان با همت و مسلمان ايراني با تلاش و پشتكار علمي خود اكنون در برخي رشته‌ها به سطحي رسيده كه از سطح جهاني نيز جلوتر است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: براي رسيدن به پيشرفت واقعي بايد با نگاه اميدوارانه و تلاش بي‌وقفه و همراه با برنامه‌ريزي حركت كرد.
ايشان مهمترين وظيفه نسل جوان انقلاب را حركت پرنشاط و همراه با تفكر براي رسيدن به يك جامعه اسلامي الگو و برخوردار از پيشرفت مادي و معنوي برشمردند و افزودند: در اين مسير وظيفه دانشجويانِ داراي رسالت يا همان جنبش دانشجويي سنگين است اما وظيفه مسئولان و انواع نخبگان جامعه سنگين‌تر است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، تدبر و استفاده از انديشه را براي رسيدن به جامعه اسلامي و پيشرفت واقعي بسيار مهم ارزيابي و خاطرنشان كردند: يكي از كارهاي لازم تشكيل جلسات فكري وسيع با حضور مجموعه هاي دانشجويي و حوزوي و بحث و تفكر درخصوص مسائل مختلف است تا از طريق اين جلسات، انديشه‌هاي نو وارد ميدان شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: انديشه و فكر نو بايد همراه با جهت‌گيري صحيح باشد و لازمه جهت‌گيري درست نيز انحراف پيدا نكردن از اصول است.
ايشان اصول را شاخص‌هاي نشان دهنده مسير صحيح پيشرفت برشمردند و افزودند: حركت در چارچوب اصول مانع از افتادن در بيراهه مي‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود بيان صريح، و به دور از محافظه كاري را از خصوصيات دانشجويي برشمردند و تأكيد كردند: در كنار صراحت در بيان بايد صداقت در نيت و سرعت در پذيرش خطا هم وجود داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان يكي از دانشجويان در خصوص چگونگي دستيابي به انديشه هاي امام خميني(ره) خاطر نشان كردند: بايد با مطالعه مجموعه سخنان و ديددگاههاي امام(ره)، از آنها تفكر امام خميني(ره) را استنباط كرد.
ايشان افزودند: البته در سخنان و ديدگاه‌هاي امام، كلام عام ، خاص، مطلق و مقيد وجود دارد كه بايد با تشكيل گروههاي كاري، همه اين سخنان با يكديگر تطبيق شوند و از مجموعه آنها، تفكرات امام راحل را بدست آورد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به سخنان برخي از دانشجويان در خصوص سازمان صدا و سيما خاطر نشان كردند: تعيين رئيس اين سازمان از جانب رهبري، دليلي براي انتقاد نكردن از صدا و سيما نيست، زيرا اداره رسانه ملي به عهده رئيس سازمان صدا و سيما است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطر نشان كردند: من از منابع مختلف، گزارشهاي زيادي درباره صدا و سيما دريافت مي كنم و اشكالات و اعتراض‌هاي خود را هم بيان كرده‌ام و در مقابل نيز مسئولان صدا و سيما ضرورت‌ها و پاسخ‌هايي دارند كه برخي از آنها درست و برخي هم نادرست است.
در ابتداي اين ديدار آقايان محمدصالح مفتاح نماينده جنبش عدالتخواه دانشجويي از دانشگاه امام صادق (ع)، جمال ارغوان هادي رتبه برتر المپياد مكانيك از دانشگاه صنعتي شريف، دهنوي نماينده بسيج دانشجويي، سيدمرتضي محمودي نماينده اتحاديه دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي، ميثم اميري رتبه برتر المپياد علمي اقتصاد، علي جوادي نماينده جامعه اسلامي دانشجويان، مهدي عباسي‌مهر نماينده دفتر تحكيم وحدت، محمدمهدي كشاورزيان نماينده اردوهاي جهادي و خانم ها عطيه السادات عدناني رتبه برتر آزمون سراسري 87 در رشته علوم انساني و زهرا سلطاني نماينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاههاي سراسر كشور به بيان ديدگاه‌هاي خود درخصوص مسائل علمي و پژوهشي دانشگاه‌ها و مسائل روز جامعه پرداختند.


نوشته شده در   دوشنبه 8 مهر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode