ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 6 تير 1403
چهارشنبه 6 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395     |     کد : 105851

علی اکبر ولایتی: حضور امام رضا(ع) باعث اعتقاد ایرانیان به تشیع اثنی عشری شد

مشاور مقام معظم رهبری در اختتامیه بخش بین الملل جشنواره امام رضا(ع) گفت: ورود امام رضا(ع) به ایران باعث شد ایرانیان که پیش‌تر شیعه زیدی بودند، به مذهب شیعه امامی گرایش پیدا کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در اختتامیه بخش بین الملل جشنواره امام رضا(ع) گفت: ورود امام رضا(ع) به ایران باعث شد ایرانیان که پیش‌تر شیعه زیدی بودند، به مذهب شیعه امامی گرایش پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، دکتر علی‌اکبر ولایتی در مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا(ع) که روز پنج‌شنبه ۲۱ مرداد در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امام رضا(ع) علاوه بر ایفای نقش مهم در تاریخ اسلام با تبیین این دین مبین در زمانه خویش، نقش مهمی در ورود و گسترش تشیع در ایران داشتند؛ در تاریخ روایت شده است که بیش از ۱۲هزار نفر از سادات و علویان همراه این امام همام به جای‌جای ایران مهاجرت کردند و همگام با آن حضرت به تبلیغ تشیع امامی در ایران پرداختند.

وی افزود: تعداد شاگردان امام رضا(ع) در خراسان به‌روایتی ۳۶۷ نفر بوده است و آن حضرت نخستین حوزه علمیه را با حضور این شاگردان در شهر مرو بنا کردند؛ شاگردان این حوزه علمیه به اقصای ایران فرستاده می‌شدند و تشیع اثناعشری را ترویج می‌کردند.

وی تصریح کرد: بدین‌ترتیب ورود امام رضا(ع) به ایران باعث شد ایرانیان مسلمان که پیش‌تر شیعه زیدی بودند، به مذهب شیعه امامی گرایش پیدا کنند و اینک پس از سال‌ها ایران همچنان پایگاه شیعیان منطقه و همچون سدی ایستاده در برابر انحرافات است.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: بیداری اسلامی که از دویست سال پیش در ایران آغاز شد، به سراسر جهان اسلام گسترش یافت و کشور ایران اکنون در سایه امام رضا(ع) پرچمدار مقابله با وهابیت و متحدان اسرائیل است.

وی افزود: تاریخ بیداری اسلامی که با زحمات فراوان روحانیون برجسته شیعه آغاز شد و ادامه پیدا کرد، با پیروزی انقلاب اسلامی به‌رهبری امام خمینی(ره) به سراسر جهان اسلام معرفی شد و اکنون نیز مقام معظم رهبری پرچم‌دار این جریان زنده تاریخی هستند.

دکتر علی‌اکبر ولایتی با بیان این‌که همه این برکات مدیون نقش بی‌بدیل حضرت امام رضا(ع) است، خاطرنشان کرد: شهر مقدس مشهد به‌تعبیر امام راحل(ره) پایتخت فرهنگی ایران و پایتخت همیشگی فرهنگ اسلامی است.


نوشته شده در   شنبه 23 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode