ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 مهر 1389     |     کد : 10147

رهبر معظم انقلاب در ديدار كارگزاران حج: عوامل صهيونيستي و آمريكايي براي به جان هم انداختن مسلمانان در كمين نشسته‌اند

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي فرمودند:‌ عوامل صهيونيستي و آمريكايي، در كمين نشسته‌اند تا هرگاه مسلمانان به يكديگر نزديك شدند، آنها را به بهانه‌هاي مختلفِ "مذهبي، قومي، تعصبات فرقه‌اي و بهانه‌هاي ديگر "، به جان يكديگر بيندازند.

 حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي فرمودند:‌ عوامل صهيونيستي و آمريكايي، در كمين نشسته‌اند تا هرگاه مسلمانان به يكديگر نزديك شدند، آنها را به بهانه‌هاي مختلفِ "مذهبي، قومي، تعصبات فرقه‌اي و بهانه‌هاي ديگر "، به جان يكديگر بيندازند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در ديدار مسئولان و كارگزاران حج تأكيد كردند: رفتار حجاج ايراني بايد مظهر همه ابعاد و تكاليف فردي - معنوي - عبادي - اجتماعي و سياسي "فريضه عظيم و افتخارانگيز حج " باشد.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه صبح امروز انجام شد، حج سالم و كامل را چشمه جوشاني براي بهره‌مندي امت اسلام و جامعه بشري خواندند و افزودند: با توجه به مشكلات و دردهاي دروني امت اسلام و واقعيات جامعه بين‌المللي، برگزاري كامل و صحيح حج، از هر زمان ديگري مهمتر و ضروري‌تر است.
ايشان با يادآوري تلاش مستمر دشمنان اسلام براي ايجاد احساس حقارت، انفعال و نااميدي دروني ملت‌هاي مسلمان، افزودند: حركت عظيم، دستجمعي، صحيح و مسئولانه امت اسلامي در حج، مي‌‌تواند احساس عزت، اقتدار و اميد را به دنياي اسلامي باز‌گرداند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با اشاره به صف‌آرايي فرقه‌هاي مختلف "ضداسلامي و ضدحقيقت " در مقابل دين مبين اسلام افزودند: شرايط كنوني مانند جنگ احزاب است و تجلي وحدت و عظمت امت اسلامي در حج، مي‌تواند روحيه جبهه دشمنان اسلام را در هم بشكند.
رهبر انقلاب اسلامي، تلاش بي‌وقفه و برنامه‌ريزي ‌شده سلطه‌گران را براي پيدا كردن نقاط ضعف و نفوذ در دنياي اسلام، خاطرنشان كردند و افزودند: آنها، به دقت به دنبال برجسته كردن نقاط اختلاف امت اسلامي هستند و "حج وحدت بخش مسلمانان "، اين تلاش‌ها را ناكام خواهد گذاشت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، وحدت را نياز بسيار جدي دنياي اسلام برشمردند و افزودند: عوامل صهيونيستي و آمريكايي، در كمين نشسته‌اند تا هرگاه مسلمانان به يكديگر نزديك شدند، آنها را به بهانه‌هاي مختلفِ "مذهبي، قومي، تعصبات فرقه‌اي و بهانه‌هاي ديگر "، به جان يكديگر بيندازند.
رهبر انقلاب اسلامي، علني‌شدن دشمني دستگاه استكبار با اسلام را عاملي براي هوشياري دنياي اسلام خواندند و هشدار دادند: ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي متوجه و مراقب شيطنت‌ها و توطئه‌ها تفرقه‌افكنانه دشمنان باشند، چرا‌كه در غير اين صورت، اسلام از دشمنان مستكبر ضربه خواهد خورد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌‌اي، تقويت گرايش‌هاي انحرافي و افراطي نظير قرامطه‌گري و ناصبي‌گري را در ميان شيعه و سني، از جمله روش‌هاي دشمنان امت اسلامي براي ايجاد تفرقه و اختلاف دانستند و تأكيد كردند: ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي با هوشياري، نياز عميق دنياي اسلام را به تفاهم، همدردي و همكاري دريابند و به لوازم "وحدت " پايبند و وفادار باشند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تشريح ظرفيت عميق حج براي گفتگو و تفاهم درباره مسائل مهم دنياي اسلام از جمله مسئله فلسطين افزودند: صهيونيزم به عنوان يك حزب سياسي كه حتي مورد تبري و نفرت يهوديان است، بيش از 60 سال است سرزمين اسلامي فلسطين و قبله اول مسلمانان را غصب كرده و هر روز جنايت مي‌آفريند، اما اكثر دولت‌هاي اسلامي در قبال فرياد دادخواهي و كمك مسلمانان فلسطين ساكتند كه حركت عظيم حج مي‌تواند در ريشه‌يابي اين انفعال و اختلاف‌، و ايجاد حمايت يكپارچه مسلمانان از ملت فلسطين، كاملاً مؤثر باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از فشارها و تضيقاتي كه عده‌اي براي زيارت و عبادات زائران ايراني در مكه و مدينه ايجاد مي‌كنند، افزودند: از اين طرف هم عده‌اي به صورت عكس‌العملي، كارهايي ناصحيح انجام مي‌دهند اما اين فشارها و اين عكس‌العمل‌ها، مخالف فلسفه و مصلحت حج است.
ايشان، حج زائران ايراني را در مقايسه با 30 سال قبل، بسيار غني و پربارتر خواندند و در عين حال افزودند: اين تحولات كافي نيست و بايد به‌گونه‌اي عمل كرد كه رفتار هر حاجي ايراني، نشان‌دهنده رفتار صحيح "فردي - عبادي، اجتماعي و سياسي " حج - و مظهر همدلي و وحدت امت اسلامي باشد.
رهبر انقلاب اسلامي به عنوان يكي از ابعاد اجتماعي - سياسي حج، به ضرورت كمك مسلمانان جهان به سيل‌زدگان پاكستان پرداختند و افزودند: مردم و دولت ايران به همسايگان پاكستاني كمك‌هايي كرده‌اند كه خداوند پاداش خير خواهد داد اما اين كمك‌ها كافي نيست و زائران ايراني مي‌توانند با كاهش هزينه‌هاي غيرلازم حج، از برادران و خواهران سيل‌زده پاكستاني، غمگساري كنند و با حرف و عمل، حجاج ديگر كشورها را نيز به ياري اين مردم رنجديده دعوت كنند.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان برنامه‌ها و تدابير مسئولان بعثه و سازمان حج و زيارت را براي برگزاري صحيح و كامل حج، مفيد و بسيار ضروري دانستند و مسئولان و دست‌اندركاران حج را به اهتمام كامل براي اجراي اين برنامه‌ها، جمع‌بندي دقيق نقاط قوت و ضعف و تقويت بيشتر برنامه‌ها و طرح‌ها توصيه كردند.


نوشته شده در   يکشنبه 18 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode