ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 مهر 1389     |     کد : 10017

بادام زميني ،بمب انرژي

بادام زميني يكي از مغز‌هاي بسيار پرخاصيت است كه حاوي مقادير زيادي پروتئين بوده و يك خوردني مناسب براي افرادي است كه در رشته بدنسازي كار مي‌كنند يا كساني كه زير وزن طبيعي هستند...

 بادام زميني يكي از مغز‌هاي بسيار پرخاصيت است كه حاوي مقادير زيادي پروتئين بوده و يك خوردني مناسب براي افرادي است كه در رشته بدنسازي كار مي‌كنند يا كساني كه زير وزن طبيعي هستند.
به گزارش ايسنا، ممكن است بسياري از مردم از اين مطلب آگاه نباشند، اما متخصصان تغذيه تاكيد دارند كه اگر بادام زميني با پوست و به صورت كره بادام زميني خام حاوي پوست آن مصرف شود، مقدار بيشتري از ريز مغذي‌ها را دارا خواهد بود و بيش از نوع بدون پوست و پاك شده آن خاصيت دارد، البته اگر هر نوع آن را ترجيح مي‌دهيد مصرف كنيد بايد بدانيد كه براي سلامتي بسيار مفيد است.
بادام زميني حاوي مقادير زيادي از آنتي اكسيدان پلي فنول است كه نوع ابتدايي آن اسيد پي‌ـ‌كوماريك ناميده مي‌شود.در بادام زميني بو داده مقدار اين اسيد افزايش مي‌يابد و در نتيجه محتواي آنتي اكسيداني آن 22 درصد بيشتر مي‌شود، به طوري كه مقدار آنتي اكسيدان آن حتي از توت فرنگي و تمشك هم بيشتر مي‌شود.
به گزارش شبكه خبري تورنتو نيوز، بادام زميني بي‌نمك براي عروق و سرخرگ‌هاي شما بسيار مفيد است.
يك چهارم فنجان بادام زميني به اندازه يك قاشق غذا خوري روغن زيتون حاوي چربي اشباع نشده است.
چربي‌هاي اشباع نشده براي پايين آوردن كلسترول خون مفيد هستند.بادام زميني همچنين حاوي مقادير قابل توجهي نياسين است كه به ترميم آسيب‌هاي سلولي و حفاظت در برابر بيماري آلزايمر و ساير مشكلات ذهني مربوط به بالا رفتن سن كمك مي‌كند.
بادام زميني يكي از منابع غني از ويتامين E است كه آنتي‌اكسيداني قدرتمند بوده و خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، عروقي و سرطاني را به ميزان چشمگيري كاهش مي‌دهد. علاوه بر اينها، بادام زميني مقدار زيادي آهن دارد كه براي بهبود و اصلاح عملكرد گلبول‌هاي قرمز خون بسيار مفيد و ضروري است.
بادام زميني غني از كلسيم است كه سلامت استخوان‌ها را بهبود مي‌بخشد. همچنين اين مغز خشكبار سرشار از بيوفلاونوئيدهاست كه اين مواد به بهبود جريان خون در مغز تا 30 درصد كمك مي‌كند بنابراين خطر سكته مغزي را نيز كاهش مي‌دهد. افزودن مقدار كمي بادام زميني به رژيم روزانه، 14 درصد كلسترول بد خون را كاهش مي‌دهد.


نوشته شده در   دوشنبه 12 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode