ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 آذر 1389     |     کد : 11941

رهبر معظم انقلاب در اجتماع 110 هزار نفري بسيجيان: بسيج حقيقتي عظيم، درخشان و بي‌نظير است

رهبر معظم انقلاب اسلامي در خجسته عيد سعيد غدير خم، عيد ولايت و امامت در اجتماع پرشور 110 هزار نفري بسيجيان، طي بياناتي، بسيج را حقيقتي عظيم، درخشان و بي‌نظير برشمردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در خجسته عيد سعيد غدير خم، عيد ولايت و امامت در اجتماع پرشور 110 هزار نفري بسيجيان، طي بياناتي، بسيج را حقيقتي عظيم، درخشان و بي‌نظير برشمردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در خجسته عيد سعيد غدير خم، عيد ولايت و امامت، و در آستانه 5 آذر سالروز تشكيل بسيج، در اجتماع 110 هزار نفري بسيجيان، مضمون حقيقي واقعه عظيم غدير را، تجلي امامت و پيشوايي عادلانه و سعادت بخش همه جوامع بشري در طول تاريخ دانستند و با اشاره به درخشندگي بي نظير بسيج افزودند: بسيجي ماندن و تقويت اخلاص و بصيرت و استقامت، رمز تحقق وعده تخلف ناپذير الهي درباره پيروزي نهايي ملت مؤمن ايران است.
ايشان، با تبريك عيد سعيد غدير خم به همه ملت ايران و دلدادگان عدالت و آزادگي افزودند: حقيقت و مضمون غدير، متعلق به همه مسلمانان و همه كساني است كه براي بهروزي انسان، دل مي سوزانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، اعتقاد راسخ شيعيان به جانشيني اميرمؤمنان بعد از پيامبر را، متكي بر دلايل متقن و غيرقابل ترديد دانستند و با اشاره به حديث متواتر غدير كه همه محدثين بزرگ اسلام نقل كرده اند افزودند: همان معنايي كه در ولايت پيامبر گرامي اسلام وجود دارد با معرفي و نصب الهي اميرمؤمنان با ابلاغ نبي مكرم، درباره امام علي (ع) نيز محقق است.
ايشان، اميرمؤمنان علي (ع) را در همه دوران زندگي از جمله جواني، ستاره درخشان و بي نظير "عرصه هاي مختلف تقوا، شجاعت، استقامت، بصيرت و دفاع از اسلام و پيامبر " خواندند و افزودند: همه مردم بويژه جوانان در لحظه لحظه زندگي وجود پرعظمت مولاي متقيان، نور هدايت و سعادت را دريابند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نصب الهي جانشين پيامبر و توجه دادن به مسئله امامت را دو جنبه اساسي واقعه غديرخم دانستند و در تبيين اهميت مفهوم امامت افزودند: امامت، يعني فرد و يا گروهي، پيشوايي انسانها و جامعه را در دست گيرند و جهت حركت آنها را در امر دين و دنيا مشخص كنند و لذا "امامت " در اين معنا، مسئله اصلي همه جوامع بشري در طول تاريخ بوده است.
ايشان با استناد به آيات قرآن كريم، امامت را به دو گونه كاملاً متفاوت تقسيم كردند و افزودند: در يك نوع پيشوايي و امامت كه انبياء الهي مصداق كامل آن هستند، امامان عادل، به امر خداوند و در پرتو راهنمايي پروردگار، مردم را به سر منزل مطلوب حيات بشري هدايت مي كنند و در نوع ديگري از پيشوايي كه فرعون مصداق آن است، مردم به فساد و آتش و هلاكت كشيده مي شوند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، در تبيين بيشتر عموميت مفهوم امامت افزودند: در سكولارترين حكومتهاي دنيا نيز، با وجود همه ادعاها درباره جدا بودن مراكز سياست از مراكز ديني و معنوي، دنيا و آخرت مردم، هر دو، در يد قدرت حاكمان قرار دارد و جهت گيريهاي حكمرانان، عملاً، زندگي دنيوي و اخروي آن جامعه را شكل مي دهد.
ايشان در همين بحث، دستگاههاي بزرگ فرهنگي غرب و زورگويان جهاني را از جمله امامان و پيشواياني دانستند كه همچون فرعون، مردم را به سمت آتش فساد و تباهي و هلاكت مي كشانند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، اقدام نبي مكرم اسلام را در تشكيل حكومت و ايجاد جامعه مدني نبوي، اثبات اين واقعيت خواندند كه اسلام در نصيحت و دعوت زباني خلاصه نمي شود بلكه درصدد تحقق احكام الهي در جامعه است و اين هدف نوراني، جز با تشكيل حكومت عادلانه، محقق نخواهد شد.
ايشان، نصب جانشين پيامبر به دستور و الهام الهي را در واقعه غدير خم، ادامه همين مسير برشمردند و افزودند: اگرچه تاريخ اسلام، مسير ديگري رفت اما اين خط شاخص و انديشه سعادت بخش در تاريخ باقي ماند تا اينكه به بركت ايمان و استقامت امام خميني و ملت ايران در اين گوشه از جهان، تحقق يافت و به فضل الهي هرروز در دنياي اسلام، گسترش خواهد يافت.
رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده معظم كل قوا در بخش ديگري از سخنانشان اجتماع عظيم 110 هزار نفري بسيجيان را نمادي از بوستان معطر و عظيم بسيج در سراسر كشور خواندند و خاطرنشان كردند: امام بزرگوار ما، با بصيرت و ژرف انديشي خود، اين بوستان را بوجود آورد و با كلام و منش خود آن را به گونه اي آبياري كرد كه روز بروز بالنده تر و پرثمرتر مي شود.
ايشان، بسيج را حقيقتي عظيم، درخشان و بي نظير برشمردند و با اشاره به "حضور "زن و مرد " و "پير " و جوان و نوجوانان در بسيج، افزودند: حضور همه اقوام و قوميتهاي ايراني و شركت دانشجويان - استادان، دانش آموزان، معلمان، روحانيان، كارگران، كشاورزان، بازاريان و ديگر "صنوف اجتماعي - علمي و اقتصادي " در بسيج، نشانه فراگير بودن اين مجموعه عظيم و بي نظير است.
ايشان تلاش دشمنان ملت ايران و دنباله روهاي داخلي آنان را براي تحقير و اهانت به بسيج، ناكام و بي ثمر دانستند و خاطرنشان كردند: آنان با كلام خدا و نبي مكرم اسلام نيز همينگونه رفتار مي كنند اما اين رفتار محقرانه، از عظمت و درخشندگي ذاتي بسيج، چيزي نمي كاهد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، همچنين بسيج را مجموعه اي منضبط و سازمان يافته، برشمردند و با تأكيد بر كيفيت ايماني اين مجموعه خاطرنشان كردند: از لحاظ كمي نيز هيچ مجموعه اي در جهان به پاي بسيج نمي رسد اما مهم اين است كه بسيج بر " اعتقادات و ايمان و عواطف " متكي است و همين واقعيت، در روزهاي دشوار، گشاينده مشكلات و دشواريهاي كشور و ملت است.
ايشان قدرشناسي بسيج را وظيفه اي همگاني دانستند و افزودند: در درجه اول، بسيجيان بايد شكرگذار حضور در چنين مجموعه اي باشند و لازمه اين قدرشناسي، تقويت روزافزون اركان بسيج، در ذهن و عمل بسيجيان است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضور در عرصه هاي مختلف را يكي ديگر از دلايل اهميت بسيج برشمردند و خاطرنشان كردند: بسيج اگرچه در ميدانهاي دشوار نظامي، در اوج هنرنمايي بوده است اما به بركت "اخلاص، ايمان، شجاعت و قدرت ابتكار خود " در هر ميداني وارد شود، پيشتاز و پيشرو خواهد بود همچنانكه جوانان و استادان بسيجي امروز در عرصه علم جزو موفق ترينها هستند و هنرمندان بسيجي نيز، موفقيتهاي درخشاني داشته اند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، اخلاص و بصيرت را اركان اساسي بسيج دانستند و افزودند: اين دو عنصر تعيين كننده، داراي هم افزايي متقابلند به گونه اي كه هر قدر، بصيرت فرد بيشتر شود اخلاص او افزون ترخواهد شد و هر اندازه، كسي مخلص تر باشد خداوند نور بصيرت را در او بيشتر مي كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، هواهاي نفساني را مهمترين موانع بصيرت دانستند و با اشاره به عملكرد برخي در فتنه طراحي شده و پيچيده سال 88 افزودند: در آن حوادث، فتنه گراني براي دست يافتن به قدرت، مصلحت كشور را ناديده گرفتند و به حقانيت روشن يك راه، پشت كردند، به گونه اي كه دشمنان درجه يك ملت از اقدامات آنان به هيجان و شوق آمدند و از آنان حمايت كردند اما عده اي اين حقايق روشن را نديدند و نمي بينند، البته برخي هم با وجود اينكه اين حقايق را درك و فهم مي كنند اما به علت ظلمت دل و هواهاي نفساني، حاضر نيستند به اين فهم خود، ترتيب اثر دهند.
فرمانده معظم كل قوا، در بخش ديگري از سخنانشان بسيجي بودن را امري مبارك خواندند اما تأكيد كردند: بسيجي ماندن و ايستادگي در راه، مهمتر است و بسيجي ماندن نيز به مراقبت و مواظبت دائم نياز دارد.
ايشان انقلاب بزرگ ملت پيشتاز و پيشرو ايران را، تلاشي براي تغيير "مسير جهنمي دنياي غرق در ماديگري " دانستند و افزودند: جمعيت عظيمي از مردم جهان، حقيقت انقلاب سعادت بخش ملت ايران را درك كرده اند اما قدرتمندان جهاني نيز در مقابل فرياد بيدار كننده ملت ايران صف آرايي كرده اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، تحقق وعده تخلف ناپذير الهي و پيروزي ملت ايران را نتيجه نهايي رويارويي جبهه استبداد و استكبار جهاني با انقلاب اسلامي خواندند و خاطرنشان كردند: تا رسيدن به آن آينده روشن، دشمنان چالشهايي بر سر راه اين ملت ايجاد مي كنند بنابراين بايد آمادگي خود را حفظ و تقويت كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، به روز كردن آمادگيهاي ملي، تقويت اخلاص و بصيرت و بسيجي ماندن براساس نيازها و الزامات روز را، رمز موفقيت ملت ايران دانستند و ابراز اميدواري كردند جوانان امروز كشور، شاهد روزي باشند كه ملت ايران، بر فراز قله سعادت دنيوي و اخروي ايستاده است و ملتهاي ديگر به سمت جايگاه پرافتخار ملت ايران حركت مي كنند.


نوشته شده در   جمعه 5 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode