ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 مهر 1389     |     کد : 10073

اولويت اصلي غذاي انسان بايد گياه باشد

5 آيه در قرآن وجود دارد كه مي‌فرمايد غذاي انسان بايد منشأ گياهي داشته باشد. هرم غذايي انسان در قرآن مشخص شده است كه مي‌فرمايد غذاي انسان با آب باران باشد. كه شامل دانه‌ها و حبوبات، قندها، چربي‌ها و ويتامين‌ها.

5 آيه در قرآن وجود دارد كه مي‌فرمايد غذاي انسان بايد منشأ گياهي داشته باشد. هرم غذايي انسان در قرآن مشخص شده است كه مي‌فرمايد غذاي انسان با آب باران باشد. كه شامل دانه‌ها و حبوبات، قندها، چربي‌ها و ويتامين‌ها.
سلامت نیوز: يك محقق قرآني گفت: اسلام مصرف گوشت را حرام نكرده است اما توصيه اكيد اسلام مصرف غذاهاي گياهي است و غذاهاي جديد مثل سوسيس و كالباس هم غذاهاي خبيث و مضر هستند.
جمشيد خدادادي در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: غذاي اصلي انسان گياه است و خدا به غذاهاي گياهي كرامت مي‌دهد. خداوند در سوره مباركه شعراء آيه 7 مي‌فرمايد، چرا به زمين نگاه نمي‌كنيد خداوند گياهان را زوج آفريد و به آنها كرامت بخشيد.
اين محقق قرآني اضافه كرد: مطابق آيات قرآن در بهشت اولين غذايي كه به انسان‌ها مي‌دهند غذاهاي گياهي است.آيه 20 تا 24 سوره مباركه واقعه مي‌فرمايد، انسان زماني كه وارد بهشت شد از هر ميوه‌اي به او داده مي‌شود، پس اولويت غذايي انسان گياه است و اولويت ثانويه گوشت.
خدادادي گفت: در قرآن 4 مسئله طيبات، خبائث، حلال و حرام آمده است. غذاي انسان بايد دو مشخصه حلال و طيب را داشته باشد. هر حلالي طيب نيست. غذاهاي خبيث مانند سوسيس، كالباس، پيتزا و نوشابه است.اين غذاها بدن انسان را آلوده مي‌كند. علي (ع) نيز مي‌فرمايد معده خود را گورستان حيوانات نكنيد.
وي ادامه داد: 5 آيه در قرآن وجود دارد كه مي‌فرمايد غذاي انسان بايد منشأ گياهي داشته باشد. هرم غذايي انسان در قرآن مشخص شده است كه مي‌فرمايد غذاي انسان با آب باران باشد. كه شامل دانه‌ها و حبوبات، قندها، چربي‌ها و ويتامين‌ها.
وي گفت: اسلام خوردن گوشت را براي انسان حرام نكرده است اما مطابق فطرت خدادادي غذاي اصلي انسان گياه است و غذاي ثانويه گوشت است و هيچ موجودي در جهان خلقت بر خلاف فطرت خود غذا نمي‌خورد.
وي افزود: بنده توصيه مي‌كنم كه 90درصد غذاي مردم گياهي باشد و فقط 10درصد غذاها از گوشت باشد. اين توصيه به نظر من با علم تغذيه امروز هم منافاتي ندارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode