ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 آبان 1389     |     کد : 11009

سرخابي‌هاي تهران به نفت رسيدند

هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور در غياب سپاهان مدعي ، عرصه رقابت سه تيم ذوب آهن ، استقلال و پرسپوليس در بالاي جدول است، در اين بين ذوب آهن با پاس بحران‌زده ديدار مي‌کند و سرخابي‌هاي پايتخت به مصاف نفتي‌هاي تهران و آبادان مي‌روند.

 هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور در غياب سپاهان مدعي ، عرصه رقابت سه تيم ذوب آهن ، استقلال و پرسپوليس در بالاي جدول است، در اين بين ذوب آهن با پاس بحران‌زده ديدار مي‌کند و سرخابي‌هاي پايتخت به مصاف نفتي‌هاي تهران و آبادان مي‌روند.
به گزارش مهر، هفته سيزدهم ليگ برتر بدون جابجايي در بالاي جدول گذشت و تنها اختلاف امتياز مدعيان با ذوب آهن صدرنشين به حداقل رسيد. در هفته چهاردهم که طي روزهاي پاياني هفته جاري با برگزاري هشت ديدار در شهرهاي مختلف پيگيري مي شود، بايد ديد بازهم ذوب آهن مي تواند صدرنشين بماند يا جايگاه خود را به يکي از دو تيم استقلال يا پرسپوليس پيشکش مي کند. در زير نگاهي گذرا به ديدارهاي هفته چهاردهم ليگ برتر خواهيم داشت:

ملوان بندرانزلي - فولادخوزستان
ملوان و فولاد دو تيم ميانه روي جدول رده بندي هستند که اختلاف يک امتيازي بين آنها فاصله‌اي سه پله‌اي در جدول ايجاد کرده است. فرهاد پورغلامي که تيمش پس از برتري مقابل پرسپوليس در تهران ديگر طعم پيروزي را نچشيده چشم به برتري در مصاف با فولادخوزستان دارد تا شايد چند پله‌اي در جدول صعود کند. پورغلامي در حالي تيمش را براي ديدار با فولاد تدارک مي بيند که بازيکنان تاثيرگذاري چون محسن مسلمان و حسين ابراهيمي را در اختيار ندارد. از سوي ديگر تيم فولاد نيز در غياب آرش افشين به ميدان مي آيد که همراه مسلمان، ابراهيمي و ديگر بازيکنان تيم اميد به گوانگجو سفر کرده است.

تراکتورسازي تبريز - پيکان قزوين
پيکان با حميد عليدوستي بالاخره طعم پيروزي را چشيد و با غلبه بر نفت آبادان در هفته سيزدهم به رهايي از انتهاي جدول اميدوار شد. اين تيم بدشانس است که بايد در هفته چهاردهم مقابل تيم تراکتورسازي صف آرايي کند. تراکتورسازان متاثر از شکست هفته گذشته مقابل سپاهان اصفهان به کمتر از پيروزي خانگي مقابل تماشاگران پرشور خود رضايت نمي دهند و اين کار شاگردان عليدوستي را دشوار مي کند.

ذوب آهن اصفهان - پاس همدان
فيناليست ليگ قهرمانان آسيا پيش از سفر به توکيو و رويارويي با سئونگنام ايلهواچونما در هفته چهاردهم ليگ برتر به ميدان مي رود. ماموريت اين تيم مشخص است؛ برتري مقابل پاس بحران‌زده و دفاع از جايگاه صدرنشيني. دستيابي به اين موفقيت روحيه شاگردان ابراهيم زاده را پيش از سفر به توکيو تقويت مي کند و آنها با خاطري آسوده فعلا با ليگ برتر وداع مي کنند. از سوي ديگر تيم پاس همدان نيز شرايط خوبي ندارد. اين تيم با تحمل سه شکست در چهار هفته اخير به رده دوازدهم جدول سقوط کرده است و تحمل يک شکست ديگر مي تواند پاس را همنشين تيم‌هاي فانوس بدست جدول کند. مديرروستا براي ايجاد تحول در تيمش بايد از ذوب آهن امتياز بگيرد، در غير اينصورت به سرنوشت مربياني چون کربکندي، ميثاقيان، ياوري و تومباکوويچ دچار مي شود!

صنعت نفت آبادان - استقلال تهران
فعلا آسمان استقلال براي مظلومي و تيمش آفتابي است. تيم مظلومي 10 هفته گذشته را بدون شکست پشت سرگذاشته و با 24 امتياز بر سکوي دوم جدول رده بندي ايستاده است. آبي پوشان اين هفته در آبادان ميهمان صنعت نفت و جمع هواداران پرشوروشعف اين تيم هستند. استقلال که در 10 هفته گذشته بصورت يک هفته در ميان پيروز شده و به نتيجه تساوي رضايت داده است، اگر ترک عادت نکند، بايد اين هفته با نتيجه تساوي از زمين خارج شود! توقف يا شکست استقلال جايگاه اين تيم در سکوي دوم جدول را به خطر مي اندازد، با اين شرايط مظلومي و تيمش بايد از تمام توان خود براي کسب امتياز در زمين نفت استفاده کنند.

راه آهن شهرري - استيل آذين تهران
استقلال روند رو به رشد تيم راه آهن را متوقف کرد و با تحميل شکست به اين تيم در هفته سيزدهم ليگ برتر تارتار و شاگردانش را به رده دهم جدول فرستاد. اين تيم در هفته چهاردهم استيل آذين را ملاقات مي کند که با 13 امتياز رتبه نازل شانزدهم جدول را در اختيار دارد. استيل آذين اگر تيم نيمه دوم ديدار با پرسپوليس باشد، تارتار مي تواند به کسب ششمين برد با راه آهن فکر کند در غيراينصورت او و شاگردان روز سختي را مقابل ستاره‌هاي خاموش استيل آذين خواهند داشت.

سايپاي البرز - مس کرمان
اين بازي تقابل نارنجي پوشان ليگ برتر است. وجه تشابه اين دو تيم تنها در رنگ نارنجي پيراهن آنهاست و گرنه مس کرماني که با 20 امتياز سکوي پنجم جدول را در اختيار دارد، تشابهي با سايپاي 15 امتيازي که رتبه چهاردهم جدول را به خود اختصاص داده، ندارد. در اين بازي تيم سايپا کريم انصاريفرد، بازيکن تاثيرگذار خود را به علت همراهي تيم اميد در اختيار ندارد. غيبت انصاريفرد مي تواند به تيم سايپا لطمه وارد آورد و اين بهانه را به مايلي کهن بدهد که در صورت شکست احتمالي غيبت او را بهانه ناکامي تيمش قرار دهد!

شاهين بوشهر - شهرداري تبريز
اين بازي تقابل پرسپوليسي‌هاي قديمي در جامه مربيگري دو تيم است. حميد استيلي سرمربي تيم شاهين بوشهر در مصاف با تيم شهرداري تبريز که هدايت آن را حميد درخشان برعهده دارد، به يک پيروزي خانگي مي انديشد البته شهرداري هم نقشه‌هاي زيادي براي ديدار با شاهين دارد، تيمي که موفق شده ذوب آهن صدرنشين را متوقف کند، مي تواند سوداي شکست شاهين در بوشهر را در سر بپروراند و به رهايي از انتهاي جدول فکر کند. اين بازي براي هر دو تيم 6 امتيازي است، چرا که مي تواند تيم پيروز را از جمع فانوس بدستان جدا کند.

پرسپوليس - نفت تهران
اين هم يک جدال نفتي ديگر، البته بين دو تيم تهراني پرسپوليس و نفت. پرسپوليس به دنبال دو پيروزي اخير مقابل ذوب آهن و استيل آذين به يکقدمي صدر جدول رسيده و حالا اين فرصت را دارد که در مصاف خانگي با نفت حداقل يک پله در جدول بالاتر برود. البته تيم دايي اين مزيت را دارد که بعد از تيم‌هاي مدعي ذوب آهن و استقلال به ميدان مي‌رود و مي تواند با بررسي تمام جوانب برابر تيم حسين فرکي صف‌آرايي کند.
تيم نفت که از حيث تعداد تساوي (هشت مساوي) گوي سبقت را از ديگر تيم‌هاي ليگ برتري ربوده است در مصاف با پرسپوليس نيز قطعا به دنبال حداقل امتياز خواهد بود. اين تيم در حالي مقابل پرسپوليس صف آرايي مي کند که مدافع تاثيرگذار خود «مارسيو خوزه» را در اختيار ندارد. از سوي ديگر تيم پرسپوليس در غياب غلامرضا رضايي و حميد علي عسگر ، بازيکنان تيم اميد ايران به ميدان مي رود.
برنامه ديدارهاي هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور به شرح زير است:

پنجشنبه - 13/8/89
ملوان بندرانزلي - فولادخوزستان، ساعت 15، ورزشگاه تختي بندرانزلي
تراکتورسازي تبريز - پيکان قزوين، ساعت 15، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
ذوب آهن اصفهان - پاس همدان، ساعت 15، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر
صنعت نفت آبادان - استقلال تهران، ساعت 15:30، ورزشگاه تختي آبادان

جمعه - 14/8/89
راه آهن شهرري - استيل آذين تهران، ساعت 15، ورزشگاه اکباتان تهران
سايپاي البرز - مس کرمان، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج
شاهين بوشهر - شهرداري تبريز، ساعت 16، ورزشگاه تختي بوشهر
پرسپوليس - نفت تهران، ساعت 16:30، ورزشگاه آزادي تهران

جدول رده بندي ليگ برتر:
1- ذوب آهن اصفهان 25 امتياز
2- استقلال تهران 24 امتياز - تفاضل گل 7+
3- پرسپوليس تهران 24 امتياز - تفاضل گل 6+
4- سپاهان اصفهان 23 امتياز
5- مس کرمان 20 امتياز
------------------------------------------------------
15- شاهين بوشهر 13 امتياز - تفاضل گل 2-
16- استيل اذين 13 امتياز - تفاضل گل 10-
17- شهرداري تبريز 11 امتياز
18- پيکان قزوين 10 امتياز


نوشته شده در   پنجشنبه 13 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode