ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 آبان 1389     |     کد : 11543

رهبر انقلاب در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم اصفهان: پيمودن راه تعالي،بدون گذشت و ايثار امکان‌پذير نيست

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم اصفهان، ايمان و پايبندي به ارزشهاي الهي را رمز موفقيت هاي ملت ايران خواندند و تأکيد کردند: در پرتو استحکام اين پايبندي مبارک، ملت ايران در همه عرصه ها، پيشتاز و پيروز خواهد بود و دشمن همچنان ناکام و نوميد خواهد ماند.

 حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم اصفهان، ايمان و پايبندي به ارزشهاي الهي را رمز موفقيت هاي ملت ايران خواندند و تأکيد کردند: در پرتو استحکام اين پايبندي مبارک، ملت ايران در همه عرصه ها، پيشتاز و پيروز خواهد بود و دشمن همچنان ناکام و نوميد خواهد ماند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري ، رهبر انقلاب اسلامي با تبريک عيد سعيد قربان به ملت مؤمن و ايثارگر ايران و همه مسلمانان جهان، درک حکمت عيد قربان را، راهگشاي عرصه هاي مختلف زندگي «فردي و ملي» دانستند و افزودند: ايثار عظيم حضرت ابراهيم (ع) و قدرداني بزرگ الهي از آن پيامبر حق، نماد اين حقيقت حکمت آميز است که پيمودن راه تعالي و پيشرفت و عروج، بدون گذشت و ايثار امکان پذير نيست.
ايشان، فلسفه امتحان هاي مستمر الهي را، دستيابي افراد و ملتها به مرحله جديدي از رشد و تعالي خواندند و خاطرنشان کردند: هر فرد و ملتي که از وادي امتحان و «محنت و شدت» عبور کند، به فضل الهي يک گام به مقصد متعالي خود نزديکتر مي شود.عبور سرافرازانه ملت ايران از فتنه 88، مصداق مشخصي بود که رهبر انقلاب اسلامي در بحث فلسفه امتحانات الهي به آن اشاره کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين زمينه خاطرنشان کردند: معناي توفيق ملت ايران در عبور از اين فتنه ، در آشکار شدن قدرت اين ملت خلاصه نمي شود بلکه معناي اصلي عبور قدرتمندانه مردم از امتحان و محنت سال گذشته، اين است که ملت ايران، با تکيه بر ايمان، بصيرت، موقع شناسي، درک ضروريات زمان و انجام دادن اقدامات لازم، به مرحله جديدي از حيات خود رسيد، و براي رسيدن به مقصود نهايي، توان تازه اي يافت.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، حماسه ايثار مردم اصفهان را در 25 آبان سال 1361، مصداق ديگري از سرافرازي در امتحانات الهي برشمردند و افزودند: در آن روز عظيم، مردم اصفهان همزمان با تشييع 370 شهيد، هزاران نفر ديگر از جوانان رشيد خود را راهي جبهه ها کردند و نماد برجسته اي از ايثار و سرافرازي آفريدند.
حضرت آيت الله خامنه اي، حضور مردم مؤمن، انقلابي و با فرهنگ اصفهان را در قضاياي مختلف «قبل از انقلاب، دوران انقلاب، جنگ تحميلي و عرصه هاي مختلف رشد و پيشرفت کشور»، تجلي روح ايمان و ايثار و جهاد مردم اين استان دانستند و خاطرنشان کردند: تأمل و تفکر در اين افتخارات، باعث درک هويت و استعداد دروني مردم اصفهان مي شود و راه استمرار پيشرفت و پيشتازي و عزت اين مردم را آشکار، مي سازد.
رهبر انقلاب اسلامي، جهاد را در مفهوم گسترده آن، باعث «رشد و طراوت و اميد يک ملت» برشمردند و افزودند: جهاد يعني «حضور و حرکت توأم با وظيفه شناسي و مبارزه مستمر با موانع رشد و پيشرفت»، اين حضور گاه با ايثار جان و مال همراه مي شود و گاه با شرکت در ميدانهاي مختلف اجتماعي و سياسي و حتي حضور در عرصه هاي فکري و عقلي معنا مي يابد .
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به ناکامي هاي پي در پي دشمن، مبارزه با ملت ايثارگر و جهادگر ايران را ناممکن دانستند و تأکيد کردند: جبهه دشمنان «اسلام و انقلاب و ايران» با جنگ و تهديد نظامي حريف اين مردم نشد و اکنون نيز کساني که با «تحريم» به فکر به زانو درآوردن اين ملت هستند، آب در هاون مي کوبند.
رهبر انقلاب اسلامي، ايجاد شکاف ميان ملت، فاصله انداختن ميان مردم و مسئولان و ايجاد سوءظن و بگومگو بر سر مسائل هيچ و پوچ را، روزنه اميد دشمن دانستند و افزودند: همه بايد مراقب اين حرکات دشمنان باشند.
ايشان با انتقاد شديد از افرادي که در گوشه و کنار، با منفي بافي و «ايجاد بدبيني و يأس و تفرقه»، نظام اسلامي را به مسائل دلخواه بيگانگان متهم مي کنند افزودند: اينها در واقع به نيابت از دشمنان ملت عمل مي کنند و درصددند ناکامي تبليغاتي صهيونيست ها و امريکايي ها را جبران کنند اما ملت مي داند که اينگونه اقدامات يک خيانت واضح است.
حضرت آيت الله خامنه اي ترويج فساد اخلاقي و مواد مخدر را، ابزاري در خدمت اهداف سياسي دشمنان دانستند و ملت، مسئولان و بويژه جوانان را به مراقبت در اين زمينه فراخواندند.
رهبر انقلاب اسلامي، اصفهان را مرکز علم دين و علوم گوناگون برشمردند و با اشاره به حوزه علميه خوب و دانشگاه هاي معتبر اين شهر افزودند: اصفهان در مقطعي مرکز نورافشاني علمي در کشور و در دنياي اسلام بوده است و علما، دانشمندان و هنرمندان اين خطه، دستيابي به اين جايگاه را، افق فعاليت هاي خود قرار دهند.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode