ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1389     |     کد : 11916

فرازي از فرمايشات حضرت امام خميني(ره) :افتخارم اين است كه بسيجي ام

حضرت امام خميني(ره) مي فرمودند: من همواره به خلوص و صفاى بسيجيان غبطه مى‏خورم و از خدا مى‏خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند، چرا كه در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجى‏ام. من تا آخر پشتيبان ارتش و سپاه و بسيج خواهم بود و تضعيف آنان را حرام مى‏دانم.

 حضرت امام خميني(ره) مي فرمودند: من همواره به خلوص و صفاى بسيجيان غبطه مى‏خورم و از خدا مى‏خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند، چرا كه در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجى‏ام. من تا آخر پشتيبان ارتش و سپاه و بسيج خواهم بود و تضعيف آنان را حرام مى‏دانم.

بسيج؛ الطاف جليه خداوند
تشكيل بسيج در نظام جمهورى اسلامى ايران، يقينا از بركات و الطاف جليه خداوند تعالى بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامى ايران ارزانى شد.(1)

بسيج؛ شجره طيبه‏
بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پرثمرى است كه شكوفه‏هاى آن بوى بهار وصل و طراوات يقين حديث عشق مى‏دهد. بسيج، مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامى است كه پيروانش بر گلدسته‏هاى رفيع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‏اند.(2)

بسيج؛ لشكر مخلص خدا
بسيج ميقات پابرهنگان و معراج انديشه پاك اسلامى است كه تربيت‏يافتگان آن، نام و نشان در گمنامى و بى‏نشانى گرفته‏اند. بسيج، لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكيل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده‏اند.(3)

بسيج؛ مصداق كامل ايثار
در حوادث گوناگونِ پس از پيروزى انقلاب خصوصاً جنگ، نهادها و گروه‏هاى فراوانى بودند كه با ايثار و خلوص و فداكارى و شهادت‏طلبى، كشور و انقلاب را بيمه كردند، ولى حقيقتا اگر بخواهيم مصداق كاملى از ايثار و خلوص و فداكارى و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهيم، چه كسى سزاوارتر از بسيج و بسيجيان خواهند بود؟!(4)

ثمره حضور بسيج و تفكر بسيجى در كشور
ملتى كه در خط اسلام ناب محمدى«ص» و مخالف با استكبار و پول‏پرستى و تحجرگرايى و مقدس‏نمايى است، بايد همه افرادش بسيجى باشند و فنون نظامى و دفاعى لازم را بدانند، چرا كه در هنگامه خطر، ملتى سربلند و جاويد است كه اكثريت آن، آمادگى لازم رزمى را داشته باشد.
اگر بر كشورى نداى دلنشين تفكر بسيجى طنين اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گرديد و الا هر لحظه بايد منتظر حادثه باشيم. بسيج بايد مثل گذشته و با قدرت و اطمينان خاطر، به كار خود ادامه دهد.(5)
مسؤولين تنها با پشتوانه شما است كه مى‏توانند به تمامى تشنگان حقيقت و صداقت اثبات كنند كه بدون آمريكا مى‏شود به زندگى مسالمت‏آميز تو!م با صلح و آزادى رسيد. حضور شما در صحنه‏ها موجب مى‏شود كه ريشه ضدانقلاب در تمامى ابعاد از بيخ و بن قطع گردد.(6)

افتخارم اين است كه خود بسيجى‏ام‏
من همواره به خلوص و صفاى بسيجيان غبطه مى‏خورم و از خدا مى‏خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند، چرا كه در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجى‏ام.(7) من تا آخر پشتيبان ارتش و سپاه و بسيج خواهم بود و تضعيف آنان را حرام مى‏دانم.(8)
1) صحيفه امام، ج 21، ص 194
2) همان‏
3) ‏همان‏
4) همان‏
5) صحيفه امام، ج 21، ص 195
6) صحيفه امام، ج 21، صص 195 - 196
7) صحيفه امام، ج 21، ص 194
8) صحيفه امام، ج 21، ص 357 


نوشته شده در   چهارشنبه 3 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode