ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 آبان 1389     |     کد : 11333

زنجبيل ؛ ضد تهوع ورم و سرطان

زنجبيل يا زنجفيل ، گياهي خوراكي، ادويه و گياهي دارويي است. اين ماده معطر در پخت غذا و شيريني‌ها و درمان برخي مشكلات جسماني نيز كاربرد دارد.

 زنجبيل يا زنجفيل ، گياهي خوراكي، ادويه و گياهي دارويي است. اين ماده معطر در پخت غذا و شيريني‌ها و درمان برخي مشكلات جسماني نيز كاربرد دارد.
اين گياه در مناطق گرمسيري آسيا مي‌رويد ولي امروزه در بسياري از نقاط از جمله چين، هند، ژاپن، نيجريه و جاماييكا نيز كاشت مي‌شود. هزاران سال است كه فوايد درماني اين گياه در چين و هند شناخته شده است. از اين‌رو در اين كشورها از زنجبيل براي درمان بسياري از مشكلات و اختلالات جسماني استفاده مي‌شود.

خواص درماني زنجبيل
زنجبيل براي تقويت معده و روده بسيار مفيد است. گوارش خوب و سوزاندن كالري‌ها هم از فوايد مصرف اين گياه به شمار مي‌آيد.
زنجبيل آنتي‌اكسيدان است و با داشتن خاصيت ضدعفوني، آرامش بخش و ضد باكتري بودن، به كمك انسان‌ها آمده و به داشتن نفسي تازه و خوش بو كمك مي‌كند.
زنجبيل بدن را در مقابل آنفلوآنزا، سرماخوردگي، خستگي، فشار خون بالا، لخته شدن خون، سردرد، ميگرن، تهوع، تب و اسهال محافظت مي‌كند.
در ضمن زنجبيل منبع خوبي از ويتامينE، آهن و پتاسيم است.

درماني براي حالت تهوع
حالت تهوع و استفراغ، از مشكلاتي است كه افراد داراي معده‌هاي حساس معمولا با آن دست به گريبانند. آنها هميشه به فكر غذاهايي هستند كه چنين مشكلي برايشان ايجاد مي‌كند، ولي كمتر به مواد غذايي كه باعث بهبود اين حالت مي‌شود، فكر مي‌كنند. معمولا غذاهاي پرچرب باعث ايجاد اين حالت در فرد مي‌شوند. اما مواد غذايي مانند نعناع و زنجبيل به عنوان موادي مفيد در بهبود و آرام كردن معده شناخته شده‌اند. زنجبيل براي بهبود حالت تهوع ناشي از عمل جراحي و شيمي درماني هم مفيد است.
به عقيده دكتر فولدر، دانشمند و كارشناس علوم گياهي در انگليس، هيچ ماده‌اي بهتر از زنجبيل در مقابل بيماري‌ها و مشكلات روزمره عمل نمي‌كند. او معتقد است كه هيچ ماده‌اي نمي‌تواند در برابر تهوع و استفراغ جاي اين گياه را بگيرد. به عنوان مثال در تحقيقي كه در يكي از بيمارستان‌هاي لندن انجام گرفت، مشخص شد كه زنجبيل گياهي ايده‌آل براي درمان تهوع بيماران، پس از عمل جراحي است.
نكته جالب ديگر درباره زنجبيل اين است كه براي رفع حالت تهوع هنگام سفر نيز مي‌توان از آن استفاده كرد. تهوع ناشي از حركت ماشين،‌ هواپيما يا كشتي تفاوتي نمي‌كند. با اين كار سفر براي شما نيز لذتبخش‌تر خواهد شد.

مقابله با سرطان
در تحقيقي ديگر مشخص شد كه اين ماده غذايي در مقابله با سرطان تخمدان نيز موثر است. محققان دانشگاه ميشيگان دريافته‌اند كه زنجبيل سلول‌هاي سرطاني تخمدان را از بين مي‌برد.اين گياه همچنين براي مبتلايان به ورم مفاصل نيز مفيد خواهد بود.
البته اين ماده مفيد را نيز مانند تمامي مواد ديگر بايد در حد اعتدال مصرف كرد، زيرا مصرف بيش از حد آن مي‌تواند منجر به بروز مشكلاتي در سلامت فرد شود. همچنين با وجود اين‌كه زنجبيل يك گياه است، اما حتما اگر مشكل يا بيماري خاصي داريد، قبل از مصرف آن با پزشك خود مشورت كنيد.

منبع: www.preventivehealthcare.info
نيلوفر اسعدي بيگي / گروه سلامت


نوشته شده در   شنبه 22 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode