ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 آبان 1389     |     کد : 11581

اميدهاي ايران يك گام تا صعود

تيم فوتبال اميد ايران يک گام تا صعود به مرحله نيمه نهايي و حضور در جمع 4 مدعي قهرماني بازي هاي آسيايي گوانگجو فاصله دارد و براي رسيدن به اين مرحله بايد از سد حريفي بنام عمان عبور کند.

به گزارش مهر ، تيم فوتبال اميد کشورمان تاکنون با کسب 4 پيروزي پياپي و عبور از سد تيم هاي ترکمنستان ، بحرين ، ويتنام و مالزي صعود مقتدرانه اي به جمع 8 تيم مرحله يک چهارم نهايي داشته و براي صعود به جمع 4 تيم برتر قاره حريفي مورد انتظار و نه چندان مطرح بنام عمان را پيش رو خواهد داشت.

نگاهي به عملکرد تيم اميد و نتايج اين تيم در 4 مسابقه گذشته بيانگر آن است که عبور از سد تيمي نظير عمان دشوارتر از حريفاني که اميدهاي ايران در4 مسابقه قبلي با آن روبرو شده اند، نخواهد بود. عمان در مرحله مقدماتي در گروهي آسان قرار داشت و با دو پيروزي قابل انتظار مقابل مالديو و پاکستان و تساوي برابر تايلند گام به مرحله يک هشتم نهايي گذاشت.

عماني‌ها در اين مرحله نيز با قرعه ايده آلي روبرو شدند و با حريفي نه چندان مطرح چون هنگ کنگ روبرو شدند و با پيروزي 3 بر صفر گام به مرحله يک چهارم نهايي گذاشتند. در واقع عمان تا اين مرحله با تيم قدرتمندي روبرو نشده و ايران نخستين حريف جدي اين تيم در بازي هاي آسيايي به شمار مي رود.

اين شرايط  شايد براي تيم اميد نيز به گونه اي ديگر رقم خورده باشد اما مسيري که اميدها تا مرحله نيمه نهايي پشت سر گذاشته اند با توجه به شرايط آمادگي پيش از اعزام تيم اميد چندان ساده و هموار نبوده است. در واقع تيم اميد در روند مسابقات به شکل تيمي لازم رسيده اند و حالا به تيمي يکدست، هماهنگ و مهمتر از همه تاکتيکي تبديل شده اند.

بازيکنان تيم فوتبال اميد که با گذشت 360 دقيقه حضور در صحنه مسابقات بازي هاي آسيايي و اجراي برنامه هاي تاکتيکي کادر فني به هماهنگي و نظم تيمي نسبي دست يافته اند ، براي عبور از سد عمان و رسيدن به جمع 4 تيم برتر بازي هاي آسيايي از انگيزه هاي بالايي برخوردارند و روحيه برتري جويي نقطه قوتي است که رمز پيروزي ايران در اين ديدار حساس خواهد بود.

شاگردان پيرواني امروز بيش از هر زمان ديگري به خودباوري و اعتماد بنفس براي موفقيت در تورنمنت بازي هاي آسيايي دست يافته اند و علاوه بر آن به انسجام و قدرت تيمي لازم براي رويارويي با حريفان قدرتمندتر آسيا رسيده اند و اين دو ويژگي اميدها را براي ايستادن بر سکوي بازي هاي آسيايي اميدوارتر کرده است.

ايران با چنين آمادگي هاي روحي و رواني و برتري هاي فني و تکنيکي حالا بيش از پيش اميدوار به ايستادن بر سکوي بازي هاي آسيايي است.

دومين ديدار مرحله حذفي مقابل عمان قطعا شرايط خاص و ويژه اي دارد که فوتبال منطقي و هوشيارانه اي را از تيم اميد مي طلبد. عمان با بازي تيمي و فوتبال پرحوصله خود که دفاع پر تعداد و استفاده از ضد حملات را در دستورکار خود خواهد داشت، ايجاب مي کند تا تيم اميد با تکيه برخلاقيت هاي فردي، مالکيت توپ و تدابير تاکتيکي ويژه حريف را به نبردي همه جانبه و فرسايشي وادار کند.

تيم اميد در چهار ديدار فشرده مرحله مقدماتي نشان داد از توان بدني و آمادگي جسماني بالايي برخوردار است و فشار مسابقات هرگز باعث نشده تا قواي بدني بازيکنان تحليل برود. استراحت سه روزه از ديدار با مالزي در مرحله يک هشتم نهايي تا ديدار برابر عمان فرصت مناسبي است تا بازيکنان با تجديد قوا و آمادگي مضاعف مهياي ديدارهاي حساس آينده شوند.

بازگشت غلامرضا رضايي و سينا عشوري به ترکيب اصلي تيم اميد نيزمي تواند بر قدرت تهاجمي تيم اميد بيافزايد ضمن اينکه کريم انصاريفرد نيز اين روزها به مهاجمي فرصت طلب تبديل شده و قدرت سرزني سيد جلال حسيني روي ضربات ايستگاهي نيز نقطه قوت خط حمله تيم ايران به شمار مي رود.

تيم اميد با تکيه بر چنين برتري هاي فني و فردي براي عبور ازسد عمان کار پيچيده اي پيش رو ندارد. براي اميدها که بازيهاي آسيايي حکم تدارکاتي براي حضور در مسابقات مقدماتي المپيک لندن است، نمايشي مقتدرانه از فوتبال ايران و کسب پيروزي مقابل عمان، انتظار دور از دسترسي نيست.

فوتبال ايران اين روزها با موفقيت هاي اميد جان تازه اي گرفته و خود را براي تجديد اعتبار در سطح قاره آسيا مهيا مي کند. به نظرمي رسد پيرواني و شاگردانش موج تازه اي را در فوتبال رو به افول ايران ايجاد کرده اند که گستره اين موج جديد مي تواند به تيم ملي بزرگسالان براي درخشش در جام ملت هاي آسيا منتقل شود.

ديدار تيم فوتبال اميد ايران و عمان در مرحله يک چهارم نهايي مسابقات فوتبال بازي هاي آسيايي ساعت 14:30 روز جمعه در ورزشگاه «هوانگ پو» برگزار خواهد شد.


نوشته شده در   جمعه 28 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode