ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 آبان 1389     |     کد : 10793

ريزش اشك در هواي سرد نشانه بيماري نيست

در آغاز فصل سرما، هوا به طور متناوب سرد و گرم مي‌شود همين وضعيت باعث ابتلاي افراد به سرماخوردگي مي‌شود. چشم نيز مانند گوش، حلق و بيني از اين بيماري متاثر مي‌شود البته اين عوارض در بيماران چشمي تشديد مي‌شود. سلامت نیوز: دبير انجمن چشم پزشكي ايران گفت: ريزش اشك از چشم در هواي سرد نشانه‌ ابتلاي افراد به بيماري نيست بلكه يك واكنش طبيعي محسوب مي‌شود.

در آغاز فصل سرما، هوا به طور متناوب سرد و گرم مي‌شود همين وضعيت باعث ابتلاي افراد به سرماخوردگي مي‌شود. چشم نيز مانند گوش، حلق و بيني از اين بيماري متاثر مي‌شود البته اين عوارض در بيماران چشمي تشديد مي‌شود.
سلامت نیوز: دبير انجمن چشم پزشكي ايران گفت: ريزش اشك از چشم در هواي سرد نشانه‌ ابتلاي افراد به بيماري نيست بلكه يك واكنش طبيعي محسوب مي‌شود.
دكتر امين‌الله نيك اقبالي در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: اشك وظايفي مانند تنظيم درجه حرارت قرنيه و شست وشوي چشم را برعهده دارد و زماني كه فرد در محيط متفاوتي قرار مي‌گيرد چشمان او واكنش نشان مي‌دهند و اشك ترشح مي‌كنند.
وي براي كاهش واكنش چشم به سرما در فصل‌هاي سرد توصيه كرد: افراد مي‌توانند به تدريج از مكانهاي گرم وارد فضاهاي باز شوند. به عنوان مثال فاصله خانه تا خيابان را آرام آرام طي كنند تا چشم به تدريج به تغيير درجه حرارت عادت كند البته گاهي اوقات، نياز به ريختن يك قطره اشك مصنوعي در چشم پيش از خروج از خانه است تا واكنش چشم تعديل شود.
دبيركل انجمن چشم پزشكي ايران، حساسيت به خاك، گياه، ‌گرد وغبار و ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا را از عوارض چشمي در فصول سرد برشمرد و اظهار كرد: ‌افرادي كه به برخي مواد حساسيت دارند تا حد امكان از چشم و بيني خود در مقابل آنها محافظت كنند.
اين استاد دانشگاه علوم پزشكي ايران افزود: در آغاز فصل سرما، هوا به طور متناوب سرد و گرم مي‌شود همين وضعيت باعث ابتلاي افراد به سرماخوردگي مي‌شود. چشم نيز مانند گوش، حلق و بيني از اين بيماري متاثر مي‌شود البته اين عوارض در بيماران چشمي تشديد مي‌شود.
نيك اقبالي در پايان از برگزاري بيستمين كنگره بين‌المللي انجمن چشم پزشكي ايران خبر داد و گفت: اين گردهمايي علمي، هشتم آذر ماه سال جاري با حضور متخصصاني از كشورهاي مختلف برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode