ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 آبان 1389     |     کد : 10867

روياهاي انسان ثبت مي شوند

گروهي از پژوهشگران مي گويند قصد دارند روياهاي انسان در خواب را بر روي امواج الکترونيکي ثبت و تفسير کنند.


گروهي از پژوهشگران مي گويند قصد دارند روياهاي انسان در خواب را بر روي امواج الکترونيکي ثبت و تفسير کنند.
براساس تحقيق انجام شده، دانشمندان آمريکايي مي گويند سيستمي را به وجود آورده اند که توانايي ثبت فعاليت هاي مغز را در سطوح بالا دارد.
شايد ايده ماشيني که توانايي ثبت روياها را داشته باشد ، به نظر تخيلي بيايد، اما يک تيم تحقيقاتي در کاليفرنيا در تلاش است تا دريابد که عملي شدن چنين ايده اي تا چه حد ممکن است.
در همين ارتباط، دکتر موران کيرف، سرپرست اين تيم تحقيقاتي گفته است:"ما اميدواريم که بتوانيم روياهاي انسان را بخوانيم."
تحليلگران خواب و رويا، تا همين اواخر از روانشناسي به عنوان ابزاري براي درک ضمير ناخودآگاه استفاده مي کردند. اما تنها راه تفسير خواب اين بود که از مردم خواسته شود تا بعد از بيدار شدن درباره موضوع خوابهايشان توضيح بدهند.
دکتر کيرف مي گويد: "هنوز پاسخ روشني در اين باره که چرا خواب مي بينيم وجود ندارد. اما يکي از سوالاتي که اميدواريم به آن پاسخ دهيم اين است که چه موقع واقعا چنين روياهايي به سراغ ما مي آيند."
براساس تحقيقي که توسط اين تيم پژوهشي انجام شده، فعاليت تک تک سلول هاي مغزي و يا اعصاب با اهداف و مفاهيم مشخصي مرتبط است.
در جريان اين تحقيق، اين تيم تحقيقاتي با نشان دادن مجموعه تصاويري به داوطلبان توانست سلول هاي مغزي را که با بخش وسيعي از اهداف و مفاهيم هماهنگ هستند، شناسايي کنند.
اكنون قدم بعدي براي اين محققان اين است که دريابند آيا مي توانند مفهوم امواج مغزي داوطلبان را به هنگام خواب دريابند يا خير؟ در صورتي که چنين چيزي تحقق يابد دانشمندان اميدوارند که بتوانند نقشه امواج مغزي انسان را هنگام خواب ثبت و ارتباط آن را با روياها پيدا کنند.

بي بي سي


نوشته شده در   شنبه 8 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode