ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 مهر 1389     |     کد : 10112

گرایش به بانكداری اسلامی باعث رونق اقتصادی می گردد

به گزارش شبكه اطلاع رسانی اجتهاد، «موثر صدیق» یكی ازكارشناسان بانكداری اسلامی هند می گوید...

به گزارش شبكه اطلاع رسانی اجتهاد، «موثر صدیق» یكی ازكارشناسان بانكداری اسلامی هند می گوید: هند باید درهای خود را به سوی بانكداری اسلامی باز كند و با اجرای بانكداری اسلامی در برخی از شعبات بانك های سنتی به طور آزمایشی این صنعت را وارد كشور خود كند زیرا برای اقتصاد درحال رشد هند بسیار لازم است.
وی با اشاره به درخواستهای فراوان برای آغاز به كار بانكداری اسلامی در هندوستان می افزاید: با توجه به درخواستهای متعدد باید زمینه ای برای ارائه این خدمات در این كشور فراهم شود.
همچنین آرمین وی پاپازیان استاد دانشگاه كمبریج با اشاره به حجم بالای استفاده از صنعت مالی اسلامی در كشور مالزی، پیشنهاد می كند كه به منظور تسریع در پیشرفت اقتصادی این كشور، استفاده بیشتری از ابزار صنعت مالی اسلامی صورت گیرد.
این متخصص صنعت مالیه اسلامی می گوید: مالزی می‌تواند موقعیت خودش را به عنوان كشور پیشرو در زمینه صنعت مالی اسلامی در سطح جهانی از طریق بهره‌گیری از تعداد بیشتری از اصول اساسی مهم تقویت كند.
به گفته پاپازیان چنین اصول اساسی‌ای نه تنها می‌توانند در امر تكمیل طراحی و اضافه كردن خلاقیت به طراحی تسهیلات استفاده شوند بلكه در راستای حمایت از پایه‌های صنعت مالی اسلامی نیز می‌توانند به كار گرفته شوند.
لازم به ذكر است كه كشور مالزی به واسطه تلاش‌های صورت گرفته از سوی مركز مالیه اسلامی بین‌المللی مالزی شهرت زیادی را با بیش از ۳۰ سال تجربه در امر توسعه بانكداری اسلامی و صنعت مالیه در این كشور بدست آورده است. هند نیز در طی سال های اخیر با برگزاری همایش ها و ایجاد یك مركز اقتصاد اسلامی تلاش بسیار زیادی نموده تا بانكداری اسلامی را در این كشور گسترش دهد.

منبع: شبكه اطلاع رسانی اجتهاد


نوشته شده در   پنجشنبه 15 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode