ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 آبان 1389     |     کد : 11350

توصيه هايي براي انتخاب مهدكودك

اچند سال قبل رفتن به مهد كودك خیلی ضروری نبود. بعضی‌ها قبل از شروع مدرسه، بچه‌هایشان را به مهد می‌فرستادند؛ بعضی‌ها نه! بیشتر افرادی هم كه بچه‌هایشان را راهی مهد می‌كردند مادران شاغلی بودند كه نمی‌توانستند از آنها مراقبت كنند یا كسی را نداشتند كه بچه‌ها را به آنها بسپرند. اما امروزه فرستادن بچه‌ها به مهد كودك امری از روی میل شخصی نیست؛ بلكه مثل مدرسه رفتن ضروری شده!

تاچند سال قبل رفتن به مهد كودك خیلی ضروری نبود. بعضی‌ها قبل از شروع مدرسه، بچه‌هایشان را به مهد می‌فرستادند؛ بعضی‌ها نه! بیشتر افرادی هم كه بچه‌هایشان را راهی مهد می‌كردند مادران شاغلی بودند كه نمی‌توانستند از آنها مراقبت كنند یا كسی را نداشتند كه بچه‌ها را به آنها بسپرند. اما امروزه فرستادن بچه‌ها به مهد كودك امری از روی میل شخصی نیست؛ بلكه مثل مدرسه رفتن ضروری شده!
پدرومادر كارمند یا خانه‌دار و شاغل هم نمی‌شناسد. انگار كه آموزش‌های مهد كودك، پایه‌ی شروع آموزش‌های مدرسه است. مهم‌تر از آن ، پله‌ای‌است برای ورود به جامعه و اجتماعی شدن. اما انتخاب یك مهد كودك خوب، كار ساده‌ای نیست؛ چرا كه بچه‌ها دراین سن هنوز حق و حقوق شخصی‌شان را نمی‌شناسند و نمی‌توانند از آن دفاع كنند و حتی ممكن است بعضی از اتفاق‌ها طبیعی به نظرشان برسد؛ اتفاق‌هایی كه نه تنها طبیعی نیستند، بلكه ممكن است سلامت آنها را هم به خطر بیندازد.
شما كه قصد دارید فرزندتان را دریك مهد كودك ثبت نام كنید، پیش از ثبت نام به چه نكاتی توجه می‌كنید؟ اینكه مهد كودك نزدیك محل كار یا منزلتان باشد؟ بزرگ باشد یا كادر آموزشی خوبی داشته باشد؟ یا اینكه یكی از دوستان یا آشنایانتان در آن مهد كودك مشغول كار باشد؟
تمام اینها می‌توانند معیارهایی برای انتخاب یك مهد كودك خوب باشند اما پیش از ثبت نام حتما این ۱۲ نكته را هم به خاطر بسپاریدتا فرزندتان ساعات خوشی را دور از خانه سپری كند.

۱- بهتراست محل مهد كودك داخل كوچه باشد.
بهتراست مهدكودكی كه انتخاب می‌كنید ، داخل یك كوچه باشد؛ نه خیابان اصلی. سروصدا وحركت سریع ماشین‌ها در خیابان اصلی، ممكن است فرزند شما را بترساند و او را از رفتن به مهد كودك منصرف كند.

۲- از فرزندتان هم نظر بخواهید.
درانتخاب مهد كودك حتما از فرزندان هم نظر بخواهید تا فكر نكند كه شما می‌خواهید او را برای ساعاتی هم كه شده از سرخود باز كنید.

۳- وابستگی كودك را كم كنید.
اگر شاغل نیستید و فكر می‌كنید كه می‌توانید خودتان تمام مدت از فرزندتان نگهداری كنید، بازهم بد نیست كه چند ماه یا حتی یك سال پیش از ورود به مدرسه، فرزندتان را دریك مهد كودك ثبت نام كنید تا وابستگی‌اش به خانواده كم شود؛ به خصوص اگر كودك شما تك فرزند است.

۴- مربی‌ها را ببینید.
اگردیدید كه مربی‌ها پرخاشگر هستند، بچه‌ها را تحقیر كرده و به آنها توهین می‌كنند یا توجه‌شان تنها بر وعده‌ی خاصی از بچه‌هاست، بهتر است قید آن مهد را بزنید، و گرنه، فرزندتان خیلی زود از آنجا دلزده خواهد شد.

۵- به كلاس‌ها سر بزنید.
از مدیر مهد كودك بخواهید كه پیش از ثبت نام به شما اجازه بدهد كه سری به كلاس‌ها و مربی‌هایشان بزنید و ببینید كه رفتار آنها با بچه‌ها چگونه است؟

۶- نظر دیگران را هم بپرسید.
پیش از ثبت نام در مهد كودك موردنظرتان با چند تا از بچه‌ها و والدین آنها كه در آنجا هستند صحبت كنید و ببینید كه نظر آنها در مورد آن مهد كودك مثبت است یا منفی.

۷- ساعت‌كاری‌تان را كنترل كنید.
اگر شاغل هستید و می‌خواهید فرزندتان را درساعت‌های خاصی به مهد كودك ببرید و بیاورید، مطمئن شوید كه آنجا نیم ساعت قبل و یك ساعت بعد از ساعت كار شما باز است. به هر حال ممكن است بعضی روزها مشكلی برایتان پیش بیاید و نتوانید سروقت برسید.

۸- سرویس مهد را بررسی كنید.
اگر خودتان نمی‌توانید دنبال فرزندتان بروید مهد كودك را انتخاب كنید كه سرویس داشته باشد و حتما از سلامت راننده‌ی سرویس هم مطمئن شوید. در ضمن از مدیر بخواهید كه فرزندتان را غیر از كسانی كه خودتان معرفی می‌كنید، به فرد دیگری تحویل ندهد.

۹- امكانات مهد را بسنجید.
فرزند شما قرار است چند ساعت را در یك محیط جدید سپری كند بنابراین از وجود امكانات و زمین بازی مناسب و ایمن در مهد كودك مطمئن شوید و بعد او را ثبت نام كنید.

۱۰- از وعده‌های غذایی بپرسید.
اگر قرار است فرزندتان از صبح تا بعد ازظهر در مهد كودك بماند، پس ناچار است كه ناهارش را هم همان جا میل كند. بنابراین اگر نمی‌توانید هر روز برایش غذا بگذارید او را در مهدی ثبت نام كنید كه به بچه‌ها ناهار هم می‌دهند اما بهتر است كه خودتان چند عدد میوه یا یك پاكت شیر را به عنوان میان‌وعده برایش بگذارید.

۱۱- بچه‌ها باید بیمه باشند.
از اینكه مهد كودك مورد نظرتان، فرزند شما را بیمه می‌كندیا نه، حتما مطمئن شوید. بچه‌ها هنگام فعالیت‌های كلاسی یا بازی كردن در محوطه، ممكن است به یكدیگر آسیب برسانند و این امر اهمیت بیمه بودن فرزند شما را پررنگ‌تر می‌كنید.

۱۲- برای فرزند‌تان دوست پیدا كنید.
اگرفرزندتان تمایلی به مهد كودك رفتن از خود نشان نمی‌دهد، بهتر است از بچه یكی از دوستان یا نزدیكانتان كه به مهد می‌رود بخواهید با او در این باره صحبت كند.بالاخره بچه‌ها حرف یكدیگر را بهتر می‌فهمند.


نوشته شده در   شنبه 22 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode