ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1389     |     کد : 10472

آينه اي که از حالتان خبر دارد

يک دانشجوي «ام.آي.تي» آينه اي را توسعه داده است که به فردي که روبروي آن ايستاده مي گويد که در چه وضعيت جسمي قرار دارد.


 يک دانشجوي «ام.آي.تي» آينه اي را توسعه داده است که به فردي که روبروي آن ايستاده مي گويد که در چه وضعيت جسمي قرار دارد.
به گزارش مهر ، «مثل گچ سفيد شده اي! حالت خوب است؟» اين جمله اي است که همه ما وقتي که احساس ناخوشي مي کنيم از ديگران شنيده ايم. اين نشان مي دهد که ظاهر افراد وضعيت جسماني آنها را نشان مي دهد.
بسياري از مردم براي کنترل وضعيت فيزيولوژيکي بدن خود يک دستگاه اندازه گيري فشار خون ، يک گوشي پزشکي براي شنيدن ضربان قلب و يا حتي يک الکتروکارديوگراف جيبي در خانه دارند.
اکنون يک دانشجوي موسسه تکنولوژي ماساچوست آينه اي را توسعه داده است که از فاصله دور مي تواند مهمترين پارامترهاي حياتي را بخواند.
اين فناوري قادر است موج جريان خوني که از قلب به دستگاه گردش خون پمپاژ مي شود را درک کند. اين فناوري قادر است فاصله نور تابش شده از پوست چهره را ارزيابي کرده و براساس آن موج جريان خون را اندازه گيري کند.
نخستين بار «جانيس پاولديس» از دانشگاه هادسون در سال 2007 متدي را توسعه داد که مي توانست با تحليل گرماي پوست صورت در پرتوهاي مادون قرمز، فاصله جريان خود را اندازه گيري کند.
اين دانشمند از اين سيستم براي بيماراني که به طور روحي از تماس ابزارهاي پزشکي حتي دستگاه ساده اي چون الکتروکارديوگرام هراس داشتند استفاده کرد. اين سيستم نتايج بسيار خوبي داشت اما بسيار گران و پيچيده بود.
اين درحالي است که متد جديد اين دانشجوي «ام.آي.تي» ارزانتر و کاربردي تر بوده اما به همان اندازه دقيق و قابل اطمينان است.
در آزمايش اين آينه از 12 داوطلب استفاده شد. اين افراد مي توانستند بر روي نمايشگري که از طريق يک «وبکم» به يک آينه تبديل شده بود تصوير خود را مشاهده کنند.
نتايج به دست آمده از اين آينه با نتايجي که يک دستگاه «اکسيومتر» که براي اندازه گيري اکسيژن خون استفاده مي شود به دست آورده بود مقايسه شد.
نرم افزاري که اين دانشجوي «ام.آي.تي» بر روي «وبکم» رايانه نصب کرده قادر است حرکات ناخودآگاه سر را تشخيص دهد. اشتباهات منفي اين روش تشخيص آينه اي تنها 0.01 درصد و اشتباهات مثبت تنها .047 درصد است.
در آينده، زماني که افراد در دستشويي خانه خود مشغول مسواک زدن هستند مي تواند علائم حياتي سلامت را اندازه گيري کرده و به طور خودکار اين اطلاعات را از راه اينترنت به پزشک ارسال کند.


نوشته شده در   سه شنبه 27 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode