ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 آبان 1389     |     کد : 10690

90 درصد علل سرگيجه مربوط به بيماري‌هاي گوش است

از آنجايي كه در كشور به علت شيوع اين بيماري‌ها، متخصصان و جراحان داراي تجربه ارزشمندي هستند و در دوازدهمين كنگره بين‌المللي انجمن جراحان گوش، گلو، بيني و سر و گردن ايران سعي بر ارائه اين نتايج و استفاده از تجربيات دانشمندان آمريكايي، كانادايي، اروپايي و آسيايي شده است.

از آنجايي كه در كشور به علت شيوع اين بيماري‌ها، متخصصان و جراحان داراي تجربه ارزشمندي هستند و در دوازدهمين كنگره بين‌المللي انجمن جراحان گوش، گلو، بيني و سر و گردن ايران سعي بر ارائه اين نتايج و استفاده از تجربيات دانشمندان آمريكايي، كانادايي، اروپايي و آسيايي شده است. 
درصد علل سرگيجه بيماري‌هاي گوش است، در حالي كه بيمار مدت‌ها در بخش‌هاي قلب و عروق اعصاب و به دنبال درمان مي‌رود كه افزايش اطلاع و آگاهي عمومي در اين مورد نقش به سزايي دارد.
به گزارش فارس، مسعود متصدي زرندي، دبير علمي دوازدهمين كنگره انجمن علمي جراحان سر و گردن ايران كه به مناسبت برپايي دوازدهمين كنگره بين‌‌‌المللي انجمن جراحان گوش، گلو، بيني و سر و گردن ايران (10 تا 14 آبان) سخن مي‌گفت با اعلام اين خبر افزود: عفونت‌هاي گوش هنوز شايع‌ترين علل ناشنوايي يا افت شنوايي در كشور به شمار مي‌رود.
وي با اشاره به اينكه علل ژنتيك ناشي از ازدواج‌هاي خويشاوندي نيز در كشور از علل عمده كاهش شنوايي نوزادان متولد شده است بر نقش اطلاع‌رساني رسانه‌هاي گروهي تاكيد كرد.
متصدي يادآور شد: از آنجايي كه در كشور به علت شيوع اين بيماري‌ها، متخصصان و جراحان داراي تجربه ارزشمندي هستند و در دوازدهمين كنگره بين‌المللي انجمن جراحان گوش، گلو، بيني و سر و گردن ايران سعي بر ارائه اين نتايج و استفاده از تجربيات دانشمندان آمريكايي، كانادايي، اروپايي و آسيايي شده است.
وي با تأكيد بر اينكه با پيشرفت تكنولوژي و روش‌هاي نوين جراحي مي‌توان ناشنوايي را ريشه ‌كن كرد، گفت: تمام انواع كاهش شنوايي در كشور قابل درمان است.
دبير علمي در دوازدهمين كنگره بين‌المللي انجمن جراحان گوش، گلو، بيني و سر و گردن ايران اضافه كرد: از سال‌ها پيش در ايران (به عنوان اولين كشور خاورميانه) با انجام جراحي‌هاي كاشت حلزون به بخش وسيعي از ناشنوايان مادرزادي كمك شده و هم اينك شاهد نتايج مثبت و قابل قبول اين اعمال هستيم به گونه‌اي كه بسياري از كودكاني كه در دهه اخير با اين جراحي تحت عمل قرار گرفته‌اند، امروز نه تنها در مركز ناشنوايان نگهداري نمي‌شوند بلكه همانند هم سن و سالان خود به دبستان - دبيرستان و دانشگاه مي‌روند و گروهي هم از دانشگاه‌ها در رشته‌هاي مختلف فارغ‌التحصيل شده‌اند.
وي خاطرنشان ساخت: برنامه‌ريزي بخش سلامت در كشور در زمينه تشخيص به موقع كم شنوايي يا ناشنوايي و ارجاع به موقع افراد داراي مشكل به مراكز درماني و پشتيباني كافي اين مراكز سبب مي‌شود در سال‌هاي آتي ديگر شاهد بيمار ناشنوا در كشور نباشيم.
متصدي اظهار داشت: در دوازدهمين كنگره بين‌المللي انجمن جراحان گوش، گلو، بيني و سر و گردن ايران، نتايج پژوهش‌ها و تجربيات متخصصان ايراني و ساير كشورهاي پيشرفته جهان در علم شنوايي‌شناسي (اتولوژي) ارايه مي‌شود.
وي ادامه داد: توجه به علايم بيماري‌هاي گوش در حصول به نتايج مثبت بعد از درمان نقش بسيار مهمي دارد.
دبير علمي در دوازدهمين كنگره بين‌المللي انجمن جراحان گوش، گلو، بيني و سر و گردن ايران گفت: بسياري از علايم گوش همچون گوش شنوايي خفيف، وز وز گوش و ترشح از گوش از آنجايي كه بيمار را زياد اذيت نمي‌كند، كم اهميت تلقي شده و معمولاً باعث مراجعه تاخيري بيمار مي‌شود. اين در حالي است كه اين علايم گاهي نشانه بيماري‌هاي بسيار مهمي همچون تومورهاي گوش - اعم از خوش خيم و بدخيم - بوده كه توجه اوليه به آنها مي‌تواند، باعث درمان كامل بيماري شود و در صورت تاخير در پيگيري در مواردي باعث عوارض غيرقابل برگشت مي‌شود.
دوازدهمين كنگره بين‌‌المللي انجمن جراحان گوش، گلو، بيني و سر و گردن ايران 10 تا 14 آبان امسال در مراكز همايش‌هاي رازي تهران برپا مي‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 3 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode