ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1389     |     کد : 11216

زمينه‌هاي اشتغال براي نابينايان در ايران محدود است

مدير عامل جامعه نابينايان آذربايجان شرقي گفت:‌ زمينه‌هاي اشتغال براي نابينايان در ايران بر خلاف اكثر كشورهاي جهان بسيار محدود است.

مدير عامل جامعه نابينايان آذربايجان شرقي گفت:‌ زمينه‌هاي اشتغال براي نابينايان در ايران بر خلاف اكثر كشورهاي جهان بسيار محدود است.
علي‌اصغر اميرانلوي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز خواهان توجه به امور نابينايان در زمينه توانمندسازي آنان و فراهم كردن زمينه‌هاي اشتغال و كارآفريني شد.
وي با انتقاد از بي‌توجهي رسانه‌ها و مطبوعات به وضعيت نابينايان گفت:‌ توجه به نابينايان مختص روز جهاني عصاي سفيد شده است و اين در حالي است كه نيازهاي نابينايان هميشگي و ادامه‌دار است و نابينايان نيز جزئي از اين جامعه هستند.
مدير عامل كانون نابينايان آذربايجان شرقي گفت: مشكلات نابينايان با ساير معلولان متفاوت است اما متاسفانه كمترين امكانات براي نابينايان در نظر گرفته مي‌شود و آنان در معرض خطرهاي مختلف جاني و مالي قرار دارند.
وي با اشاره به اقدامات فرهنگي صورت گرفته براي نابينايان استان در اين مركز اظهار داشت: ‌كتابخانه گوياي نابينايان با همكاري كتابخانه مركزي تبريز راه‌اندازي شده است و با ضبط نوارهاي كاست كتب مختلف، سعي در ارتقاي سطح معلومات آنان مي‌شود و در كنار اين اقدامات فرهنگي برنامه‌هاي زيارتي مختلف نيز مورد توجه مسئولان اين مركز قرار دارد.
اميرانلوي با تاكيد بر جلب مشاركت‌هاي مردمي در اداره امور جامعه نابينايان آذربايجان شرقي گفت: ‌در اين راستا برنامه‌هاي مختلفي در سطح جامعه و نيز مدارس برنامه‌ريزي و يا اجرا شده است.
وي يادآور شد: طرح 23 تا 23 در آذربايجان شرقي با هدف جلب مشاركت‌هاي مردمي در حال انجام است كه اين طرح از 23 مهر آغاز شده و تا 23 آبان ماه ادامه دارد و در اين طرح هر خيري با اهداي 10 هزار تومان به كانون نابينايان آذربايجان شرقي مي‌تواند شركت كند.
مدير عامل كانون نابينايان آذربايجان شرقي گفت: 12 آذرماه سال‌جاري 12 نفر از اين خيران به قيد قرعه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
وي با بيان اينكه نابينايان سربار جامعه نبوده و به دنبال اشتغال و كار هستند،اظهار داشت:‌ زمينه‌هاي اشتغال براي نابينايان در ايران بر خلاف اكثر كشورهاي جهان بسيار محدود است.
اميرانلوي تاكيد كرد: در سطح جامعه بين‌الملل 90 شغل براي نابينايان تعريف شده است اما اين 90 شغل در ايران به دو شغل محدود شده است كه اين فرهنگ بايد تغيير يابد.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode