ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 اسفند 1397     |     کد : 187021

فرمانده کل سپاه پاسداران در تبریز عنوان کرد:

هم اندیشی، تفکر و اعتماد به مردم ۳ مهره اصلی تداوم پیروزی‌ انقلاب

فرمانده سپاه پاسداران هم اندیشی، تفکر و اعتماد به مردم را سه مهره اصلی تداوم پیروزی‌های انقلاب اسلامی در گام دوم حیاتش عنوان کرد.

فرمانده سپاه پاسداران هم اندیشی، تفکر و اعتماد به مردم را سه مهره اصلی تداوم پیروزی‌های انقلاب اسلامی در گام دوم حیاتش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی باکری صبح پنجشنبه، همزمان با سالگرد شهادت این پاسدار انقلابی، در محل مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به نقش بی بدیل آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس ابراز کرد: خطه دلاور پرور آذربایجان نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته و وظیفه همه ماست که حق شهیدان را با ترویج فرهنگ رشادت آنها به جا آوریم.

سرلشکر محمدعلی جعفری در ادامه سخنانش عنوان کرد: شهدا مایه رونق حیات معنوی ودمیده شدن روح ایثار و شهادت در پیکره جامعه هستند.

وی ادامه داد: نطق دلیرمردان میدان‌های نبرد پس از شهادت گشوده می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شهدا با مردم سخن می‌گویند و آواز از خودگذشتگی و رشادت‌هایشان را سر می‌دهند.

سردار جعفری تصریح کرد: پیروزی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی وامدار رشادت‌های شهدا و رسیدن آواز آرمان‌هایشان به گوش مردم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر ندای رشادت و پیام شهدا به گوش اقشار مختلف جامعه برسد، غرب گرایی و گرایش به فرهنگ‌های شرک آلود رخت از جامعه اسلامی بر می‌بندد همانگونه که امروزه استقامت مردم در مقابل فشارهای استکبار جهانی و مشکلات داخلی، مدیون پیچیده شدن ندای رشادت شهدا در پیکره جامعه و حضور نیروهای غیرتمند انقلابی در میدان‌های نبرد و از جان گذشتگی آنهاست.

سردار جعفری با اشاره به خیالات واهی سردمداران مزدور استکبار جهانی عنوان کرد: تا زمانی که فرهنگ شهادت و منطق از خود گذشتگی در راه نصرت دین خداوند در جامعه باقی است، شکست در مقابل این باور و استقامت والای مردم رنگ می بازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش هم اندیشی، تفکر و اعتماد به مردم را سه مهره اصلی تداوم پیروزی‌های انقلاب اسلامی در گام دوم حیاتش دانست و عنوان کرد: نقش مردم در امور مختلف کشوری از امنیت گرفته تا اقتصاد، انکار نشدنی است و اگر مسئولان روی کار، مسئولیت‌های مربوطه را به عموم مردم و به خصوص نسل جوان محول کنند، در آینده نه چندان دور شاهد برافراشته شدن پرچم ایران اسلامی در قلل رفیع جهانی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد پرفروغ آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: حدود ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی برگی زرین از تاریخ استان هستند که باید در یادها و خاطرها ماندگار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، شهید باکری را خدمت گزاری صدیق خواند و تصریح کرد: سرلشکر پاسدار شهید مهدی باکری فرماندهی دلیر و سربازی پیرو خط امام راحل (ره) بود.

وی افزود: شهید باکری با زندگی ساده و بی ریای خود الگویی برای جوانان امروز است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه، دفاع مقدس را میدانی برای به اثبات رساندن نیروی جوانان ایرانی دانست و عنوان کرد: جنگ تحمیلی میدانی بود تا باکری‌ها، با استعدادهای درخشان و از جان گذشتگی‌های عاشقانه شأن، ندای غیرت جوانان انقلابی و قدرت ایران اسلامی را به گوش استکبار جهانی برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش بی بدیل مردم آذربایجان در تحقق آرمان‌های گام اول انقلاب اسلامی، تأکید کرد: بی شک مردم آذربایجان در تحقق آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی نیز همانند سنوات گذشته پیشتاز خواهند بود.

در پایان این آئین از کتاب صوتی «آقای شهردار» که گزیده‌ای از خاطرات شهید مهدی باکری است، رونمایی شد.


برچسب ها
نوشته شده در   جمعه 17 اسفند 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode