ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 اسفند 1396     |     کد : 183019

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

۱۵۰ مسجد در آذربایجان شرقی پذیرای معتکفین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سنت حسنه اعتکاف در سراسر استان از11 تا ۱۳ فرودین ماه سال ۹۷ با شعار محوری «احیای معنویت در بهار طبیعت»برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سنت حسنه اعتکاف در سراسر استان از11 تا ۱۳ فرودین ماه سال ۹۷ با شعار محوری «احیای معنویت در بهار طبیعت»برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی،حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از آمادگی ۱۵۰ مسجد برای ثبت نام علاقه مندان و برگزاری سنت حسنه اعتکاف خبر داد و گفت: سنت حسنه اعتکاف در روزهای ۱۱ تا ۱۳فروردین سال ۹۷برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ حدود ۱۵ هزار نفر از عموم شهروندان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که این امار با رشد ۲۵ درصدی در سال ۹۵ به ۲۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده بود.

دکتر حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به طراحی سامانه ثبت نام اعتکاف گفت: سامانه www.etekaf-tabriz.ir برای سهولت ثبت نام طراحی شده است و افراد به راحتی می توانند از تاریخ ۱۹تا ۲۸اسفندماه با مراجعه به این سامانه در هر کدام از مساجد مورد نظر ثبت نام کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هزینه ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف امسال را ۵۰هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگر چنانچه هر کدام از ثبت نام کنندگان از این مراسم انصراف بدهند مبلغ واریزی آنها عودت داده خواهد شد.

حسینی افزود:حضور قاریان قرآن، دعوت از سخنرانان کشوری، پخش اذان به صورت زنده و مستقیم و اجرای برنامه های فرهنگی و انتشار و توزیع نشریه با نام « وصال»بخشی از برنامه های تدارک دیده شده در مراسم اعتکاف است.

وی از هماهنگی های انجام شده با دانشگاه های استان در مورد ثبت نام دانشجویی خبر داد و افزود: با توجه به تعطیلی دانشگاه ها در ایام عید طبق هماهنگی های انجام شده مقرر شده است قبل از تعطیلات دانشگاه ها در پایان سال، ثبت نام دانشجویان در دانشگاه ها برای هر کدام از مساجد درخواستی آنها صورت گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی یکی از اعمال اصلی سنت حسنه اعتکاف را عمل ام داوود ذکر کرد و گفت: در اجرای مراسم ام داوود حدود ۵ جزء از قرآن کریم قرائت می‌شود و شرکت عموم مردم نیز در این مراسم آزاد است. حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی در مورد نذورات مردمی در مراسم اعتکاف تصریح کرد: پذیرش هر نوع غذای نذری و خوراکی به نام نذر اعتکاف ممنوع بوده و نذورات تنها به صورت نقدی پذیرفته می‌شود.

 


نوشته شده در   دوشنبه 28 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode