ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 مهر 1396     |     کد : 180055

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

دانش‌آموزان مدارس صدرا از لحاظ علمی و اخلاقی نمونه هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مدارس صدرا به عنوان تنها مدارس علوم و معارف اسلامی کشور گفت: دانش‌آموزان مدارس صدرا از لحاظ علمی و اخلاقی زبانزد و نمونه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مدارس صدرا به عنوان تنها مدارس علوم و معارف اسلامی کشور گفت: دانش‌آموزان مدارس صدرا از لحاظ علمی و اخلاقی زبانزد و نمونه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی صبح امروز در مراسم زنگ آغاز سالتحصیلی مدرسه پسرانه صدرا (مدرسه علوم و معارف اسلامی) تبریز، ضمن تقدیر از عوامل مدرسه و تبریک آغاز فصل تعلیم و تربیت، اظهار کرد: چیزی که در حوزه تعلیم و تربیت مطرح است این است که هیچ چیزی به اندازه علم برای انسان ارزشمند نیست.

وی ادامه داد: کسی که عالم در تمام علوم می‌شود، به تعبیر پیامبر اکرم (ص) همانند ماه شب چهارده در بین مردم درخشش پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: اولین چیزی که خداوند با آن صحبتش را با پیامبر شروع می‌کند علم است. و چیزی که برای پیامبر وظیفه است علم‌آموزی برای مردم است. همه این‌ها حاکی از اهمیت علم برای پروردگار متعال است.

دکتر حسینی افزود: مدارس پسرانه صدرا تنها مدارس کشور در زمینه علوم و معارف اسلامی هستند و به همین خاطر انتظار داریم دانش آموزان این مدرسه چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ اخلاقی زبانزد باشند.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین بیان کرد: تربیت اعم‌تر از خود آموزش است اما وقتی می‌خواهیم علم‌آموز معارف اسلامی باشیم، باید بدانیم آموزش زمانی اتفاق می‌افتد که دل‌های ما آماده باشد.

وی در ادامه تصریح کرد:  مدرسه پسرانه صدرا تبریز هم‌اکنون رتبه متوسطی در بین مدارس علوم و معارف اسلامی کشور دارد و ما انتظار داریم این رتبه در سال جاری تک‌رقمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: عده‌ای فکر می‌کنند خواندن ریاضی، فیزیک شیمی سخت است درحالی که تحصیل معارف اسلامی سخت‌تر است.

وی در بخشی از سخنان گفت: علمی که می‌خواهد بارور و شکوفا شود باید در ظرف تمیز و پاک باشد. دلیل عدم موفقیت برخی‌ها این است که در کنار فعالیت علمی فعالیت معنوی ندارند و مدرسه صدرا تلاش می‌کند این ۲ را باهم توامان داشته باشد.

گفتنی است:در پایان این مراسم از دبیران بازنشسته و دانش آموزان جهادی این مدرسه تجلیل به عمل آمد و زنگ آغاز سالتصیلی توسط مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به صدا در آمد.

 


نوشته شده در   يکشنبه 2 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode