ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 آبان 1389     |     کد : 10607

آسپيرين خطر ابتلا به سرطان روده را کم مي‌کند

تحقيقي جديد در بريتانيا نشان داده است که مصرف روزانه آسپيرين با دز پايين خطر ابتلا به سرطان روده را تا 25 درصد کاهش مي دهد.

 تحقيقي جديد در بريتانيا نشان داده است که مصرف روزانه آسپيرين با دز پايين خطر ابتلا به سرطان روده را تا 25 درصد کاهش مي دهد.
محققان دانشگاه آکسفورد ضمن مطالعه پرونده پزشکي چهارده هزار بيمار کشف کرده اند که مصرف آسپيرين همچنين آمار مرگ و مير ناشي از سرطان روده را حدود سي درصد کم کرده است.
مصرف آسپيرين مدتهاست که به طور گسترده به مردم کمک کرده است از سکته مغزي و عارضه هاي قلبي اجتناب کنند هر چند که بسياري از افراد ميانسال به دليل عوازض جانبي مصرف آسپيرين، اين دارو را مصرف نمي کنند.
اما محققان دانشگاه آکسفورد در گزارش خود، که روي سايت اينترنتي نشريه علمي لانست منتشر شده است، مي گويند يافته هاي جديد نشان مي دهد که مصرف آسپيرين توسط افراد سالمي که در دهه پنجاه زندگي خود هستند، بيش از آن که ضرر داشته باشد، مفيد است.
در تحقيقات قبلي نشان داده شده بود که مصرف دز بالايي از آسپيرين، خطر ابتلا به سرطان را کاهش مي دهد اما داراين عوارض جانبي از جمله خونريزي داخلي است.
محققان دانشگاه آکسفورد با مطالعه پرونده پزشکي چهار گروه تحت مطالعه که در بيست سال گذشته جمع آوري شده است، مصرف آسپيرين با دز پايين را در ميان آنها بررسي کرده و متوجه شدند که در ميان اين گروه ها آمار ابتلا به سرطان 24 درصد و مرگ و مير 35 درصد کمتر بوده است.
دز آسپيريني که به عنوان درمان تجويز مي شود اغلب پايين تر از دزي است که افراد براي رفع سردرد مصرف مي کنند.
با اين که مصرف دايم آسپيرين ممکن است عوارض جانبي داشته باشد، محققان مي گويند هنوز هم ارزش دارد که مصرف شود چون عوارض جانبي دز پايين آسپيرين نسبتا جزئي است مانند ايجاد کبودي هاي پراکنده در بدن يا خونريزي کم از بيني.
سازمان خيريه "شکست سرطان روده"، از يافته هاي جديد استقبال کرده اما گفته است که مردم بايد قبل از مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنند.

بي بي سي


نوشته شده در   شنبه 1 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode