ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 بهمن 1386     |     کد : 111179

استقلال كشور ضامن حل مشكلات اقتصادي و فرهنگي جامعه است

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي:

استقلال كشور ضامن حل مشكلات اقتصادي و فرهنگي جامعه است

 نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: با تحقق حاكميت اسلام، استقلال و آزادي تأمين شده و ديگر مسايل و مشكلات اقتصادي و فرهنگي نيز حل خواهد شد.

 آیت الله مجتهد شبستري  در آيين گلبانگ انقلاب در دبيرستان امام حسين (ع) تبريز با تبريك دهه مبارك فجر و بيست و نهمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي افزود: انقلاب در لغت به معني دگرگوني و تحول است، اما اصطلاحا انقلاب در جوامع به معني شورش مردم بر عليه نظام حاكم است كه در آن مردم سعي دارند، نظام حاكم را تغيير دهند و در ساختارهاي سياسي جامعه و نهادهاي كشور دگرگوني ايجاد كرده و براساس روش هاي نويني كشور را اداره كنند.
وي در ادامه سخنان خود با مقايسه انگيزه انقلاب ها در ديگر كشورها با انقلاب شكوهمند اسلامي ايران گفت: در بسياري از كشورها انقلاب اقتصادي بوده و مردم به خاطر فقر و در برخي از كشورها به خاطر قدرت طلبي است كه رژيم حاكم را واژگون مي كنند و افراد انقلابي جاي آنها را مي گيرند.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ايران كه با هدايت رهبري گرانقدر و پشتيباني ملت و مخصوصا جوانان با انگيزه احياي اسلام از سال 1342 آغاز و بالاخره در 22 بهمن سال 1357 به پيروزي رسيد.
شبستري با اعلام اينكه دين اسلام دين جاري است ادامه داد: شعارهاي مردم استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي بود كه با تحقق حاكميت اسلام، استقلال و آزادي و ديگر مسايل ومشكلات اقتصادي و فرهنگي نيز حل خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اينكه دين اسلام تاكيد زيادي بر فرهنگ و تعليم و تعلم جامعه دارد، اظهار داشت: دين اسلام به فراگيري علوم حساسيت زيادي دارد و حفظ ارزش‌هاي ديني مهم‌ترين هدف انقلاب اسلامي بود.
امام جمعه تبريز همچنين با اعلام اين مطلب كه در قبل از پيروزي انقلاب در خيلي از موارد ما عقب ماندگي داشتيم و يا در جا مي زديم تاكيد كرد: در زمان شاه ما استقلال نداشتيم و بيگانگان رشد و توسعه و پيشرفت كشورمان را نمي خواستندو ما را وابسته خود كرده بودند.


نوشته شده در   يکشنبه 14 بهمن 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode